طراحی سربرگ حرفه ای در شیراز

وقتی وارد یک کادر اداری می شوید سربرگ ها جزو اولین ضروریاتی در اداره است که به نظرتان مشهود می‌آید. سربرگ یکی از اجزای ست اداری می‌باشد که با پیشرفت علم گرافیک کاربرد روز افزونی پیدا کردهاست. سربرگ ها کاغذ هایی هستندکه معمول در ادارات و سازمان ها با ساز A5 و A4 چاپ می‌شوند.

البته در مواردی در سایز های کوچک تر نیز دیده می‌شوند. کاربرد سربرگ ها برای نوشتن نامه ها و یادداشت های اداری و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در واقع از اصلی ترین عناصر نوشت افزار اداری هستند.

این برگه ها را برای نوشتن نامه از طرف اداره یا سازمان به افراد حقیقی و یا حقوقی استفاده می‌کنند. سربرگ نشان دهنده هویت شرکت یا سازمانیست که نام از آن ارسال می‌شود و سربرگ از ضروریات هر شرکت سازمانی می‌باشد.

منظور از سربرگ چیست ؟

تمام مشخصه های اصلی شرکت مثل نام و آدرس و لوگو و شماره نامه و تاریخ و… در سربرگ دیده می‌شود. از سربرگ ها علاوه بر نامه برای یادداشتهای اداری و فاکتور ها و قرارداد های اداری نیز استفاده می‌شود چون همان گونه که گفته شد سربرگ به نوعی هویت و شناسنامه شرکت می‌باشد.

معمولابرای این که جزئیان شرکت هماهنگی بیش تری با هم داشته باشند همه آن ها با هم چاپ می‌شوند. 

استفاده از نماد لوگو در چاپ سربرگ ؟

لوگو، نماد یا نشان تجاری شرکت یا سازمانی است که به منظور شناسایی و تبلیغاتی استفاده می‌شود.
در چاپ سربرگ ها نیز از لوگو برای شناسایی سازمان استفاده می‌شود.
لوگو معمولاً شامل نام سازمان و یا تصویری است که با آن مرتبط است. این نماد تجاری باید دارای صفحه ظاهری مناسب و قابل تشخیص باشد.

در طراحی لوگو باید به عواملی مانند رنگ، فونت، شکل و اندازه توجه کرد.

رنگ‌هایی که در لوگو استفاده می‌شود، باید با فعالیت و اهداف سازمان همخوانی داشته باشد. فونت نیز باید خوانایی بالا و قابل شناسایی باشد.

شکل لوگو نیز باید با محصولات یا خدمات سازمان همخوانی داشته باشد و باید به صورت ساده و قابل تشخیص باشد.

اندازه لوگو نیز باید در همه محصولات یا خدمات سازمان یکسان باشد.

استفاده از لوگو در چاپ سربرگ ها، به شناسایی سازمان کمک می‌کند و به مشتریان و مخاطبان اعتماد بیشتری به سازمان می‌دهد.

همچنین، استفاده از لوگو در چاپ سربرگ ها، به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و به تبلیغات سازمان کمک می‌کند.

در نهایت، طراحی لوگو باید با دقت و با توجه به نیازهای سازمان انجام شود تا بتواند به عنوان یک نماد تجاری قابل شناسایی و قابل تبلیغات باشد.

استفاده از لوگو در چاپ سربرگ ها نیز به عنوان یک ابزار شناسایی و تبلیغاتی مؤثر است.

سربرگ چه کاربری دارد ؟

سربرگ با داشتن شماره و پیوست و تاریخ به مکاتبات اداری نظم می‌دهد. با یک نگاه ساده به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که این نامه توسط کدام شرکت و در چه تاریخی نوشته شده و آیا همراه آن برگه یا بسته ای پیوست بوده یا خیر و این اطلاعات را لازم نیست در جای دیگری جستجو نمایید.

به این صورت آرشیو نامه ها هم راحت تر انجام می‌شود و از آن جا که معمولا در نامه های اداری به برنامه های قبل ارجاع و اشاره می‌شود پیدا کردن آن ها بسیار راحت خواهد بود.

مزایای استفاده از سربرگ

۱ – سربرگ به عنوان یک برگه شناسایی در اولین برخورد عمل می‌کند و توانایی این را دارد که یک مشتری بالقوه را تبدیل به یک مشتری بالفعل نماید.

اگر سربرگ به لحاظ ظاهری از طراحی جذاب و حرفه ای برخوردار باشد می‌تواند تاثیر به سزایی در بیننده آن ایجاد کند و برعکس این موضوع نیز هست.

در صورتی که طرح و اطلاعات داخل سربرگ چندان توجه برانگیز نباشد شاید در بیننده نشان از عدم موجه بودن شرکت باشد و مشتری تمایلی به کار کردن با شرکت مزبور پیدا نکند.

۲ – همان طور که اشاره شد شرکت تا حد زیادی اطلاعات مربوط به خود را در سربرگ جای می‌دهد و به نوعی مثل برگه شناسایی شرکت محسوب می‌شود و شکل لوگو، ادرس، تلفن و تاریخ نامه، همه و همه به نوعی معرفی کننده شرکت و شناساننده حیطه کاری آن می‌باشند.

۳ – استفاده از سربرگ امنیت مکاتبات را افزایش می‌دهد چون هر شرکتی فقط مجاز است از سربرگ های خودش استفاده کند و به این صورت کسی اجازه کپی برداری از آن را ندارد.

بسیار دیده شده است که نامه هایی که فاقد سربرگ اداری مخصوص هستند دچار سوء استفاده شده اند.

۴ – پخش شدن نامه های اداری و سازمانی در هر جای می‌تواند بر تعداد مشتریان شرکت و سازمان اضافه کند زیرا سربرگ به نوعی مثل تبلیغات سیار عمل می‌کند و این به خاطر طراحی زیبا و داشتن آدرس و لوگو و شماره تلفن در سربرگ می‌باشد.

۵ – یکی از اصول اداری وجود احترام متقابل میان دو شرکت یا سازمانیست که این مسئله با نوشتن نامه ها در سربرگ مخصوص شرکت ثابت خواهد شد.

۶ – هر چه طراحی سربرگ خاص تر باشد به نوعی خاص تر بودن شرکت و سازمان هم محسوب می‌شود پس شناساندن شرکت و سازمان به عنوان یک مورد خاص بسیار بستگی به طراحی سربرگ آن دارد.

معایب استفاده از سربرگ

یکی از معایبی که برای سربرگ قابل توجه می‌باشد این است که سربرگ ها کاغذهای یک رو هستند و نمی‌توان از روی دیگر برگه برای مکاتبات استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های 07136669561 و 09380329474 تماس بگیرید.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir