طراحی لوگو و تاثیر آن در برند سازی

برندسازی یکی از شیوه‌های جلب توجه در دنیای تبلیغات محسوب می‌شود. اگر به شرکت‌های بزرگ جهانی توجه کنید اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، لوگو و برند آن شرکت است.

هر شرکت و موسسه دارای لوگویی خاص با طراحی ویژه و مخصوص و مرتبط با کار و فعالیت آن مجموعه است.

در طراحی یک لوگوی زیبا باید به نکات بسیار کاربردی و کوچک، توجه ویژه داشت.

هر برند و لوگو معمولا دارای پیامی برای مخاطب است که ساخته و پرداخته یک طراح و ایده پرداز است. با نگاهی سطحی به ماهیت بسیاری از مشاغل حتما به این نتیجه خواهید رسید که لوگوهای مورد استفاده آن‌ها در برگیرنده اطلاعاتی درباره آن شغل و حرفه است.

البته لوگوهایی نیز وجود دارند که ارتباط معنایی چندانی با ماهیت کار ندارند اما شرکت‌ها با تبلیغات گسترده ارتباطی قوی بین نام و کار شرکت و برند مورد نظر ایجاد می‌کنند.

به‌کارگیری فونت‌های مناسب در هنگام طرح‌ریزی یک کار از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

همواره قبل از اینکه مخاطب نسبت به ارتباط با شما اقدام کند، لوگو و فونت به کار رفته در آن، در معرفی شما ارتباط موثری دارد و معنای خاصی را در ذهن او ایجاد می‌کند، هر کدام از فونت‌های به‌کار رفته در هویت بصری شما، حامل پیام‌هایی متفاوت و در برگیرنده نقاط قوت و ضعف کار شماست.

در بسیاری از مواقع در کنار لوگوها، متن‌هایی برای معرفی شرکت‌ها و مجموعه‌ها استفاده می‌شود که لازم است نکاتی مهم را در طرح‌ریزی و طراحی این مطالب مورد توجه قرار داد.

برای مثال استفاده از فونت‌های قدیمی و شکسته یا تزئینی ممکن است در ابتدا زیبایی و جذابیت خاصی داشته باشد اما باید توجه داشت بسیاری از این فونت‌ها به دلیل سخت بودن در خواندن پس از مدتی مخاطب را خسته کرده و او را از ادامه خواندن منصرف می‌کند به همین دلیل باید توجه داشت صرفا زیبایی متن تنها دلیل برای کشش مخاطب نیست.

انتخاب فونت برای مطالب باید در بردارنده ماهیت و ایده‌ای خاص باشد تا ساختاری زیبا و جذاب ایجاد کند. توجه به نوع مخاطبان می‌تواند این پیام را به ما برساند که هر فرد تحت تاثیر شغل و پیشه خود دارای روحیاتی است که بر نوشته او نیز تاثیر می‌گذارد.

پس سخن اولیه ما در مورد ارتباط مطالب و فونت انتخابی دلیلی منطقی دارد زیرا برای مثال: نمی‌توان مطالبی مانند شعر و امور مرتبط با هنر را با فونتی زمخت و بدقواره نوشت و برعکس یک مطلب مرتبط با صنعت را با فونتی کلاسیک و هنری طراحی کرد.

در نهایت توجه به مسائل فرهنگی و موضوعات مطالب به ما این امکان را می‌دهد تا با بررسی ابعاد کار، بهترین طراحی لوگو را ارائه دهیم.

برندسازی مرحله‌ای حساس در شروع تبلیغات و کار یک مجموعه است

 در صورت نادیده گرفتن آن معمولا نتیجه کار مطابق میل اشخاص نخواهد بود، پس در انتخاب و انجام این مرحله انرژی و فکر بیشتری صرف کنید تا به بهترین نتیجه را بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir