بهترین طراح شیراز

 

گرافیک در شیراز چیست؟

واژه‌ی گرافیک در فرهنگ فارسی معین به معنای هنر ترسیم خط، نوشته و پدید آوردن نقش‌های تصویری بر یک سطح، برای القای پیامی معین بیان شده است. این واژه برگرفته از واژه‌ی یونانی graphikos بوده و به بیانی ساده‌تر می‌توان گفت مجموعه‌ای است از تکنیک‌ها و فعالیت‌ها، که زبان گفتار و نوشتار را به تصویر تبدیل می‌نماید و به ‌وسیله‌‌ی آن مفهومی را به مخاطب منتقل می‌کند.

گرافیک در ساختار کلی خود به دو مفهوم سنتی و مدرن تقسیم می‌شود که مفهوم چاپ مابین این دو مفهوم قرار دارد. چاپ در لغت به معنای نقش، اثر، مُهر و نشان می‌باشد. به عبارت دیگر چاپ یعنی فشردن و اثر گذاشتن سطحی بر سطح دیگر، یا انتقال هر نوع حرف، نقش و تصویر بر روی یک متریال خاص.

در قرن‌های گذشته پس از ظهور فرآیند چاپ، هنر گرافیک از یک‌سو با نقاشی و از سوی دیگر با خوشنویسی در تعامل بود و به‌طور عمده با بکارگیری هنر تذهیب‌گران و صحافان در حوزه‌ی کتاب‌آرایی متجلی می‌گردید. بعدها با پیدایش و رواج چاپ، این هنر بی‌آنکه پیوند خود را با نقش و خط از دست دهد مفهوم تازه‌ای کسب کرد و بعد جدیدی در حوزه‌ی چاپ و تکثیر به آن اضافه شد. امروزه گرافیک مدرن علاوه‌بر کتاب‌آرایی، شامل فعالیت‌های یک طراح گرافیک در حوزه‌ی تبلیغات تجاری، اعلانات دیواری و مطبوعاتی، نشان‌ها، تصویرسازی و حتی سینما و تلویزیون نیز می‌شود.

 


طراح گرافیک در شیراز کیست؟

در واقع طراح گرافیست همان گرافیست است.

طراح گرافیک در واقع هنرمندیست که پس از دریافت هر سفارش بصری اولین کاری که انجام می دهد دریافت اطلاعات و شناخت کامل موضوع سفارش مورد نظر می باشد و پس از آن با مشورت با همکاران و با توجه به مهارت و توانایی های ذهنی خود ایده جذابی برای آن سفارش خلق می کند.  با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای خاصی برای طراحی گرافیکی تولید شد و تعریف طراحی گرافیک نیز تغییر نمود. بنابراین می توان گفت طراحی گرافیک شامل ساخت گرافیک، تایپو گرافی و همچنین تصاویر بیانگر ایده و .. می شود و فردی که گرافیک را به دیجیتال تبدیل می کند و مطابق نیاز مشتری به ساخت بروشور، پوستر، برند و .. می پردازد طراح گرافیست نام دارد.

 

هدف طراحی گرافیک در شیراز

انتقال پیام به صورت بصری مهم ترین و اصلی ترین پیام طراح گرافیک است. زیرا قطعا هر پروژه ای دارای یک پیام و محتوا خاص است که قرار است نظر دیگران را به خود جلب نماید. این پیام می تواند در قالب فروش محصول، دعوت به اندیشیدن، شبیه سازی یک مکالمه و … باشد. در اینجا آنچه که بیشتراز همه اهمیت دارد مهارت و توانایی گرافیست است که بتواند ایده ای را خلق نماید که پیام را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان انتقال دهد.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir