طراحی کاتالوگ
گرافیک در طراحی کاتالوگ حرفه ای نقش مستقیم و مهمی بر توسعه یا معرفی محصولات یا خدمات شما را دارد. تجربه در طراحی کاتالوگ تبلیغاتی و کاتالوگ صنعتی بسیار مهم میباشد و قبل از طراحی بهتر است با طراح کاتالوگ مشورت کنید. کاتالوگ حرفه ای میتواند شامل فهرستی از دستورالعملها یا جمعی از اسامی و توضیحات گروه بندی شده باشد. کاتالوگ پل ارتباطی است بین خدمات و محصولات با مشتریان و مصرف کنندگان. کاتالوگ میتواند بازاریابی همیشه در دسترس برای ارائه خدمات یا معرفی کالا باشد. طرح کاتالوگ و ابعاد میتواند در هزینه طراحی و چاپ کاتالوگ تأثیر گذار باشد و در ابعاد های افقی و عمودی طراحی و چاپ میشود که نمونه کاتالوگ های طراحی شده توسط این شرکت قابل مشاهده است. این افتخار را داریم که مورد اعتماد برند های کشور هستیم و سهم قابل توجه ای از بازار کسب کردهایم.
اهمیت کاتالوگ
- کاتالوگ ها مهمترین ابزار تبلیغات آفلاین بر روی مصرف کنندگان هستند.
- مصرف کنندگان و خریداران از روی کاتالوگ ها اطلاعات مورد نیاز خود را به دست می آورند و در واقع از روی کاتالوگ های شما به آنچه که هستید پی می برند.
- تاثیر مستقیم طراحی کاتالوگ ها بر میزان فروش مستقیم.
- کاتالوگ ها یکی از مهمترین ابزارهای برند سازی و پیش برد فروش به شمار می روند.
- کاتالوگ شرح حالی از وضعیت کنونی شرکت، تاریخچه و چشماندازی را که قرار است در آینده پدید آورد را ارائه می دهد.
- طراحی کاتالوگ به شما کمک می کند تا علاوه بر برندسازی؛ خدمات و محصولات خود را به بهترین نحو ارائه دهید.
- کمتر تجارتی را خواهید یافت که بدون طراحی کاتالوگ حرفه ای بتواند در بازار رقابت، پیروز از میدان نبرد بیرون بیاید.
- در واقع کاتالوگ ها از ملزومات اصلی و ابتدایی هر کسب و کاری به شمار می روند.
- برای همین متناسب با گستردگی مشاغل و نیازهای متفاوتی که صنایع مختلف به کاتالوگها خواهد داشت.
- انواع متفاوتی از کاتالوگ ها نیز در طی زمان به وجود آمده اند تا پاسخ گوی نیاز سفارش دهندگان باشند.
- ابعاد متفاوتی برای طراحی و چاپ کاتالوگ ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به سایز آ4 افقی یا عمودی و کاتالوگ های مربع اشاره نمود.

ویژگی های یک کاتالوگ خوب
- مهم ترین ویژگی یک کاتالوگ خوب سادگی و قابل حمل بودن آن است تا مخاطبان و مشتریان در زمان خیلی کم بتوانند آن را مطالعه کنند و تحت تأثیر آن انتخاب و خرید را انجام دهند.
- کاتالوگ های خوب معمولا داری ترکیب رنگی ۴ تایی هستند
- کاتالوگ باید به گونه ای طراحی شود که تمام سؤالات مشتری در مورد کالا یا خدمات را پاسخ دهد.
- نکته دیگر اینکه عکس های موجود در کاتالوگ باید با متن آن هماهنگی داشته باشد.
- کاتالوگ خوب نسبت به تراکت و پوستر باید اطلاعات و توضیحات بیشتری را ارائه نماید. منظور این است که تیتروار ارائه نشود و برای هر محصول حداقل توضیحات کوچکی به صورت مختصر و دقیق بیان شود که مخاطب ترغیب به خواندن آن شود. دقت داشته باشید که این توضیحات نباید اغراق آمیز باشد و خریدار را به اشتباه بیندازد.
- برای اینکه کاتالوگ جلوه زیباتری پیدا کند می توان از یووی موضعی و با روکش های مختلف سلفون استفاده کرد.
- همان طور که احتمالا خودتان هم دیده ایده در طراحی کاتالوگ، اغلب پراکندگی محصولات و کالاها به سبب حساسیت رقابت باعث سردرگمی و آشفتگی مخاطب در دریافت اطلاعات می شود و همین مسئله امکان دارد باعث شود که فرد مخاطب نتواند انتخاب درستی انجام دهد و در نتیجه اقدام به خرید محصول شما نکند. بنابراین جهت آسان سازی انتخاب کالا برای مخاطبان لازم است که محصولات به طور دقیق و شکیل و منظم در کاتالوگ قرار داده شوند.
- کاتالوگ ها باید براحتی حمل شوند و در کمترین زمان توسط مخاطبان مطالعه شوند.
- باید در توضیحات کمترین اقراق باشد و نباید کاتالوگ مشتری را به اشتباه بیندازد.
- باید کاتالوگ جوری با مخاطب ارتباط برقرار کند که به همه سوالات مخاطب جواب داده شود.
- باید متن و تصویر با هم توازن داشت باشند و برای آگاهی بیشتر مخاطبان از آن ها استفاده شود.
- کاتالوگ ها اطلاعات کامل تری نسبت به تراکت ها و پوسترها به مخاطبان خود می دهند.
- کاتالوگ ها اغلب بصورت چهار رنگ چاپ می شوند.
- برای معرفی کالا هیچ محدودیت استفاده از صفحات وجود ندارد.
- می توان برای جلوه بیشتر کاتالوگ ها از روکش سلفون و یا یووی موضعی استفاده کرد.
سخن آخر
مجموعه پریساتیس با دارا بودن نیروهای متخصص در کوتاهترین زمان و با کیفیت بالا و طرح جذاب به طراحی و چاپ کاتالوگ مورد نظر شما میپردازد.