طراحی لوگوی خودروهای خارجی

مفهوم طراحی لوگوی بنز Mercedes Benz

موسس شرکت بنز کارل بنز” و “گوتلیب دایملر” هستند، اسم مرسدس بنز از روی اسم دختر کارل بنز انتخاب شده، این لوگو کنونی در سال ۱۹۳۳ طراحی شده و در آن یک حلقه ای به دور آن ستاره اضافه شده است.

نوع تقارن در طراحی این لوگو بسیار چشم نواز است. مفهوم لوگو برند بنز چیست؟ ستاره سه پر بنز نشان دهنده از تسلط بر زمین، دریا و آسمان است که اولین بار بر روی دایملر ۱۹۰۹ دیده شد.

جالب است بدانید که این مفهوم با شعار بنز که یا بهترین یا هیچ چیز the best or nothing همخوانی دارد.

مفهوم طراحی لوگو بی ام دبلیو BMW

شرکت بی ام دبلیو قبل از ورود به صنعت تولید خودرو مشغول تولید پروانه موتورهای هواپیما بوده و طراحی لوگو این شرکت از همان زمان انجام شده.

مفهوم این لوگو بر دو اساس الهام گرفته شده است:

۱- تصویر زمانی که ملخ هواپیما یا همان پروانه هواپیما به حرکت می افتند.
۲-رنگ و فرم پرچم بایرن ( محل تولید محصولات بی ام و )

مفهوم طراحی لوگو تویوتا TOYOTA

یکی از معروفت ترین شرکت های تولید خودرو در جهان شرکت تویوتا است. بر اساس تصور غلط برخی از مخاطبین لوگوی این شرکت مفهوم یک گاوچران که بر سرش کلاه است را دارد ولیکن مفهوم درونی لوگوی تویوتا همان مفهوم لوگوی بنز است.
در طراحی لوگوی شرکت تویوتا از سه عدد فرم بیضی استفاده شده که به گفته طراحان و مسئولین این شرکت این سه فرم نماد ۱- قلب مشتری ۲- قلب محصول ۳- پیشرفت های تکنولوژی و فرصت های بی حد و مرز تویوتا است.

مفهوم طراحی لوگو آئودی Audi

برند خودروی آئودی یکی از بهترین برندههای روز خودرو سازی در جهان است. علامت تجاری خودروسازی آئودی، چهار حلقهٔ درهم تنیده است. این نشان، نماد پیوستن ۴ شرکت خودروسازی است، که تا آن زمان مستقل بودند، این شرکت‌ها عبارتند از: هورش، آئودی، واندرر و دی‌کی‌دبلیو. این چهار شرکت در واقع پایه‌های آئودی امروزی هستند.

مفهوم طراحی لوگو آرم رنو renault

طراحی لوگو رنو در سال ۱۹۲۴ انجام شد.لوگوی شرکت رنو فرانسه که نمادی شبیه به الماس است. این لوگو بر روی در موتور اولین بار استفاده شد و به مرور زمانی در سال ۱۹۲۲ قسمت میانی آرم برای خروج و رد وبدل شدن هوا بریده شد و جالب است که طراحی این لوگو از آن زمان هیچ تغییری نکرده است.

مفهوم طراحی لوگوی هیوندای hyundai

شرکت هیوندا یکی دیگر از شرکت هایی است که در ضمینه تولید موتور و خودرو فعالیت دارد. در طراحی لوگوی این شرکت از نماد بیضی و حرف H که اولین حرف نام این شرکت است استفاده شده.حرف H به صورتی طراحی شده که با بیضی لوگو هماهنگی داشته باشد.

مفهوم طراحی لوگوی مازراتی Maserati

شرکت مازراتی در سال ۱۹۱۴ توسط برادران مازراتی شروع به فعالیت کردند. طراحی لوگوی این برند بزرگ خودروسازی بر اساس سمبل شهر بولونیا است که اولین بار در آنجا مازراتی تولید شده است.

مفهوم طراحی لوگوی مزدا mazda

شرکت مزدا ژاپن یکی دیگر از تولید کنندگان خودرو در جهان است در طراحی لوگوی مزدا از فرمی استفاده شده که شبیه یک لاله خوش فرم است و همچنان نشان دهنده بال های باز شده است. در فرهنگ ژاپن علامت ۷ به معنای ابتکار، درک هدف و لطافت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir