رابط کاربری ui designچیست؟

user interface یا رابط کاربری را به معنای ساده تر می توان اینگونه توضیح داد که به کلیه اعمالی که دسترسی کاربر را در استفاده از محصول راحت تر می کند ui یا همان رابطه کاربری می گویند.

طراح ui design وب سایت به مسائلی همچون المان ها در کجای صفحه قرار بگیرد؟ اگر کاربر برروی یک دکمه کلیک کند چه اتفاقی می افتد؟ هشدارها چگونه نمایش داده شود ؟ دکمه تایید کجا باشد ؟ و .... می اندیشد.

رابط کاربری خوب یعنی کار با آن وسیله یا وب سایت ساده باشد. طراح رابط کاربری عموما باید مسلط به نرم افزارهای گرافیکی برداری و پیکسلی باشد.زیرا این مقوله نیاز مند طراحی است.


اینروزها رقابت سایت در طراحی رابط کاربری ui design بسیار زیاد شده و علاوه بر سئو سایت نیز این مسئله مورد توجه طراحان و شرکت ها قرار گرفته است.

در این چندین سال و پی طراحی وب سایت های مختلف واژه جدیدی در صنعت اپلیکشن و وبسایت به وجود آمد به نام UI Developer.
UI Developer افرادی هستند که هم مهارت و دانش رابط کاربری رو دارن و هم یه برنامه‌نویس هستند.

UI و UX مخفف هایی هستند که معمولا افرادی که دانش قوی در این مورد ندارند به صورت اشتباه مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت بسیار ساده UI که مخفف User Interface design می باشد بخشی از طرح می باشد که زمانی که کاربر در حال رویت وب سایت می باشد آن را مشاهده می نماید. سئو محتوا بهترین خدمات در این زمینه ها را ارائه می دهد.

جدیدن شرکت Adob نرم افزاری را وارد بازار کرده تخصصی برای ui/ux ساخته شده و کاربری بهتری به طراحان وب سایت و اپلیکیشن میدهد. از دیگر نرم افزارهایی که در ضمینه ux/ux قابل استفاده است می توان به Figma، Principle، Plant
Version Control، Sketch App اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir