Business Card را باید جزو راه های قدیمی اما موثرترین راه برای برقراری ارتباط و معرفی خود به دیگر افراد قلمداد کنیم و از طریق آن شخص مقابل را با برند یا نام خود ، به صورت راه های مستقیم و غیر مستقیم جهت تماس با شما آگاه سازی کنید . با اشاره ای به اینکه طراحی کارت ویزیت و چاپ آن را نمیتوان به عنوان راهی برای بازاریابی و معرفی شرکت برای مصرف کنندگان دانست بلکه چاپ کارت ویزیت تنها راهی برای معرفی اولیه شما به عنوان یک شخص یا حتی معرفی عضوی موثر از یک کمپانی یا تجارت بزرگ به کار میرود .

در هر صنف کاری یا حتی مراودات دوستانه ، برخورد اول یکی از مراحل مهم برای طرف مقابل به حساب میاید این اهمیت هنگامی در ملاقات کاری نمود بیشتری پیدا خواهد کرد در کنار آن ظاهری آراسته و شکیل داشته باشید ، طرح کارت ویزیت به صورت غیر مستقیم می تواند تاثیر به سزایی برای معرفی و تبلیغات شما داشته باشد .

از دوران خلق Business Card تا به امروز این ابزار با توجه به گسترش صنعت چاپ افست و دیجیتال روند بسیار خارق العاده را دنبال کرده است ، به موجب آن کیفیت ، کارایی و جذابیت بیشتر را همراه داشته که سبب افزایش روز افزون محبوبیت آن در بین مدیران تجاری و کسب و کار ها در سراسر کشور شده است ، بطوری که هر مدیر تجاری برای شروع تجارت خود داشتن کارت ویزیت را جزو امری حیاتی و مهم می دانند . اگر چه کاربرد Business Card تنها در امر مراودات و ملاقات های حضوری مورد استفاده قرار میگیرد ، اما تجربه در این زمینه برای اکثر مدیران اثبات شده است که میزان اثر بخشی طراحی کارت ویزیت همراه بیش از بیش شده است .
کارت ویزیت ، از دو بخش مجزا اما به هم پیوسته تشکیل می شود ، طراحی و چاپ ، دو معقوله جدا از هم که در نتیجه به هم متصل هستند ، شما برای داشتن یک Business Card  می بایست اول به طراحی آن بپردازید ، پس از طی نمودن مراحل طراحی و ایجاد یک طرح حرفه ای ، حال برای نمایش و در اختیار گذاشتن مشتریان خود می بایست آن در قالب در جنس دلخواه به چاپ برسانید . چاپ کارت ویزیت همانند دیگر اوراق اداری ، مانند کاتالوگ ، بروشور ، سربرگ در دو روش قابل چاپ هستند .

چاپ افست : 

چاپ افست جزو روش های رایج برای چاپ انواع کتاب ، مجلات ، کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، سربرگ ، پاکت و اوراق اداری استفاده می شود . این نوع چاپ از دستگاه های متعدد و پیشرفته ای پیروی می کنند که توسط هر آنچه که می خواهید در تیراژ بالا ( ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ ، ۵۰۰۰ ، ۱۰۰۰۰ ) به چاپ برسانید مورد استفاده قرار میگیرد که کاغذ هایی با جنس های مختلف ( البته در ایران با محدودیت ) قرار میگیرد و با سرعت بالا تبلیغات کاغذی به چاپ می رسد .

دستگاه های چاپ افست با توجه به اندازه و تکنولوژی های استفاده شده در آن شیت اندازه مختلفی را درون خود جای می دهد ، از سایز ۱۰۰ در ۷۰ بگیرید در مواردی ۱۰۰ در ۱۵۰ و … که طرح ها در قالب یک شیت با اندازه و جنس تعریف شده چاپ می شوند که چاپ کارت ویزیت جزو پر مصرف ترین موارد چاپی به حساب می آید که در سراسر کشور مورد استفاده قرار میگیرد . از دستگاه های افست با توجه به نوع خوانش رنگی دستگاه ، می بایست طراحی کارت ویزیت برای اساس سیستم رنگی CMYK انجام شود و در غیر اینصورت دفاتر چاپخانه ای مسئولیت در Business Card نمیپذیرد .

چرا چاپ کارت ویزیت
چرا اغلب مشتریان به جای سفارش طراحی یا چاپ دیگر موارد موثر مثل کاتالوگ یا بروشور به سمت کارت ویزیت هدایت می شود . Business Card یکی از راه های آسان برای برقرار ارتباط با مشتریان است ، این موضوع همچنان با گذشت مدت طولانی از وجود آمدن و راهکارهای متعدد در امر تبلیغات کاغذی همواره ادامه دارد . کم هزینه بودن ، دسترسی سریع و کیفیت مناسب باعث شده تا اولین گزینه در ذهن مدیران کسب و کارها داشتن یک Business Card باشد .

موارد تشکیل دهنده ی یک کارت ویزیت خوب و مناسب چه چیز هایی هستند ؟
با توجه به کوچک بودن ابعاد و اندازه Business Card  خیلی افراد توجه زیادی به موارد و البته نکات حساس و با اهمیت در کارت تجاری نمی کنند و به سادگی از کنار آن می گذرند . ابزار قدرتمندی مانند کارت ویزیت در صورتیکه دقت و توجه زیادی در امر طراحی و چاپ آن داشته باشید بخوبی می تواند تاثیر بسزایی در ملاقات حضوری جهت بازایابی غیر مستقیم شما داشته باشد . کارت ویزیت متشکل از دو لت ( رو و پشت ) است که میتوانید برای درج اطلاعات کسب و کار و تجاری خود از هر دو لت بهره گیری کنید .

روی کارت ویزیت : 

روی Business Card به طور طبیعی متشکل از اطلاعات کلی تجاری از جمله نام برند ، لوگو شرکت ، شعار تجاری و در اغلب موارد آدرس تلفن ، پست الکترونیکی ، آدرس محل کار ، آدرس وب سایت می شود .

پشت کارت ویزیت :

پشت کارت ، معمولا به صورت سلیقه ای متغیر است ، خیلی افراد موارد روی کارت را خلاصه و گاها به پشت کارت انتقال میدهند ، مانند آدرس ایمیل ، وب سایت و … ، اما همانطور که ذکر شد این مورد کاملا به صورت سلیقه ای متفاوت است برخی مدیران علاقمند به قرار دادن نسخه انگلیسی از متن ها فارسی در پشت کارت هستند و همان توضیحات متنی رو کارت را با ترجمه انگلیسی برای پشت کارت در نظر میگیرند ، که بتوانند افراد همکاران داخلی و خارجی خود را جذب به طراحی کارت ویزیت خود کنند . چیدمان و ترکیب بندی مناسب و قابل قبول برای درک درست به بیننده ، نتیجه خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت . هرچند در کشور مان کمتر به این موضوع توجه می شود ، اما هستند شرکت هایی که همواره حساسیت بالایی بر روی طرح کارت ویزیت خود دارند و بجای کمیت بر روی کیفیت تمرکز میکنند .

چه تفاوتی بین طرح های داخلی با نمونه های خارجی وجود دارد ؟

هنگامی که میخواهید یک طرح را سفارش دهید ، تفاوتی بین نوع موضوع وجود ندارد . بطور عادت بیشتر مردم وقتی میخواهند خریدی انجام دهند به دنبال راهی بهینه و مناسب برای صرف هزینه کمتر و در پی آن کیفیت مطلوب هستند . در امر طراحی و چاپ کارت ویزیت یا بطور کل تبلیغات این مورد بیشتر به چشم میخورد ، با وجود دسترسی آسان کاربران و مشتریان به صفحات وب ، با کمی جستجو قبل از سفارش به دنبال نمونه کارهایی در سطح کاری خود هستند ، نمونه ای که به سلیقه ی فردیشان نزدیک تر هست را انتخاب و در اختیار طراح گرافیک می گذارند .

به کمی قبل تر برمیگردیم ، جایی که تعداد طرح های گرافیکی محدود بودند ، جایی که دسترسی به منابع اینترنتی به گستردگی این روزها نمیشد ، جایی که چاپخانه های کشور دستگاه جدید و بروزی در اختیار نداشتند و پیرو آن جایی که مشتریان با تنوعی از رنگ ، طرح و سبک آشنا نبودند . شاید در گذشته انتخاب و طراحی آسان تر بود اما در حال حاضر با وجود آگاهی بیشتر مشتریان و خلق سبک های جدید طراحی ، تفاوت بسیاری کرده است و اگر شما با سلیقه ی مشتری خود آشنا نباشید قطعا نمی توانید نمونه کار مناسبی به آن ها ارائه دهید .

تفاوت میان نمونه کارت ویزیت داخلی با خارجی
تفاوت در میان نمونه ها داخلی با آنچه در سطح وب ( نمونه های خارجی ) می بینیم شاید در حال حاضر نزدیک تر شده باشد ، به واقع باید توجه داشت که در هر کشور ، طراحی بر اساس الگو گیری فرهنگ آن کشور انجام می شود ، فرهنگ هر کشور تاثیر زیادی در طراحی و پسند مردمان آن کشور دارد . نمونه های داخلی عموما به صورت سلیقه ای انجام می شود که شاید این روزها شاهد سبک های وارداتی باشیم ، اما هنوز هم میتوان طرح های زیبایی با فرهنگ اسلامی کشور را مشاهده کرد .

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir