ساخت کارت ویزیت حرفه ای شیراز
کارت ویزیت، ابزاری موثر و حرفه ای برای شبکه سازی و برقراری ارتباط تجاری یا شخصی با افراد مختلف است. کارت ویزیت با اینکه شیوه سنتی برای تبادل اطلاعات و برقراری تماس اولیه با افراد است، هنوز هم در جهان دیجیتال دست به دست میچرخد. حتی در کشور های توسعه یافته یا پیشرو در فناوری مانند ژاپن و کره جنوبی، باز هم شخصیت و ارزش کارت ویزیت حفظ شده است.
تعریف کارت ویزیت چیست؟
تعریف استانداردی از کارت ویزیت وجود ندارد، اما واضح ترین تعریف کارت ویزیت به شرح زیر است:
قطعه ای مربع یا مستطیل شکل، از جنس کاغذ به همراه سایر مواد، که حاوی مواردی مانند اطلاعات تماس، لوگوی شرکت، توضیحی کوتاه در مورد فعالیت و ... است. کارت ویزیت را اشخاص، شرکت های تجاری، خیریه ها و بسیاری از افراد که قصد شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران را دارند، سفارش می دهند.
تاریخچه کارت ویزیت
بر اساس نظریه مجله سایت اکونومویست، کارت ویزیت برای اولین بار در قرن 15 چین ساخته شد. چینی های باستان از این کارت های بدوی استفاده می کردند تا افراد دیگر پیش از ورود آنها مطلع شوند. این نشان می دهد از اولین کارت های ویزیت به همان روشی استفاده می شده که ما امروزه از طریق پیام رسان های اجتماعی استفاده می کنیم.
در ابتدای قرن 17 میلادی، استفاده از کارت ویزیت به شکلی اشرافی و برای خانواده سلطنتی در اروپا رواج یافت. آنها پیش از آمدن فرد مهمی از خاندان سلطنت، با استفاده از کارتی زیبا، تشریف فرمایی وی را پیشواز می رفتند. در قرن 18 و 19 که استفاده از کارت ویزیت برای عموم مردم میسر شد، اوضاع خیلی جالب شد.
برای هر قراری قبلش باید کارت ویزیتی به عنوان دعوتنامه به مامور پست تحویل داده می شد و او کارت را به فرد مورد نظر میرساند و جوابش را برمیگرداند. فقط در صورت موافقت طرف دوم، انمکان دیدار حضوری فراهم میشد! یکی از دلایل نامگذاری کارت ویزیت یا visiting card نیز همین امکان حضور و ویزیت حضوری است.
چرا باید از کارت ویزیت استفاده کنیم؟
کارت ویزیت یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی شخصی است.
در مراودات تجاری هیچ چیزی نمیتواند جای ارائه یک کارت ویزیت عالی را بگیرد. کارت ویزیت نوعی مارکتینگ کاملاً شخصی است و دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما به آن نیاز دارید: رد و بدل کردن اطلاعات تماس!
مزیت دیگری که کارت ویزیت دارد، قابل حمل بودن آن است. در هر کجا، چه در سفر، چه پیاده روی، نمایشگاه، کنفرانس و ... فقط کافیست آن را از جیب خود در بیاورید.
کارت ویزیت خاص، تصویری حرفه ای از شما در ذهن مخاطب ایجاد می کند و هنگام تصمیم گیری حتما شما را هم در نظر میگیرند.
کارت ویزیت ابزار بازاریابی مقرون به صرفه ایست.
امروزه داشتن یک کارت ویزیت با طراحی زیبا و مدرن برای هر شخصی واجب است. با توجه به قیمت سایر ابزار های تبلیغاتی، چاپ کارت ویزیت بسیار مقرون به صرفه است.
کارت ویزیت ابزار قدرتمندی برای برند سازی در فضای حقیقی است.
چاپ کارت ویزیت برای هر برندی یکی از اولین اقدامات است. جزئیات و اطلاعاتی که از شرکت خود روی این کارت طراحی می کنید، مستقیما باعث برند سازی شما میشود؛ چراکه با هر بار دیدن کارت ویزیت، برند شما در ذهن افراد تداعی میشود.
کارت ویزیت ابزاری قوی برای لید جنریشن است.
لید جنریشن یا سرنخ یابی مشتری، یکی از مهم ترین قسمت های مکالمه تجاری است. بیایید فرض را بر این بگیریم که بعد از میل کردن غذایی دونفره با شرکت مهمی و کمی مذاکره، فرد با شما دست میدهد و دور میشود. بدون آنکه شماره تماسی گرفته باشید یا داده باشید، تقریبا احتمال قرارداد بستن صفر است. حال کارت ویزیت به کمک شما آمده و با رعایت احترام میتوانید همیشه به عنوان گزینه ای برای ارائه خدمات در نظر گرفته بشید.
با کارت ویزیت، تصویری حرفه ای و معتبر برای خود ایجاد می کنید.
میخواهید خیلی حرفه ای مخاطبین جدیدی به شبکه افراد آشنا به برند خودتان اضافه کنید؟ استفاده از کارت ویزیت بسیار حرفه ای تر و سریعتر از وارد کردن جزئیات و شماره تماس روی گوشی همراه است.
کارت ویزیت ابزاری حیاتی برای شبکه سازی است.
امروزه شبکه سازی کاری در اپلیکیشن هایی مانند لینکدین بسیار لازم و ضروری است. روز به روز بر اهمیت شبکه سازی آنلاین افزوده میشود، اما اهمیت ساخت شبکه بصورت حضوری در مراسم های مختلف و دیدار های تجاری، همچنان سر جای خود مستحکم است. استفاده از هر دو روش آنلاین و حضوری برای تبادل اطلاعات می تواند احتمال برقراری تماس را افزایش دهد.
اهمیت استفاده از کارت ویزیت
دلایل استفاده از کارت ویزیت آنقدر زیاد است که تصمیم گرفتیم در عنوانی دیگر به شمردن این دلایل بپردازیم:
بسیاری از افراد هنگام ملاقات حضوری، انتظار تبادل کارت ویزیت دارند.
هنوز هم بسیاری از افراد در همایش ها و نمایشگاه ها، برای برقراری ارتباط انتظار کارت ویزیت دارند. نوشتن شماره تلفن یا ایمیل روی یک برگه کاغذ یا درخواست از مشاور برای زدن شماره تلفن شما روی گوشی، بسیار ناخوشایند است و شما را غیر حرفه ای جلوه می کند.
کارت ویزیت، امکان تماسی راحت و سریع را فراهم میکند.
اگر ارتباط کلامی خوبی برقرار کرده اید و وقت کافی برای گپ زدن بیشتر ندارید، کارت ویزیت می تواند این شکاف را برطرف کند. بعلاوه اینکه کارت ویزیت نباید صرفا از دست شما تحویل داده شود، شما میتوانید کارت خود را در پیشخوان یا تابلو اعلانات قرار دهید تا تبلیغی هم برای کار شما بشود.
کارت ویزیت، هر زمان و هر مکانی به کار می آید.
مزیت دیگری که کارت های فیزیکی دارند، این است که به هیچ وجه به فناوری، باتری و ... وابسته نیستند. اگر جایی باشید که تلفن همراه شما آنتن ندهد یا باتری تمام کند، با کارت ویزیت به راحتی میتوانید تبادل اطلاعات کنید.
کارت ویزیت باعث تقویت برند میشوند.
استفاده از لوگویی جالب، درج ایمیل، آدرس وب سایت، شماره تلفن و شعاری مناسب، قطعا به یاداوری برند شما در ذهن مشتری کمک خواهد کرد.
حمل و نقل آسان
بر خلاف اکثر اقلام تبلیغات چاپی مانند بروشور، کاتالوگ و ... نگهداری و حمل یک دسته کارت ویزیت با ابعاد معمولی بسیار ساده است.
در برخی فرهنگ ها، نداشتن کارت ویزیت تجاری یک توهین است!
با اینکه رد و بدل کردن کارت ویزیت در دنیا به نوعی رسم تبدیل شده است، اما در برخی کشور ها مانند ژاپن اگر کارت ویزیت نداشته باشید، عملا رابطه تجاری آغاز نمیشود.
انواع کارت ویزیت
کارت ویزیت در انواع بسیار گسترده ای چاپ و تولید می شود. اما بطور کلی کارت ویزیت ها بر اساس نوع چاپ، جنس کارت، نوع پوشش و طرح قالب، طبقه بندی میشوند. کارت ویزیت با جنس های کاغذی، pvc، کتان، متالایز، ترنسپرنت و با طرح های برجسته، برش هایی خاص، پرفراژ، پوشش uv و ... تنوع بسیار گسترده ای در انتخاب به شما میدهد.
ابعاد استاندارد کارت ویزیت
ابعاد معمول کارت ویزیت، مستطیل شکل است، اما این کارت در اشکال مختلف مربعی، لوزی و دایره ای هم دیده میشوند. سایز استاندارد کارت ویزیت مستطیلی، طول 8.9 سانتی متر (3.5 اینچ) در عرض 5.08 (2 اینچ) است. با ایجاد گوشه برای کارت ویزیت، میتوانید کمی خلاقیت به چاپ آن اضافه کنید. در ضمن سایز استاندارد کارت ویزیت مربعی نیز 6.37 سانتی متر در 6.37 سانتی متر است. (2.51 در 2.51 اینچ)
محتوای کارت ویزیت چیست؟
محتوای کارت ویزیت میتواند کاملا شخصی سازی شده باشد. مثلا افراد شاغل در معاملات املاک و یا خدمات، میتوانند از تصویر خود برای برند سازی شخصی استفاده کنند. همچنین علاوه بر اطلاعات معمول مانند شماره تماس، ایمیل، سایت، آیدی اینستاگرام و تلگرام، میتوانید یک نقشه راه یابی کوچک برای رسیدن به مکان شما در پشت کارت چاپ کنید.
اگر بخواهیم به ترتیب به محتوای کارت ویزیت بپردازیم، میتوان موارد زیر را گفت:
لوگو و تگ لاین شخصی
اسم و سمت شخصی
اطلاعات تماسی (شماره تلفن، سایت، تلگرام و ...)
مهارت و تخصص
نقشه راهیابی
توجه کنید لازم نیست همه اینها را در کنار بیاورید. حتما خلاقیت و فضای خالی مناسبی را هنگام طراحی کارت ویزیت در نظر بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید.