چاپ بنر فوری در شیراز

چاپ بنر از انواع چاپ لارج فرمت است و همانطور که می دانیم چاپ لارج فرمت نیز از انواع چاپ دیجیتال می باشد. چاپ دیجیتال نیز بر پایه کامپیوتری که به ماشین چاپ مرتبط می باشد کار می کند؛ بگونه ای که دستور را از کامپیوتر دریافت می کند و با پاشیدن جوهر بر روی سفره بنر آنرا اجرا می کند.

کاربرد چاپ بنر در شیراز

از بنرهای تبلیغاتی اصولاً برای تبلیغات درخیابان‌ها، اتوبان‌ها و معابر عمومی استفاده می شود دستگاه چاپ بنر قادر به تولید بنر با ابعاد بسیار بزرگ می باشند.
همچنین در دستگاه چاپ بنر از رنگ‌های بسیار متنوع و با کیفیت استفاده می‌شود.  

ماشین چاپ بنر

ماشین چاپی که برای چاپ بنر مورد استفاده قرار می گیرد مشابه یک پرینترهای جوهر افشان عمل می کند بگونه ای که الگوها و نوشته های روی بنر را چاپ می کند.
یک ماشین چاپ بنر شامل بخش‌های متفاوتی است که هر کدام از بخش‌ها دارای مسئولیت خاصی می باشند.

دستگاه چاپ بنر دارای کاربرد متفاوتی نیز می باشد که که از جمله‌ی آن می توان به چاپ فلکس  اشاره نمود. فلکسی دارای عملکرد مشابه بنر است؛ اما دارای یک نوع تفاوت با بنر می باشد و آن اینکه فلکسی شفاف می باشد و قابلیت عبور نور را دارد اما بنر شفاف نیست و قابلیت عبور نور را ندارد.
فلکسی مانند تابلوهای پلاستیکی قدیمی می باشد که در پشت آن برای اینکه تصویر دارای جلوه و زیبایی بیشتری گردد، لامپ فلوئورسنت و یا مهتابی قرار می گیرد.
از دیگر موارد تفاوت چاپ بنر و چاپ فلکسی اینست که چاپ روی فلکسی پرنگ‌تر از چاپ بنر صورت می پذیرد؛ و همچنین چاپ فلکسی مصرف جوهر بالاتری از چاپ بنر دارد زیرا باید بتواند در شب و در هنگام تابش نور مهتابی های Led، تصویر با کیفیتی داشته باشد.

انواع بنر

بنرها دارای انواع متنوع هستند که در اینجا برخی از آنها را بررسی می نمائیم:

بنرهای با چسب

این نوع بنر، از انواع بنرهایی می باشد که پشت آنها به چسب آغشته می باشد تا بتوان آنها را در جاهای مورد نظر چسباند.

بنرهای بدون چسب

برای نصب بنرهای بدون چسب در جای مورد نظر از چسب استفاده نمی شود و می توان آنرا بوسیله طناب نصب نمود.

نحوه کار کردن ماشین چاپ بنر

دستگاه‌های چاپ بنر از یک بخش مکانیکی و از بخش دیگر کامپیوتری هوشمند تشکیل شده است. در بخش کامپیوتری چاپ بنر، اپراتور مخصوص چاپ بنر با نرم افزارهای طراحی نظیر فتوشاپ، تری دی مکس و یا کورل دراو سر و کار دارد.
نکته دارای اهمیت دراین قسمت اینست که باید فرمت فایل خروجی با فرمت نرم افزار دستگاه دارای همخوانی باشد و ماشین چاپ بتواند آنرا به عنوان یک دستور اجرا نماید.

بارگزاری طرح چاپ بنر

زمانیکه طرح و نوشته شما در قالب تصویر آماده گردید با فرمت خاص به نرم افزار ماشین چاپ بنر ارسال می شود؛ این نرم افزار می تواند تجزیه و تحلیل تصویر مورد نظر را انجام دهد و همچنین معلوم می شود که برای هر کدام از قسمت‌های آن چه طیف رنگی مورد نیاز می باشد.
بعد از این مرحله وارد بخش مکانیکی دستگاه چاپ بنر می شویم در این زمان باید جوهر را به مخزن ورودی دستگاه چاپ بنر تزریق شود.

جوهرهای چاپ بنر می تواند از انواع جوهرهای سالونت می باشد. در جوهرهای سالونت ترکیبات عالی فرّار ( VOC ) به مقدار زیاد وجود دارد و بنابراین برای تبلیغات Outdoor مناسب می باشند و از آنجایی پایه جوهر آن پیگمنت است از انواع جوهرهای ضد آب و مقاوم در برابر شرایط محیطی می باشند.
در کل جوهرهای سالونت به دلیل داشتن این ترکیبات شیمیایی باید در محیط‌های سرباز و یا در مکان‌هایی که تهویه مناسب دارند مورد استفاده قرار بگیرند.
وقتی موتور ماشین چاپ سالونت روشن می شود فرآیند انتقال جوهر و ترکیب شدن آن انجام شده و به هد دستگاه انتقال پیدا می کند.
رول‌های مخصوصی برای کشیدن بنر به داخل دستگاه در نظر گرفته شده است که موجب می شود به آرامی بنر مورد نظر حرکت کرده و هد دستگاه روی بنر حرکت کند.
وقتی که این حرکت‌های مکانیکی همزمان انجام می شود موجب انجام پروسه چاپ و انتقال جوهر به سطح بنر می شود. در نهایت با تحمل زمان مناسب برای خشک شدن جوهر بنر و برش بنر فرآیند چاپ بنر انجام می شود.
البته هر یک از مراحل چاپ بنر،  مرحله ای تخصصی می باشد و نیاز است که اپراتور چاپ اطلاعات دقیق داشته باشد.

انواع دستگاه چاپ بنر

در دنیا برندهایی هستند که دستگاه چاپ بنر تولید می کنند در ادامه برخی از این برندها را عنوان می کنیم و همچنین معروف‌ترین نوع برند ماشین چاپ بنر در ایران، برند کونیکا می باشد.

  • کونیکا
  • استارفایر
  • اپسون
  • سیکو
  • اسپکترا

و ...

البته برای تهیه ماشین چاپ بنر باید به موارد زیر نیز توجه نمود:

  • قیمت ماشین چاپ
  • اندازه ماشین چاپ
  • گارانتی و خدمات پس از فروش
این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir