طراحی کاراکتر تبلیغاتی چه تاثیری بر کسب و کار شما دارد؟

هدف غایی از هر نوع تبلیغات در کسب و کار، جذب نگاه مخاطب است. اما این جذب کردن با نگه‌داشتن نگاه آنها گام موثرتر تبلیغات و بازاریابی مشتری است. طراحی کاراکتر برند نیز برای همین مسئله است. اینکه بتوان نگاه مشتری‌ها را موثرتر از دیگر روش‌ها به کسب و کار جذب کرد. در میان انواع روش‌های تبلیغات و القای حس و حال برند، بر کاراکترسازی برند یا مسکات توجه خاصی می‌شود. دلیل آن هم واضح است، مزیت‌های شخصیت های تبلیغاتی:

  • ایجاد ارتباطی مقدم: طراحی کاراکتر برند می‌تواند یک پل ارتباطی دیگر میان کاربران شما و محصولاتتان باشد. کاراکتر مخصوص برند شما با حالات، رفتار و شکل ظاهری خود در جذب مشتری بسیار موثرتر از نوشته‌ها عمل خواهد کرد.
  • انعطاف پذیری: کاراکتر برند شما به مراتب بهتر و موثر از سپردن تبلیغات به افراد معروف عمل خواهد کرد. چرا که دست شما برای تبلیغات مختلف و ایده‌های مختلف باز است. بی‌نهایت بار می‌توان از کاراکتر برند استفاده کرد.
  • ماندگاری در حافظه بلندمدت: آیا می‌دانید که نیمکره سمت راست انسان مسئولیت نگهداری تصاویر  و عملکرد ثبت در حافظه طولانی‌مدت را دارد؟ مغز انسان به گونه‌ای عمل می‌کند که تصاویر را بهتر از متون به ذهن می‌سپارد. برای همین طراحی کاراکتر برند در ماندگاری برند و نام شما در ذهن کاربران تاثیر فراوانی خواهد داشت.
  • وفاداری مشتریان:

انواع طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

‌دسته‌بندی‌های مختلفی برای طراحی کاراکتر برند وجود دارد. یکی از این دسته‌بندی‌ها، نوع کاراکترها را به کاراکترهای تبلیغاتی هیجان‌آور، کاراکترهای سخت و خشن، کاراکترهای انگیزشی، کاراکترهای قهرمان، کاراکترهای متخصص و … تقسیم می‌کند. در این راستا از دارندگان کسب و کارهای مختلف درخواست می‌شود که از میان کلمات مختلف، 5 کلمه که بیشترین ارتباط را با نوع طراحی کاراکتر برند دارند را انتخاب کنند:

  • باحال
  • بامزه
  • دوستانه
  • منحصر
  • متخصص
  • خلاقه
  • بی ربط
  • قهرمانی
  • جوانانه
  • کودکانه
  • جدی
  • باهوش
  • خوش خوراک

در مورد انواع طراحی کاراکتر برند ما از شما سوال خواهیم کرد که کدام نوع مد نظر شما است. می‌توانید یک سرچ ساده در اینترنت داشته باشید و مسکات‌های برند مختلف که‌ می‌تواند مناسب کسب و کار شما باشد را پیدا کنید. تیم‌های ورزشی، شخصیت‌ها، برندهای غذایی، برندهای حقوقی و … از جمله نتایج خواهند بود. بسنجید که کدام مورد بیشتر شما را مجذوب می‌کند و بین کدامیک با برند خود بیشترین همخوانی را احساس می‌کنید.

  1. آیا طراحی کاراکتر برند شما انسان خواهد بود یا حیوان یا شی یا …؟
  2. آیا طراحی شخصیت تبلیغاتی یک اسکیس مدادی است یا وکتور است یا آن را مدلسازی سه بعدی انتخاب خواهید کرد؟
  3. آیا خطوط سیاه و رنگ آمیزی قوی را ترجیح می‌دهید یا نه از رنگ های ملایم و و متنوع استفاده شود؟
  4. آیا طراحی کاراکتر تبلیغاتی شما دوبعدی است یا سه بعدی؟

مراحل طراحی کاراکتر برند به چه صورت است؟

زمان زیادی از بخش مدیریت هر کسب و کاری به این می گذرد که کدام نوع برندینگ و بازاریابی را باید انتخاب کرد. لوگو، موشن گرافی، مسکات ها و دیگر المان های جذاب دیگر که برای برندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند. همین جنجال و شلوغی سبب شده است که بسیاری از آنها از نقش طراحی کاراکتر برند غافل بمانند. مسئله‌ای که آن را نقطه آغاز ساخت و معماری برند می‌دانند. مراحل طراحی کاراکتر برند از جواب دادن به سوالات زیر آغاز می‌شود:

  1. نقطه شیرین و جذاب برند شما کجا است؟
  2. یک ارتباط عاطفی میان اهداف خود و مشتری هایتان برقرار کنید. می خواهید که آنها چه احساس و دریافتی از برند شما داشته باشند؟
  3. تنالیته و صدای برند شما که در واقع منافع و پیشنهادات شما را منعکس می‌کند باید چگونه باشد؟
  4. کلمات و عبارت‌هایی که انتظار دارید مردم در حین دیدن کاراکتر برند شما در جاهای مختلف از بگویند کدام‌ها هستند؟ آیا طراحی کاراکتر برند به این موارد توجهی دارد؟
  5. رنگ، بافت و دیگر ویژگی های ویژوال و بصری کاراکتر برند شما باید چگونه باشد که در عین حال حاوی برند استوری یا داستان برند شما نیز باشد؟

توصیه‌های مهم در طراحی کاراکتر برند

ما در پریساتیس در این بخش به طور کامل و تخصصی، نحوه برخورد صفر تا صد با کاراکتر برند را برایتان آورده‌ایم. این نکات میزان پشیمانی بعد از طراحی کاراکتر تبلیغاتی را به صفر می‌رساند.

  • کاراکتر برند شما برای چه کسانی خواهد بود؟ به کاراکتری که‌ می‌تواند نماینده کمپانی شما باشد فکر کنید.
  • کاراکتر برند شما کجا ظاهر خواهد شد؟
  • دیگر طراحی‌ها در زمینه کسب و کار خود را چک کنید
  • طراحی کاراکتر برند را طوری انجام دهید که کاراکتر برجسته و شاخص باشد.
  • از ضخامت خطوط و استایل‌های مختلف برای تعریف کردن کاراکتر برند استفاده کنید.
  • از شخصیت‌پردازی‌های اگزجره بهره ببرید. یعنی اغراق کنید. این اغراق کردن شخصیت تبلیغاتی شما را برجسته و شاخص خواهد کرد.
  • رنگ‌ها را آگاهانه انتخاب کنید.
  • اکسسوری به کاراکتر اضافه کنید.
  • کاراکتر دوبعدی برای برند شما بهتر است یا سه بعدی؟
  • به طراحی کاراکتر برند خود شخصیت ببخشید
  • بر وجهه‌ی اجتماعی کاراکتر برند خود توجه داشته باشید
  • به شخصیت تبلیغاتی برند خود هدف و آرزو ببخشید
  • یک داستان یا بک استوری بسازید. این داستان می‌تواند خیالی باشد اما باید کاملا منطبق با برند استوری و استراتژی‌های کلی کسب و کار باشد.
  • تجربه کنید، از این نترسید که چه خواهد شد یا چه نخواهد شد. راستی و اشتباهی هر انتخابی به مرور خود را نشان می‌دهد و این بخشی طبیعی از پروسه ساخت کاراکتر برند است.
  • طراحی کاراکتر برند را به صورت انعطاف پذیر انجام دهید
  • از دیگران فیدبک بگیرید و نظرخواهی کنید. افراد می‌توانند به عنوان کاربران و مشتری‌های شما اظهار نظر کنند.

سفارش طراحی کاراکتر تبلیغاتی

سفارش طراحی کاراکتر برند پیش نیازها و اصول خاص خود را دارد. برای اینکه تجربه شکست خوردن از شخصیت تبلیغاتی را تجربه نکنید، بهتر است که به دنبال حرفه‌ای‌ها و طراحان خوش‌ذوق در این زمینه بروید. طراحی کاراکتر برند باید چند ویژگی بسیار مهم داشته باشد:

  1. شخصیت منحصر بفرد داشته باشد: یادتان باشد که کاراکتر برند شما باید یگانه و خاص باشد. استفاده از شخصیت‌های تبلیغاتی دیگر برندها یا موارد مشابه به آنها کاملا اشتباه است.
  2. مناسب برند باشد: پیام‌ها، اهداف، استراتژی‌ها، روحیات و جنبه‌های مختلف برند را منعکس کند
  3. رنگ و طرح مخصوص برند در طراحی کاراکتر برند باید دیده شود: به میمون روی برند چی‌توز دقت کرده‌اید؟ میمون زرد رنگ بر روی صفحه‌ای زرد رنگ با نوشته‌های زرد رنگ. این اتفاق اصلا تصادفی نیست.
  4. مناسب برای ظاهر شدن در جاهای مختلف: طراحی شخصیت برند باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان آن را در بنرها، سمینارها، تبلیغات ویدئویی، تیزرها و … نمایش داد.
  5. بامزه بودن: شاید این ویژگی مقداری عجیب باشد، اما طراحی کاراکترها تبلیغاتی بهتر است که پتانسیل محبوب شدن در نگاه مخاطب را داشته باشند. این همان ارتباط موثر میان محصولات یا خدمات شما و مشتریان خواهد بود.
  6. حرفه‌ای باشد: باید بتوان از نوع طراحی متوجه عمق ظرافت و اصولی بودن طراحی آن شد. بهتر است حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت داشته باشید. در این زمینه می‌توانید با طراحان کاراکتر برند ما در پریساتیس در ارتباط باشید.

برای سفارش طراحی کاراکتر برند می‌توانید از خدمات پریساتیس و گرافیست‌های ما بهره ببرید. هدف ما ماندگاری و رونق کسب و کار شما است. موضوعی که یک طراحی شخصیت تبلیغاتی موفق می‌تواند آن را به واقعیت محض تبدیل کند.

هزینه طراحی کاراکتر تبلیغاتی

هزینه طراحی کاراکتر برند بسته به نوع سفارش، نوع کاراکتر برند، زمان صرف شده برای طراحی، تعداد کاراکتر ها و … متغیر است. برای همین ما در پریساتیس تمام موارد را صورت جداگانه و تفکیک شده برای شما آورده‌ایم. که راحت‌تر بتوانید تصمیم بگیرید. به بخش خدمات طراحی کاراکتر برند پریساتیس بروید. خبر خوب ما برای شما، هزینه‌های مناسب و کیفیت کار بالا است.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir