انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت

انتخاب ‌رنگ‌ مناسب در زمان طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد. با انتخاب رنگ خوب و مناسب در طراحی سایت می‌توانید بازدید کننده را تحت تاثیر قرار دهید و تاثیر مثبتی بر دیدگاه او نسبت به خود ایجاد نمایید.

رنگ سریع‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای ایجاد اولین تصور خوب در ذهن بازدیدکننده است. انتخاب رنگ مناسب برای سایت ممکن است در ابتدا کار نسبتا دشواری به نظر برسد، اما با آگاهی لازم در مورد علم تئوری رنگ‌ها، به راحتی می‌توان رنگ مناسبی برای طراحی سایت انتخاب کرد.

معنای رنگ‌ها در طراحی سایت

رنگ‌ها دارای معانی متفاوتی هستند و می‌توانند افراد را به روشی خاص تحت تأثیر قرار دهد. به همین دلیل رنگ برای طراحی سایت بسیار مهم است و این قدرت را دارد که پیام درستی از کسب و کار شما را بی درنگ به بازدید کننده انتقال دهد. در ادامه معنای رنگ‌ها و تاثیر آن‌ها بر بازدید کنندگان یک سایت را بیان می‌کنیم.

استفاده از رنگ‌های گرم در طراحی سایت

رنگ‌های گرم به بازدیدکننده انرژی زیادی منتقل می‌کنند، اما به یاد داشته باشید نباید از رنگ‌های گرم به تنهایی استفاده نمایید زیرا تاثیر منفی بر بازدید کننده می‌گذارد. توصیه می‌شود، در طراحی سایت در کنار رنگ‌های گرم از رنگ‌های خنثی و خنک هم برای برقرای تعادل استفاده شود. رنگ‌های گرم رنگ‌های قرمز، صورتی، نارنجی، زرد هستند.

استفاده از رنگ‌های سرد در طراحی سایت

رنگ‌های سرد آرامش بخش هستند و به همین دلیل بیشتر از رنگ‌های گرم در طراحی سایت استفاده می‌شود، اما نباید فراموش کرد که استفاده بیش از اندازه از آن‌ها سبب سرد شدن بازدیدکننده می‌شود. رنگ‌های سبز، آبی و بنفش رنگ‌های سرد هستند.

استفاده از رنگ‌های خنثی در طراحی سایت

از رنگ‌های خنثی برای ترکیب با رنگ‌های سرد و گرم استفاده می‌شود. در واقع به منظور برقراری تعادل در طراحی سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند. خاکستری، سیاه و قهوه‌ای نیز از رنگ‌های خنثی به شمار می‌آیند.

روانشناسی رنگ و شناخت برند

انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت به کسب و کارها کمک می‌کند تا بتوانند به نوعی در ذهن مخاطب ماندگار شوند. بهتر است بدانید، رنگ تاثیر بسزایی در جلب توجه، ایجاد میل، ایجاد محرک و تبدیل بازدیدکننده به یک مشتری در یک سایت دارد. با انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت، یک کاربر قادر خواهد بود حتی بدون دیدن آرم، یک برند آشنا را پیدا کند.

علاوه بر معنای خاصی که هر رنگ دارد، روند خاصی نیز برای هر انتخاب وجود دارد که برندها اغلب برای ایجاد شناخت از آن استفاده می‌کنند. به عنوان مثال‌، رستوران‌ها معمولاً قرمز و نارنجی است، بانک‌ها و موسسات مالی اغلب آبی هستند، محصولات لوکس معمولاً به رنگ سیاه بسته بندی می‌شوند، هتل‌ها معمولاً سفید، آبی، سیاه یا سبز هستند.

تئوری رنگ در طراحی سایت

اکنون که می‌دانید رنگ‌ها چگونه می‌توانند بازدیدکنندگان شما را تحت تأثیر قرار دهند، می‌توانید با ترکیب رنگ‌ها تأثیر بیشتری بر رفتار کاربر داشته باشید. به طور خلاصه، تئوری رنگ، علم تعامل رنگ‌ها بر روی چرخه رنگ است به گونه‌ای که در یک طرح بتواند به خوبی عمل کند. سه ساختار معمول که برای یک طرح رنگ پذیرفته شده است، عبارتنداز رنگ‌های سه گانه، مکمل و آنالوگ.

زمانی که از ترکیب رنگ‌های گرم، سرد، خنثی در طراحی سایت استفاده شود، جلوه‌ای بصری به وب سایت بخشیده می‌شود، زیرا استفاده از رنگ‌های مکمل باعث تعادل چشم می‌شود.

همچنین استفاده از رنگ‌های روشن‌تر سبب می‌شود، بازدیدکننده احساس انرژی بیشتری داشته باشد. سایه‌های تیره‌تر می‌تواند بازدیدکننده را آرام کند و به بازدیدکننده کمک کند بیشتر روی محتوا تمرکز نماید.

انتخاب رنگ اصلی در طراحی سایت

برای شروع انتخاب رنگ مناسب در طراحی سایت، اولویت با تعیین رنگ اصلی برای برند شماست. رنگ اصلی باید از لوگوی برند یا سایر آرام‌های موجود در بازار مشخص شود، اما اگر این کار امکان پذیر نیست، با تحلیل رنگ سایت‌های رقبای خود می‌توانید مناسب‌ترین رنگ را انتخاب نمایید.

ایجاد رنگ و سایه

پس از انتخاب رنگ اصلی برای سایت، لازم است از سایه‌های تیره و روشن استفاده نمایید. هیچگاه توصیه نمی‌شود، در طراحی سایت تنها از رنگ اصلی استفاده شود، رنگ‌های تیر و روشنِ رنگ اصلی، سبب زیبایی بیشتر سایت خواهد شد. به عنوان مثال، اگر سایه‌های روشن‌تر از یک رنگ را برای بخش‌های وب سایت انتخاب می‌کنید، می‌توانید برای دکمه‌های اصلی یا دکمه‌های CTA از رنگ متفاوت‌تر برای جذاب‌تر شدن و بیشتر دیده شدن آن دکمه استفاده نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir