بنر چیست؟ و برای چه منظور استفاده می شود؟
ارائه پیام تبلیغات در قالب و فرمت گرافیک و با شیوه هنری، شمای کلی بنر می باشد. بنرها همانند پوسترها جهت تبلیغات طراحی و چاپ می گردند و پیام تبلیغاتی خود را در قالب یک طرح هنری و گرافیکی به مخاطب عرضه می دارند. متون به کار رفته در طراحی بنرها اغلب تبلیغاتی است و از جملات زیبا و آراسته در آن استفاده می گردد. هزینه طراحی و چاپ بنرها معمولا از پوسترها ارزان تر هستند زیرا جنبه تبلیغاتی آن بالاتر و در نتیجه صرفه اقتصادی آن باید بیشتر باشد.
کاربرد بنرها
بنرها در جاهای وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. از بنرهای چاپی که برای تبلیغات در دنیای واقعی استفاده می شوند تا بنرهای مجازی برای تبلیغات روی سایت ها و شبکه های اجتماعی. کیفیت چاپ یک بنر چاپی، اولین چیزی است که می تواند بر کیفیت و قدرت تبلیغاتی یک بنر تاثیر گذار باشد.
آشنایی با انواع بنرها
بنرها از لحاظ سایز و از لحاظ افقی یا عمودی بودن و نیز از لحاظ دیجیتالی یا چاپی بودن به چند دسته تقسیم می شوند. بنرها بر دو نوع هستند. نوع چاپی و نوع دیجیتالی. بنرهای چاپی نوعا برای مقاصد تبلیغاتی در دنیای واقعی، فروشگاه ها، کتاب فروشی ها، حراجی ها، سردر ساختمان ها و غیره استفاده می شوند.
بنرهای دیجیتالی نیز حاوی پیام تبلیغاتی هستند و روی وب سایت ها و اپلیکیشن ها استفاده می شوند. یک بنر در هر حالتی می بایست حاوی پیام سریعی برای مخاطبی باشد که آن را برای بار اول مشاهده می کند. این پیام می بایست صریح باشد و به خوبی القا کننده بعد تبلیغاتی خود باشد.
المان های یک بنر نظیر رنگ، فونت، بزرگی یا کوچکی فونت ها، میزان سایز بنر، در میزان جلب توجه و ارسال پیام به مخاطب بسیار موثر است.
بنرهای دیجیتالی
بنرهای دیجیتالی بر اساس طول و عرض شان در واحد پیکسل به انواع مختلف تقسیم می گردند. برخی از بنرها به صورت ثابت و برخی به صورت فلش یا تصاویر متحرک یا در برخی موارد چرخان، طراحی می گردند. بنرهای دیجیتالی در صفحات وب و صفحات دیجیتالی نمایش داده می شوند و اغلب آنها دارای یک عنصر برجسته در درون خود می باشند. وجه مشخصه بنرهای دیجیتالی همان قابلیت های تصاویر دیجیتالی است. یک بنر دیجیتالی می تواند تنها یک تصویر باشد و آن که یک تصویر چشمک، و یا یک تصویر متحرک یا انیمیشن دار.
این ویژگی ها تماما بنرهای دیجیتالی را از دیگر بنرهای موجود جدا می کند. برخی از آنها به صورت thumbnail یا کوچک بوده که به تمبر پستی نیز شهرت دارند و معمولا در حواشی و کناره های صفحات دیجیتال و وب سایت ها، قرار داده می شوند. اما بنرهای بزرگ که سایز استاندارد آن ۴۶۸ و يا ۱۲۰ پيكسل پهنا و ۶۰ پيكسل ارتفاع می باشد، در قسمت های اصلی سایت مثلا در هدر یا سردر سایت قرار داده می شوند و از بنرهای درشت محسوب می شوند.
بنرهای دیجیتالی گاهی در وب سایت های پربازدید برای آگهی، گذاشته می شوند و گاهی هم از طریق وب سایت های آگهی دهنده و مخصوص تبلیغات، در معرض نمایش قرار داده می شود.
بنرهای چاپی
تمامی تعریف هایی که برای بنرهای دیجیتالی وجود دارد در بنرهای چاپی نیز صادق است، با این تفاوت که بنرهای چاپی متحرک و چرخان یا چشمک زن نیستند و به صورت ثابت طراحی می شوند. از آنجا که قابلیت جلب مخاطب از طریق تحرک و چشمک زنی را ندارند، باید توسط رنگ ها و المان هایی مناسب، نظر مخاطب را به خود جلب نمایند.
موارد ضروری در طراحی بنرهای تبلیغاتی
طراحی بنر خوب نقش به سزایی در موفقیت و عدم موفقیت تیم تبلیغاتی شما دارد. تجربه طراحان نشان می دهد که نکات زیر می توانند منجر به افزایش کلیک خوری بنر شما و در نتیجه فروش بیشتر برای شما شود.
بایدها در طراحی بنر
از انیمیشن استفاده کنید.
انیمیشن ها می توانند به شدت نرخ کلیک خوری بنرها را افزایش دهند. انیمیشن ها می بایست با دقت زیادی استفاده شوند تا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب کنند نه آن که آنها را اذیت کنند.
برای چنین بنرهایی که دارای انیمیشن می باشند، قوانین زیر صدق می کند:
انیمیشن ها می بایست به اندازه کافی زیرکانه باشند تا توجه بازدید کنندگان را به خود جلب نمایند ولی این موضوع نباید به حدی باشد که بنر حالت خودنمایی به خود بگیرد و با طرح وب سایت در تضاد باشد و یا آزار دهنده باشد.
انیمیشن هایی که حلقه ای از بی نهایت را طی می کنند، آزار دهنده هستند. در عمل بهتر است انیمیشن ها، 7 تا 10 بار اجرا شوند و سپس پیام اصلی را در آخرین فریم از انیمیشن بر جای گذارند.
برعکس، برخی از بازدید کنندگان، پیش از بارگذاری کامل صفحه و اجرای کامل انیمیشن، آن را متوقف می کنند. در نتیجه، ایده خوبی است که برای تبلیغات در صفحاتی که زمان بارگذاری زیادی دارند، پیامتان را در خلال اولین فریم قرار دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید