بنر تبلیغاتی حرفه ای چه ویژگی هایی دارد؟
تبلیغات بنری یک روش بازاریابی قدیمی است که هنوز تاثیر خود را از دست نداده است. اما با رشد شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، انواع جدیدی از تبلیغات بنری که به بنر مجازی یا بنر آنلاین معروف شده اند، به عنوان بنر تبلیغاتی حرفه ای برای کسب و کارها مورد استفاده قرار میگیرند. امروزه تقریبا همه کسب و کار ها از بنر تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مثل ساخت بنر برای کانال یا طراحی بنر تلگرام برای افزایش آگاهی از برند خود و جذب مخاطبان به وب سایت شان استفاده می کنند.
اگر بنر تبلیغاتی کسب و کار به خوبی طراحی شده باشد می تواند به میزان زیادی آگاهی از برند و ترافیک سایت را افزایش دهد و در نتیجه به فروش بیشتر و سود بالاتر تبدیل شود. کسب و کار ها همچنین از این روش برای هدف قرار دادن مجدد مخاطبان خود پس از ردیابی رفتارشان استفاده می کنند.
قبل از اینکه نکاتی برای ساخت بنر تبلیغاتی حرفه ای و تبلیغات موثر، بیان کنیم بیایید ببینیم که طراحی بنر چیست.
طراحی بنر مجازی چیست؟
ساخت بنر یکی از انواع روش های بازاریابی است که در دنیای دیجیتال امروزی مورد استفاده قرار می گیرد و در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد. طراحی بنر حرفه ای به معنای قابل کلیک ترین تبلیغات ممکن است.
بنرهای مجازی یا آنلاین، تصاویر تبلیغاتی منتشر شده در صفحات وب یا شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام هستند که محصول یا خدماتی را به نمایش می گذارند و به وب سایت تبلیغ کننده لینک داده می شوند. طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای، مقرونبهصرفهترین، مؤثرترین و قابل اندازهگیریترین روش برای افزایش آگاهی از برند است.
چطور با طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای فروش بیشتری خود را افزایش دهید
بیایید نکاتی را که باید برای طراحی بنر موثر و حرفه ای در نظر بگیرید را به شما معرفی کنیم:
از اندازه استاندارد بنر استفاده کنید
اندازه بنر به پلتفرمی که قصد دارید آن را منتشر کنید بستگی دارد. اگر قصد تبلیغات بنر در وب سایت ها را دارید، طبق اطلاعیه google Adsense موفق ترین استانداردها برای اندازه بنر عبارتند از:
728 × 90 پیکسل - تابلوی امتیازات
336×280 پیکسل - مستطیل بزرگ
300×250 پیکسل - مستطیل متوسط
300×600 پیکسل - نیم صفحه
اما سایز بنر در شبکه های اجتماعی با وب سایت متفاوت است.
اگر قصد تبلیغات در اینستاگرام را دارید می توانید بنر تبلیغاتی خود را به دو شکل پست اینستاگرام یا استوری اینستاگرام طراحی کنید.
اندازه استوری اینستاگرام ۱۶ در ۹ است درحالیکه ابعاد پست اینستاگرام ۱ در ۱ و به صورت مربعی است.
عناصر مربوط به هویت بنردتان را به طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای اضافه کنید
موثرترین بنر های تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده اند که آگاهی از برند و ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. بنابراین، باید از سه جزء اساسی در ساخت این بنرها استفاده کنید:
لوگو کسب و کارتان:
برای ایجاد آگاهی از برند، باید لوگوی کسب و کار خود را در بنر تبلیغاتی حرفه ای درج کنید.
پیشنهاد ویژه یا تخفیف :
پیشنهاد ویژه معمولاً محصولات/خدماتی را که ارائه میدهید به نمایش میگذارد و با برجسته کردن تخفیفات و قیمتهای جذاب، توجه مشتری را جلب میکند. این پیشنهادات بیشترین فضا را در بنر شما اشغال می کنند و باید اولین چیزی باشند که بینندگان می بینند.
فراخوان برای اقدام:
CTA یا call to action متن یا دکمه ای است که می خواهید کاربران روی آن کلیک کنند. پرکاربردترین عبارات «خرید کن»، «اکنون ببین» و «بیشتر بدانید» هستند که باید نقطه کانونی کل تبلیغات بنری شما باشد.
طراحی بنر را ساده نگه دارید
مطمئن شوید که مطالب و تصاویر شما با طرحی ساده کنار هم قرار گرفته اند. مخاطبین تان احتمالاً فقط برای یک ثانیه به بنر شما نگاه می کنند، بنابراین باید به راحتی برای آنها قابل درک باشد.
دکمه های CTA را در جای مناسب قرار دهید
دکمه ها ابزارهای ضروری برای افزایش نرخ کلیک (CTR) بنر تبلیغاتی حرفه ای شما هستند. اگر از دکمه کال تو اکشن استفاده می کنید، دقت کنید که رنگ آنها با کل بنر متضاد باشد و دکمه را در سمت راست پایین قرار دهید تا به طور کامل دیده شوند.
از قاب مشخص استفاده کنید
اگر بنر تبلیغاتی، حرفه ای طراحی شده باشد، مخاطبین به طور طبیعی به سمت محتوای درون آن جلب می شوند. اما موفق ترین تبلیغات بنری از گذشته نیز دارای قاب های مشخصی بودند تا کادر بنر کاملا مشخص باشد. البته در نظر گرفتن قاب برای بنرهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، متداول تر است. مثلا قاب استوری اینستاگرام می تواند یک فرم یک پیکسلی باشد که دور تا دور بنر قرار گرفته است.
از فونت کاملا خوانا استفاده کنید
به طور کلی شما باید تیتر و متن را با اندازه های مختلفی بنویسید و نباید بیش از چهار خط روی بنر تبلیغاتی بنویسید. شما می توانید از فونت های دست نویس یا فانتزی برای طراحی پست و استوری اینستاگرام، استفاده کنید. به هر حال دقت کنید که هر متنی که می نویسید باید در بنر تبلیغاتی کاملا خوانا باشد. پس در انتخاب فونت و رنگ آن دقت کافی داشته باشید.
از طراحی بنر متحرک استفاده کنید
بنرهای متحرک بیشتر از بنرهای ایستا توجه مخاطبین را جلب می کنند. طراحی پست و استوری متحرک اینستاگرام نیز می تواند در نظر مخاطبین جذابتر و سرگرم کننده تر باشد. البته تصاویر متحرک نباید طوری باشد که حواس مخاطب تان را از پیام تبلیغ شما منحرف کند. بنابراین، بهتر است از تصاویر متحرک ساده که بیشتر از 15 ثانیه نیست در بنر تبلیغاتی خود استفاده کنید. فراموش نکنید که آخرین فریم باید حاوی یک فراخوان برای اقدام واضح باشد.
بنرتان را هماهنگ طراحی کنید
شما باید بنر تبلیغاتی را به گونه ای طراحی کنید که با سایر محتواهایی که در کنار آن قرار می گیرد، هماهنگ باشد. این هماهنگی، مطمئناً اعتماد بیننده را بیشتر جلب خواهد کرد. با این حال، مراقب باشید که این هماهنگی موجب محو شدن تبلیغات شما نشود. تبلیغات بنری باید به وضوح قابل مشاهده و کلیک باشد.
هویت برند خود را حفظ کنید
بنر تبلیغاتی حرفه ای معمولا به صفحه ای از وب سایت که پیشنهادات خود را در آن قرار داده اید، لینک داده می شود. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تبلیغ شما با آن صفحه ورود مطابقت دارد تا مشتریان شما سردرگم نشوند.
نوع محصولاتی که در بنر تبلیغ کردید و میزان تخفیفی که پیشنهاد دادید باید با مواردی که در صفحه وب سایت شما قرار گرفته هماهنگ باشد.
رنگ های مناسب را انتخاب کنید
هر رنگی روانشناسی متفاوتی دارد، بنابراین مهم است که در نظر بگیرید چه احساسی را می خواهید در مخاطب خود ایجاد کنید. رنگ اولین چیزی است که مخاطب شما در تبلیغات بنری شما متوجه آن می شود.
رنگ ها در فرهنگ های مختلف، معانی متفاوتی دارند. بنابراین هنگام انتخاب رنگ برای بنر تبلیغاتی حرفه ای تان، مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را بشناسید. بیایید با برخی از رنگ ها و احساساتی که در مخاطبان تان القا می کند، آشنا شوید.
مفهوم رنگ قرمز در طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار
رنگ قرمز به معنای اشتیاق، خشم، هیجان و عشق است. این رنگ برای همه افراد جذاب است اما باید در استفاده از آن اعتدال داشته باشید. اگر می خواهید ظاهری کلاسیک و جدی داشته باشید، بهتر است از رنگ قرمز در ساخت بنر استفاده نکنید.
مفهوم رنگ نارنجی در طراحی بنر تبلیغاتی کسب و کار
نارنجی به معنای بازیگوشی و شیفتگی است. اگرچه به اندازه قرمز قدرتمند نیست، اما بازهم انرژی بخش است و معنای زندگی و نشاط می دهد. نارنجی رنگ مناسبی برای دکمه کال تو اکشن است.
مفهوم رنگ زرد در طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای
رنگ زرد به معنای شادی، نور خورشید و دوستی است که انرژی جوانی و مقرون به صرفه بودن را تداعی می کند.
مفهوم رنگ سبز در طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای
سبز به معنای سلامتی، طراوت، محیط زیست، سبزه، رشد، پرورش و شروعی جدید است که تشخیص آن برای چشم هم آسان است.
مفهوم رنگ آبی در طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای
آبی به معنای ایمنی، اعتماد، وضوح، طراوت، سردی و مردانگی است. آبی رنگی است که در بیش از نیمی از لوگوها دیده می شود و در طراحی بنر کسب و کارها نیز زیاد مورد استفاده قرار می گیرد.
مفهوم رنگ مشکی در طراحی بنر مجازی
مشکی نماد رمز و راز، انحصار، رسمیت، تجمل، قدرت است و متن سیاه کلاسیک در زمینه سفید خواناترین ترکیب برای ساخت بنر است.
مفهوم رنگ سفید در طراحی بنر مجازی
سفید به معنای پاکی، خلوص، مدرنیته، سادگی، صداقت و بی گناهی است. احساساتی مانند اقتصادی بودن و جوانی را منتقل می کند.
مفهوم رنگ خاکستری در طراحی بنر آنلاین
خاکستری به معنای کاربردی بودن و بی طرفی است. هنگامی که در پس زمینه استفاده می شود، رنگ های دیگر را تشدید می کند.
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بنر در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی بنر حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بنر را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بنر حرفه ای متوجه می شویم.