نکاتی برای طراحی لوگو

متاسفانه شما من را نمی‌فهمید! اگر لوگوها می‌توانستند صحبت کنند مطمئنا این جمله را از آن‌ها می‌شنیدید! به نظر می‌رسد خیلی از افراد خود را در طراحی لوگو متخصص و ماهر می‌دانند، اما بسیاری از لوگوهایی که طراحی می‌شوند، خلاف این امر را ثابت می‌کنند. به همین خاطر در این مقاله نکاتی برای طراحی لوگو حرفه‌ای بیان می‌گردد.

لوگو آرمان یک شرکت را بیان می‌کند نه تمام آنچه هست!

وقتی یک کشور با پرچم خود نمی‌تواند تمام آنچه هست را نشان دهد، چرا یک لوگو باید چیزی درباره شرکت شما بگوید که نیست! لوگو یک دستگاه داستان سرایی نیست بلکه یک فرم شناسایی است. همه لوگوها یک هدف دارند و آن منحصر به فرد کردن و متفاوت کردن خود از دیگران است.

وقتی شما تلاش می‌کنید با طراحی لوگو همه چیز را درباره یک کمپانی بگویید. قطعا شکست می‌خورید چراکه لوگو نمی‌تواند تمام آنچه هست را بیان کند. لوگو هویت و اولویت یک شرکت است.

از دیگران یاد بگیرید!

لوگوهایی که مشهور شده‌اند به چه علت است؟ باید آن‌ها را بشناسید و بفهمید چگونه یک طراح توانسته لوگویی طراحی کند که در عین سادگی یا پیچیدگی در ذهن‌ها بماند؟

آیا فقط مشهور بودن برند برای دیده شدن لوگو کافی است؟ یا خود لوگو هم نقش مهمی دارد؟ قطعا یک برند معروف نیاز به یک لوگوی معروف نیز دارد. اینکه همه جای دنیا آن برند را به یک نشانه و یا نوشته بشناسند و در یاد همه هک شود، به طراحی لوگویی عالی و حرفه‌ای نیاز دارد.

برای مثال به لوگوی نایک توجه کنید، این لوگو در سال 1971 میلادی طراحی شده است که مثالی واقعی برای حرف‌های ماست، لوگوی ساده، بدون رنگ و بسیار مشهور!

آیا لوگو نیاز به سمبل دارد؟

نه لزوما! خیلی از لوگوها واقعا نیازی به سمبل ندارند، اگرچه این بدان معنا نیست که لوگو نباید سمبلیک باشد. گاهی یک سمبل لوگوی شما را خیلی منحصربه فرد و خاص می‌کند مثل لوگوی Apple،Nike و Pepsi. ولی گاهی نیز یک سمبل مانعی بزرگ و اضافی در طراحی لوگو خواهد بود.

بهتر است از تایپوگرافی استفاده کنید مگر اینکه واقعا بخواهید یک نماد سمبل از شرکت را به نمایش بگذارید. اگر اسم شما بزرگ و مشهور است بهتر است از یک نماد استفاده کنید.

لوگو شرکت‌های نایک و اپل، قدرت جادویی ندارند، بلکه توانسته‌اند با تبلیغات گسترده در ذهن‌ها بمانند. پس اگر شما شرکت تازه کاری هستید بهتر است در تبلیغات ابتدایی اگر قرار است لوگوی شما سمبل باشد نام خود را هم در تبلیغ ذکر کنید تا شما به همراه نامتان در ذهن‌ها بمانید.

فقط زیبایی یا معنا؟

آیا برای طراحی لوگو، تنها زیبا بودن آن کافی است؟ یا بهتر است فقط به معنای آن دقت کنیم؟ اگر بخواهیم منطقی فکر کنیم شما به لوگویی نیاز دارید که بیشتر معنا و هدف شرکت را بیان کند و در عین حال زیبایی هم داشته باشد.

در آخر باید بگوییم در طراحی لوگوی مورد قبول، قدم اول صحبت کردن با مشتری و آشنایی با هدف شرکت آن‎ها و قدم دوم  پیدا کردن لوگویی ساده و منحصر به فرد می‌بشد. بهتر است برای شروع نگاهی به لوگوی برندهای مشهور و تاریخچه آن‌ها بیندازید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir