هویت بصری چیست ؟ چرا به هویت بصری نیاز داریم

هویت بصری چیست ؟

المان‌های بصری یک برند را هویت بصری می گویند که شامل : رنگ، فونت، فرم و شکل، که هر کدام به تنهایی، و مجموع آن‌ها در کنار هم، معنی وپیام خاصی دارند و ذهنیت مخاطب را نسبت به برند می‌سازند. هویت بصری برند می‌تواند شامل معماری بنا، طرح‌های رنگی و… نیز باشد. مفهوم هویت بصری به طور کل شکل وساختاری است که شما را از دیگر رقبا و برندها متمایز می کند. و کمکی بزرگ در بحث برندینگ شما می باشد.

هویت بصری برند (Visual Brand Identity)، درک مشتری از شما و برندتان است.

هویت بصری برند، یعنی به مخاطبتان بگویید که چه جور دوستی هستید؟! هویت بصری برند، درک مشتری را از شما تعیین می‌کند. هدف اصلی هویت بصری ایجاد ارتباط با مشتری و فراهم کردن فضای راحت ما بین برند شما و مشتریان و مخاطبین شماست.

همانند هویت شخصیتی انسان ها ، که آن ها را منحصر به فرد می‌کند، هویت بصری برند هم در کسب و کارتان شما را از هر شخص و یا شرکتی دیگری که در تجارت همنام و همکار شماست، جدا خواهد کرد.

در اکثر مواقع برند، برندینگ و برند آیدنتیتی (هویت بصری) را یکی تلقی می‌کنند اما در واقع این اسامی تفاوت زیادی با هم دارند: برند شما درک دنیا از شرکت و کمپانی شماست. برندینگ فعالیت تجاری شماست برای شکل‌دهی به برندتان. هویت بصری مجموعه‌ای از تمام عناصر برند است که شرکت شما ایجاد می‌کند تا تصویر مناسب خود را به مخاطب نشان دهد. این سه زمین تا آسمان با هم متفاوت است.و نباید همه این موارد را هویت بصری دانست.  

چگونه یک هویت بصری قدرتمند بسازیم ؟

در قدم اول باید درک درستی از هویت خود داشته باشید.از خودتان سوال کنید که در بازار رقابتی شما که هستید؟ قبل از نشان دادن ویژگی ها و المان ها باید به این باور و معنا که شما که هستید برسید؟

با چند سوال به جوابتان خواهید رسید.

• وظیفه و ماموریت شما چیست ؟
• به چه چیزهای در شرکت‌تان باور دارید؟
• هویت برند شما چیست ؟ ( باید تصور کنید که اگر شرکت شما یک شخص بود، شخصیت آن چگونه بود )
• تفاوت های شما با دیگر رقبا در چه مواردی است؟
• آهنگ برند شما چگونه است؟ ( اگر برند شما را یک شخص در نظر بگیریم در هنگام برقرار کردن ارتباط با دیگران چه صدایی داشت )

قبل از اینکه طراحی و ساخت هویت بصری خود را آغاز کنید باید بدانید پاسخ هر کدام از این سوال ها به تفکیک و شفافیت چیست؟

همانطور که لباس ، کفش، نوع قدم زدن و موی شما در مثال هویت شخصیتی شما را می سازد و برداشت اولیه از شما بر روی این موارد است، طراحی هم چیزی است که هویت بصری شرکت شما را می‌سازد.

مواردی مثل طراحی لوگو، طراحی بسته بندی محصولات، طراحی سایت، سبک گرافیک شبکه‌های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت، سربرگ، رنگ سازمانی و حتی لباس کارکنان شرکت و ... جزء هویت بصری شما به حساب می آید.

لوگو

یکی از مهمترین بخش ها در هویت بصری طراحی لوگو شماست .

لوگو بنای هویت بصری شماست. برای داشتن لوگوی خوب و مناسب، زمانی که با طراح لوگو صحبت می‌کنید بهتر است به نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

• لوگو باید شفاف باشد و به سادگی بیان کند که شما که هستید و به عنوان یک برند به چه ارزش‌ها و اعتقاداتی پایبندید.
• لوگو باید از لحاظ بصری جذاب باشد.
• طراحی لوگو باید با چشم انداز به آینده باشد.
• لوگو باید مناسب با صنعت و حیطه فعالیت‌تان باشد تا مخاطبان بیشتری را به سمت شما بکشاند.
• در آخر مطمئن شوید که طراحی لوگو در هر سایز و فرمتی به شما تحویل داده شود تا بتوانید در جاهای مختلف از آن استفاده کنید.

طراحی وب سایت حرفه ای

طراحی وبسایت علاوه بر اینکه در فضای مجازی و وب به شما کمک می کند تا بهتر شناخته شوید می تواند بر فروش شما نیز تاثیر فراوانی بگذارد. شما با طراحی وب سایت به سئو قوی می توانید بهترین مرکز پخش را برای محصولاتتان در فضای اینترنتی فراهم کنید.

توجه داشته باشید در هویت بصری هماهنگی حرف اول را می زند . اگر هماهنگی و برندینگ به صورت اصولی پیش برود بعد از چند وقت مشتریان با دیدن رنگ سازمانی ، بسته بندی، لوگو و.... فقط شما را می شناسند. درکنار هویت بصری شما باید به برندینگ درست دقت کنید زیرا محبوبت شما باعث می شود مشتریان دائمی داشته باشید.

طراحی ست ادرای

طراحی یک ست اداری مستحکم کمکی بزرگ به بحث هویت بصری است.

طراحی ست اداری شامل : طراحی سربرگ، طراحی سررسید، طراحی کار ویزیت، طراحی پاکت نامه، طراحی ساک خرید (شاپینبگ)، طراحی پوشه و.... می باشد.

شما با طراحی اصولی ست اداری به مشتریان خود یک پارچگی و هماهنگی را در برند و مجموعه خود نشان می دهید که باعث اعتماد بیشتر مشریان به شما می شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir