آموزش طراحی لوگو ، آرم

در زمانی که کسب و کار ها رو به فضای اینترنتی می رود وهمه شرکت‌ها و سازمان‌ها نیاز ضروری به وب سایت و حضور در شبکه‌های اجتماعی دارند، اهمیت نیازمندی به طراحی لوگو بیش از پیش به چشم می آید. در این میان طراحی یک لوگو مناسب و درخور با کسب و کار شما بسیار مهم است و اهمیت ویژه ای دارد. یک لوگو مشخص می‌کند که شما و کسب و کارتان چه هستید؟ و چه کاری انجام می‌دهید؟

بنابراین در این مطلب موارد مهم در رابطه با طراحی لوگو آموزش خواهیم داد. در طراحی لوگو ۴ نکته مهم وجود دارد: نکته اول، لوگوها فرستنده پیام یا در واقع مفهوم هر کسب و کار هستند. نکته دوم، گیرنده لوگو: کسی است که قرار است پیام به او انتقال داده شود. نکته سوم نیز همان پیامی است که ما می‌خواهیم از طریق طراحی لوگو به مخاطب لوگو و برند انتقال دهیم. نکته چهارم رسانه‌ای است که از طریق آن لوگو قرار است پیام را منتقل کند، منظور از رسانه بیلبورد، کارت ویزیت ، کاتالوگ ، بروشور، روزنامه ، مجله ، تلویزیون، سربرگ یک شرکت و ..می باشد.

مراحل ایده‌پردازی و طراحی لوگو:

• ابتدا باید به درک درست درباره شرکتی که قرار است لوگو را برایش طراحی کنیم داشته باشیم.
• بازار هدف و مشتریان هر کسب و کار وصنفی باید در نظر گرفته شود.
• اگر شرکت رنگ سازمانی دارد از رنگ‌بندی سازمان پیروی کنید.
• از لوگوی برندهای هم صنف معروف در هر کشوری کمک بگیرید اما کپی نکنید.!
• ایده‌ها را روی کاغذ طراحی و اتود بزنید. درست است که نرم افزارهایی گرافیکی برای این روند وجود دارند ولی استفاده از دست در لوگو خلاقیت را افزایش می دهد.
• از میان اتودهای طراحی شده لوگو دو الی سه عدد که بهتر هستند انتخاب کنید.
• سادگی و قابل درک بودن در لوگو نقش مهمی دارد پس به آن توجه کنید.
• از چند نفر از مخاطبین نظرخواهی کنید.
• در طراحی لوگو توجه داشته باشید که لوگو قابل استفاده در کوچکترین و بزرگترین سایز ها باشد.

نهایی کردن اتود لوگو و اجرای لوگو

اکنون که بهترین اتود ها را در نظر گرفته اید با توجه به مشورت با مسئولین شرکت و انتخاب یک یا دو اتود لوگو زمان اجرای لوگو شده است. در این مرحله باید موارد زیر رعایت شود:

نوع اجرای لوگو خود را مشخص کنید. مدرن بودن و به روز بودن لوگو ممکن است جالب باشد ولیکن این احتمال وجود دارد به مرور زمان و پیشرفت این مدرن بودن از بین برود بنابر این سعی کنید از سبک های کلاسیک استفاده کنید. یک سبک کلاسیک به افراد این حس را انتقال می‌دهد که شما قابل اعتماد و اهل عمل هستید.

از سبک های دیگر در طراحی لوگو، به سبک‌های سنتی و قدیمی لوگو می توان اشاره کرد. علت محبوبیت و دوست داشته شدن این سبک های سنتی لوگو حالت نوستالژیک است که از یاد رفته شده و تازکی پیدا میکند.

از دیگر سبک ها لوگو، مدرن و مینیمالیستی است. شرکت های مختلف برای نشان دادن مفهوم مدرن بودن خودشان از سبک مدرن لوگو استفاده می‌کنند. این سبک از حجم رنگ سفید زیاد، جزئیات بسیار کم و خطوط ساده و مفهومی استفاده می‌کند و غالبا منجر به عرضه لوگوهایی صاف و مسطح می‌شود. سبک مدرن لوگو به مشتریان و مخاطبین شما نشان می‌دهد برند شما به روز و جذاب است.

سبک جوان پسند! این سبک برای لوگوهایی مناسب است که مخاطبین و مشتریان جوان تر دارد. سبک خاص، عجیب، رنگارنگ و جذاب است و اغلب از نماد ها و المان هایی استفاده می‌کند که باعث ایجاد حس مثبت و صمیمانه می‌شود.

نرم افزار مناسب جهت طراحی لوگو و آرم

با توجه به پیشرفت برنامه نویسی و تکنولوژی برای طراحی لوگو نرم افزارهای زیادی آماده و ارائه بازار شده است. اما برای طراحی راحت تر و اصولی تر لوگو نرم افزارهای گرافیک برداری بهتر هستند. زیرا این مدل نرم افزارها اجازه می‌دهند که لوگو شما بدون حتی کوچکترین افت کیفیتی در هر اندازه‌ای مقیاس‌بندی و استفاده شود. در این بخش برخی از این نرم افزارها را برای آشنایی شما معرفی خواهیم کرد:

بهترین نرم افزار در مجموع برای طراحی لوگو:

• ادوبی ایلاستریتور (Adobe illustrator): محصولات ادوبی به عنوان استاندارد حرفه‌ای ‌های ویرایش تصویر شناخته شده‌اند. بنابر این به عنوان بهترین نرم افزار برای طراحی لوگو ‌می‌توان ادوبی ایلاستریتور را معرفی کرد. ایلاستریتور علاوه بر لوگو امکان طراحی آیکون و تصاویر وکتوری و موارد بیش‌تری را نیز دارد. چون ایلاستریتور یک نرم افزار گرافیک برداری است تمامی لوگوها و دیگر کارهای هنری کاملا بر اساس شرایط و نیازهای شما ‌مقیاس‌بندی می‌شوند. با ابزار تایپ و نوشتار نیز می‌توانید متن را به لوگو اضافه کنید. اضافه کردن افکت، مدیریت استایل و … از امکانات دیگر آن است.

• انتخاب دوم: نرم افزار کورل دراو (CorelDraw): ابزار ویرایش برداری قدرتمند کورل به شما امکان طراحی لوگوهای دقیق و اصولی را می‌دهد، اما این تنها بخش کوچکی از قدرت و  ویژگی‌های این نرم افزار کاربردی است. این برنامه ویژگی‌های متعددی برای کار بر روی تصاویر، طرح‌های کلی و .. دارد. حالت نقاشی symmetry آن می‌تواند برای ساخت طیف وسیعی از طرح‌های متقارن استفاده شود. برخی از ویژگی‌های مهم دیگر کورل شامل پالت‌های رنگی مکمل، پشتیبانی از اوپن تایپ پیشرفته و … می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir