نقش رنگ‌ها در طراحی بنر‌های تبلیغاتی

تئوری رنگ‌ها

به جرات می‌توان گفت رنگ ابزاری قدرتمند در دستان طراحان است. رنگ تأثیر قابل توجهی بر ذهن انسان می‌گذارد و می‌تواند احساس ما نسبت به یک شیء را در عرض چند ثانیه تغییر دهند و عواطف و حالات درونی ما را برانگیزند.

تقسیم بندی کلی رنگ‌ها

رنگ‌ها به صورت کلی در دو دسته رنگ‌های اولیه یا اصلی و رنگ‌های ثانویه تقسیم بندی می‌شوند. رنگ‌های اولیه شامل قرمز، آبی و زرد هستند که از ترکیب مساوی این سه رنگ، رنگ‌های ثانویه به وجود می‌آیند.

هر برند دارای یک هویت و شخصیت جداگانه است. هویت و شخصیت یک برند توسط عوامل مختلفی شناخته می‌شود، اما تصاویر گرافیکی بیش از همه در این مورد دخیل هستند. برای مثال برند ایرانسل دنیای ارتباطات و رنگ سازمانی زرد را در ذهن مخاطب تداعی میکند.بازاریابی برند باید هویت آن برند را با یک رنگ خاص در ذهن مخاطب ایجاد کند.

زرد

رنگ زرد رنگ آفتاب، رنگ طلا و یادآور گنجینه (اشیاء با ارزش) است. این رنگ خاصیت درخشندگی دارد، مخصوصاً زمانی که بر روی زمینه های تیراژ مانند رنگ مشکی قرار می‌گیرد. استفاده بیش از حد از رنگ زرد کمی ریسکی است زیرا ممکن است باعث  اذیت شدن چشم شما شود و بهتر است در حد مناسب و به صورت ترکیبی با دیگر رنگها از آن استفاده کنید.

نارنجی

نارنجی رنگ جوان پسند است. این رنگ نشانگر خلاقیت و اشتیاق و دعوت به دوستی است. از نارنجی می‌توانیم در آرم و لوگو شرکت هایی که محصولاتی برای گروه جوانان ارائه می‌دهند، بهره ببریم. شرکت‌هایی مانند فانتا و هارلی دیویدسون نیز به درستی از نارنجی در طراحی بنر‌های تبلیغاتی و لوگو خود استفاده می‌کنند.

قرمز

​​​​رنگ قرمز رنگ شور و هیجان، عشق و آتش، سرعت و تحریک و ابراز احساس قدرتمندی است. رنگ قرمز نوعی مفهوم ضرورت را نیز بیان می‌کند و می‌تواند در صنایع غذایی، سرگرمی و خرده فروشی، انتخاب مناسبی باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته، این رنگ متابولیسم بدن را بالا برده و اشتها را افزایش می‌دهد بنابراین در تبلیغات خوراکی و بنرهای رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنفش

بنفش، رنگ لوکسی است که بیانگر خلاقیت و میل به پیشرفت است. این رنگ به عنوان یک رنگ قدرتمند سلطنتی شناخته می‌شود و اغلب به عنوان نماد راز و رمز، سحر و جادو، اصالت و ثروت محبوبیت دارد. شخصیت تجاری پشت چنین رنگی نیز باید روحیه پیشرو و خلاقانه داشته باشد.از طرف دیگر، رنگ بنفش رنگی برای اعتبار و اعتماد است که برای شرکت‌های تولید کننده محصولات کودکان، بانک ها، بیمه و شرکت های پرداختی انتخاب به جا و مناسبی است.

صورتی 

صورتی یک رنگ شخصیتی و جنسیتی است که اغلب برای دختران و زنان و محصولات مربوط به آنان استفاده می‌شود. این رنگ تاثیر گذار نماد ظرافت، عشق، آرامش و شاد کامی است. شرکتهای آرایشی و بهداشتی و محصولات پوستی به کرات ازین رنگ استفاده می‌کنند. 

قهوه‌ای

رنگ قهوه‌ای در برندهایی که بر روی تاریخ غنی خود در صنعت تمرکز می‌کنند، کاربرد بالایی دارد. لازم به ذکر است که رنگ قهوه ای در صنعت چرم نیز کاربرد بسزایی دارد و در اغلب بنر های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سبز

به طور کلی رنگ‌های سرد، آرامش‌بخش‌تر، حرفه‌ای‌تر و عمیق‌تر از رنگ‌های گرم هستند. سبز رنگ طبیعت، رشد، رونق، صلح، آرام و گاهی به معنای ثروت است. این رنگ برای برندها و محصولاتی که مربوط به صنایع غذایی و طبیعی هستند و شرکت‌هایی که سعی در القای حس تازه بودن دارند، استفاده می‌شود.

سفید

رنگ سفید یادآور پاکی، خلوص نیت و سادگی است. این رنگ در ترکیب با رنگ‌های دیگر بهتر عمل می‌کند بنابراین پیشنهاد می‌شود که آن را به تنهایی به کار نبرید. رنگ سفید در صنایع دارویی پزشکی و برندهای فناوری اطلاعات استفاده می‌شود. 

آبی 

آبی، آرامش، احساس قدرت و اعتماد را برای برندها به ارمغان می‌آورد. رنگ آبی مناسب برای شرکت‌ها و تبلیغ محصولات تکنولوژی و فناوری، بانک‌ها، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و دیگر صنایع که به دنبال اعتماد سازی هستند، کاربرد دارد.

مشکی​​​​​​​

به ‌طور کلی رنگ مشکی با وقار، مُد، رسمی‌بودن، قدرت، جنسیت و ثروت در ارتباط است. این رنگ در شرکت هایی با محصولات شیک و لوکس مانند ساعت، ادکلن و مجله های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد. همنشینی این رنگ با رنگ سفید و زرد بسیار زیبا و جذاب است.

خدمات مجموعه طراحی کارت ویزیت پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بنر در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی بنر حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بنر را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بنر حرفه ای متوجه می شویم.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir