معرفی انواع بنرهای تبلیغاتی

تبلیغات بنر، دید تجاری را در مخاطب ایجاد کرده و منجر به رسمیت شناختن برند می شود. این تبلیغات باعث می‌شوند تا کاربران نگاهی مثبت به محصولات داشته و به راحتی جزيیات لازم را از آن جویا شوند.

بنرهای فلش

فلش بنرها روشی چشم نواز برای تبلیغات اینترنتی در راستای  برندسازی محصول شماست. بنرهای فلش، بنرهای متحرک وب هستند که با استفاده از نرم افزار Adobe Flash ایجاد می شوند و به صورت فیزیکی در صفحات وب بارگذاری می شوند.

بنرهای فلش اغلب به بنرهای ثابت ترجیح داده می شوند زیرا از نظر بصری جذاب تر هستند زیرا متحرک هستند و می توانند صدا داشته باشند. آنها همچنین می توانند تعاملی باشند و اطلاعات بیشتری را نسبت به بنرهای ثابت استاندارد منتقل کنند. تبلیغات بنری فلش به راحتی داستان های نسبتاً پیچیده ای را از طریق کلمات و انیمیشن بیان کنند.

به عنوان مثال، یک بنر فلش ممکن است یک فیلم کوتاه که اغلب در آن از صدا استفاده میشود، باشد. اگر این بنر به صورت متحرک باشد کاربر می‌تواند ماوس را به قسمت دیگری از صفحه منتقل کند و واکنش جالب بنر (متحرک شدن) را ببیند.

اما نکته منفی بنرهای فلش این است که بدون نصب Adobe Flash Player اجرا نمی‌شوند و این امر می تواند منجر به کند عمل کردن یک وب سایت شود.

بنرهای متحرک

گیف فرمتی برای فایل های تصویری می‌باشد؛ بنر گیف نیز یک انیمیشن متحرک (یا استاتیک) است که شامل تصویر یا متنی می‌شود که با فرمت گیف شکل گرفته است.

یک مزیت بزرگ - و تفاوت عمده - بین گیف متحرک و بنرهای فلش این است که بنرهای گیف برای لود شدن نیازی به هیچ پلاگینی ندارند، در حالی که بنرهای فلش نیازمند  Adobe flash player هستند.

از دیگر مزایای بنرهای گیف متحرک می توان به توانایی آن ها در اجرا شدن بر روی دستگاه های تلفن همراه اشاره کرد. 

طراحی آن‌ها نسبت به بنرهای فلش بسیار ساده‌تر است چرا که دارای حجم بسیار کمی هستند (بنابراین زمان بارگذاری یک صفحه را کاهش نمی دهند) و می توانند شامل چندین انیمیشن و اسلاید باشند.

برخی از معایب در مقایسه با بنرهای فلش، عدم برقراری تعامل بنرهای گیف با مخاطب است.

تجربه کاربر بسیار مهم است زیرا بدبینی و عدم تعامل کاربر با بنرهای گیف می تواند بنرهای فلش را تبدیل به یک گزینه جایگزین برای بسیاری از بازاریابان تجاری کند.

بنرهای استاتیک

بنرهای استاتیک دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند - بنرهایی که حرکت نمی کنند و یا در فریم های تکی محصور شده اند. اغلب اوقات، یک بنر استاتیک ممکن است دارای مولفه‌ٔ کوچکی از انیمیشن مانند چشمک زدن یا متن در حال تغییر رنگ باشد، اما فریم تغییر نمی کند - یعنی، تصویر در هر دو بنر متحرک گیف و فلش مانند اسلایدشو هرگز از یک عکس به عکس دیگر تغییر نمی کند. بنرهای استاتیک به سرعت به این نقطه می رسند.

با اینکه بنرهای استاتیک تعاملی یا بسیار جذاب نیستند، اما همه توانشان را به کار می گیرند.

آنها اغلب برای مخاطب کمتر آزار دهنده هستند، که این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد جذاب تر باشد. علاوه بر این، آنها یک نکته بسیار ساده را بیان می کنند، دقیقاً آنچه را که مخاطب باید بداند در اختیارش قرار می دهند. بنرهای استاتیک همچنین نسبت به بنرهای متحرک گیف بسیار ارزانتر بوده و دارای طراحی ساده تری هستند. 

نکات طلایی مربوط به بنر‌های تبلیغاتی

 استفاده از جمله های تاثیر گذار

برای داشتن یک بنر تبلیغاتی خوب، از توضیحات اضافه بپرهیزید زیرا کسی حوصله گوش دادن به توضیحات شما درباره تجارتتان را ندارد. آنها فقط به دنبال علاقه شخصی خودشان هستند.

اگر بنر تبلیغاتی شما جذابیت داشته باشد بی شک کاربران را مجذوب می‌کند که موجب افزایش سایت ما می‌شود. در مقابل، اگر تبلیغ شما جذابیت کافی نداشته باشد، اغلب آن را نادیده گرفته و بیتوجه آن را رد می‌کنند. بنابراین، در بنر تبلیغاتی خود از بیانیه‌ها کوتاه، مختصر، جذاب ومهیج استفاده کنید.

 ارائه پیشنهادهای ویژه 

انسان طبیعتا به دنبال به دست آوردن هر چیزی است که برایش هزینه کمتری داشته و یا به صورت رایگان ارائه شود. بر اساس نظرسنجی‌های آنلاین، در می‌یابیم که استفاده از کلماتی همچون "رایگان"، باعث افزایش فروش شرکت‌ها می‌شود. بنابراین، اگر کسب و کار شما روند کندی را پیش گرفته و فروش کمی دارید، یکی از راه‌های موثر برای قرار دادن تجارت در مسیر درست، معرفی یک پیشنهاد رایگان و گنجاندن آن به عنوان بخشی از آگهی تبلیغاتی آنلاین شماست. 

رنگ بندی مناسب بنر

توجه داشته باشید که برای جذب کاربر به هیچ وجه  از رنگ مشابه وب سایت خود استفاده نکنید. در نقطه مقابل، نباید از رنگ های زننده در طراحی بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید زیرا نتیجه معکوس دارد.

طرح های رنگ روشن در پس زمینه های تیره و بالعکس نیز به برجسته سازی و زیبایی تبلیغات بنر شما کمک می‌کنند. سعی کنید در بنر خود رنگ‌های زیادی را به کار نبرید.

 حجم گرافیک پایین

اگر بنر شما خیلی سنگین باشد زمان لود شدنش در یك صفحه وب طولانی خواهد شد و به همین ترتیب شانس شما برای دیده شدن کمتر می‌شود پس در نتیجه افراد کمتری از سایت شما استفاده خواهند کرد. بنابراین باید سعی کنید حجم بنر خود را كم‌تر از 15 کیلوبایت طراحی نمایید.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir