طراحی رزومه شرکت

رزومه شرکت (Company Profile) ارزش آن شرکت به‌همراه مأموریت، اهداف و عملکردش را به سرمایه‌گذاران و ذی‌نفعان نشان می‌دهد. هنگامی که در حال ساخت رزومه کاری برای شرکت خود هستید، این‌که بدانید چه چیزی باید در رزومه‌‌ی شرکت آورده شود به شما کمک می‌کند تا رزومه‌ای تهیه کنید که توجه خوانندگان را جلب کند و وجهه‌ی شرکت را در جامعه بهبود ببخشد. در متن پیش رو به رزومه‌ شرکت می‌پردازیم، توضیح می‌دهیم نحوه نوشتن این نوع رزومه چیست، نکاتی را برای نوشتن رزومه کاری شرکت می‌آوریم و درنهایت، با هم یک نمونه رزومه شرکت را می‌بینیم.

رزومه‌ شرکت چیست؟

 ابتدا باید پاسخ دهیم رزومه شرکت چیست.

  رزومه‌‌ی شرکت مقدمه‌ای نوشته‌شده درمورد یک شرکت است که فعالیت‌ها، مأموریت، اهداف و نقاط‌ قوت خود را در برابر خوانندگان قرار می‌دهد. رزومه‌ یک شرکت اغلب اوقات داستان چگونگی تأسیس آن شرکت و تشکیل‌دهنده‌ی محصولات یا خدماتش است.  
در کسب‌وکارهای کوچک‌تر، مالک شرکت می‌تواند این رزومه را بنویسد.

۱. هدفی را برای رزومه شرکت تعیین کنید

مهم است قبل از شروع به نگارش، هدف رزومه را مشخص کنید. رزومه‌ی شرکت‌ها بسته به مخاطب هدف و مقصود نهایی خود می‌توانند موارد مختلفی را شامل شود. پس از تعیین هدف رزومه، وقت آن است به مواردی برای ثبت در رزومه‌ی شرکت فکر کنید که روی هدف متمرکزند. در ادامه برخی از این موارد آورده شده‌اند:

ارزش‌های شرکت: در نگارش رزومه‌ی شرکت برای جذب سرمایه‌گذار یا برای جلب مشتریان می‌توان کلماتی را به‌کار برد که بیان‌گر ارزش‌های شرکتند؛

ارزش محصولات: اگر به‌ویژه آن را برای سرمایه‌گذاران می‌نویسید، می‌توانید آن را به‌عنوان فرصتی برای نشان دادن ارزش محصولات به مخاطبان هدف شرکت درنظر بگیرید؛

عملکرد: این رزومه مانند فرصتی است که عملکرد شرکت، به‌خصوص وضعیت درآمدش را شرح می‌دهد.

۲. یک سبک و قالب را برای رزومه‌‎ شرکت انتخاب کنید

می‌توانید در مرحله‌ی بعد درمورد سبک و ساختار رزومه تصمیم بگیرید. به این ترتیب می‌توانید اطلاعات را به شیوه‌ای سازمان‌دهی کنید که روان باشد و خوانندگان را به ادامه خواندن ترغیب کند. یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای قالب‌بندی رزومه‌ شرکت استفاده از مجموعه‌ای از زیرتیترها (Subheadings) برای سازمان‌دهی داده‌هاست.

۳. اطلاعات تماس را در رزومه شرکت بگنجانید

یک راه برای آغاز متنِ رزومه‌ شرکتی، ذکر نام شرکت، وب‌گاه و اطلاعات تماس است. این کار خوانندگان را قادر می‌سازد که تحقیق بیش‌تری پیرامون شرکت انجام دهند. همچنین، اگر هدف‌تان در نگارش رزومه سرمایه‌گذاران بالقوه هستند، می‌توانید آن‌ها را مطمئن کنید که برای برقرای ارتباط با فردی در شرکت دررابطه با سرمایه‌گذاری راه ساده‌ و آسانی دارند.

۴. بیانیه‌ی مأموریت شرکت را در رزومه شرکت ذکر کنید

در قسمت بعدیِ رزومه‌ی شرکت می‌توانید بیانیه‌ی مأموریتِ شرکت (Mission Statement) را درج کنید. بیانیه‌ی مأموریت گوینده‌ی هدف و ارزش‌های یک شرکت است. عناصر یک بیانیه‌ی مأموریت قدرت‌مند به این قرار است:

مخاطب هدف: یک بیانیه‌ی مأموریت قدرت‌مند به توضیح بازارمصرف اصلیِ موردهدفِ شرکت می‌پردازد؛

محصول یا خدمت: بیانیه‌ی مأموریت می‌تواند محصول یا خدمتی را که شرکت ارائه می‌دهد برای مخاطب روشن کند؛

وجه تمایز: بیانیه‌ی مأموریت، دلیل ممتاز بودن محصولاتش را در بازار بیان می‌کند.

مثالی از بیانیه‌ی مأموریت برای یک مکانیک: ارائه‌ی امورمشتریانی منحصربه‌فرد به صاحبان خودرو از طریق پیوندی قوی که حس تعلق اجتماعی را تقویت می‌کند.

۵. راجع‌به تاریخچه‌ی شرکت در رزومه شرکت بنویسید

بسیاری از رزومه‌ی شرکت‌ها شامل یک داستان مختصر از نحوه‌ی‌ تأسیس شرکتند. این اطلاعات را می‌توانید در قالب یک خط زمانی (Timeline) درآورید یا یک پاراگراف کوتاه با هدف شناختی بیش‌تر از انگیزه‌‌های پشت تأسیس شرکت بنویسید. تاریخ و محل تأسیس شرکت را هم در این قسمت درج کنید.

۶. محصولات و خدمات را در رزومه شرکت توضیح دهید

حالا باید توضیحاتی درباره‌ی محصولات یا خدمات شرکت را در رزومه‌ی شرکت ارائه دهید. این توضیحات مانند فهرستی کامل است. خلاصه‌ای از محصولات پرفروش شرکت یا شرح جامع‌تری از انواع محصولاتی که شرکت می‌فروشد.

۷. جوایز و تقدیرنامه‌های کسب‌شده را در رزومه لحاظ کنید

می‌توانید در بخش بعدی رزومه شرکت جوایز و سایر تقدیر‌نامه‌هایی را که شرکت دریافت کرده‌، فهرست کنید. این قسمت به شما کمک می‌کند تا از رزومه‌ شرکت برای اثبات ارزش و اعتبار شرکت در صنعت و جامعه‌ی مربوطه بهره ببرید.

۸. اطلاعات مالی را در رزومه شرکت اضافه کنید

اگر سرمایه‌گذاران، مخاطبان اصلی رزومه‌ هستند، می‌توانید بخشی را نیز به اطلاعات مالی شرکت اختصاص دهید، از جمله:

اهداف مالی: گنجاندن اهداف شرکت در رزومه به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که مدیریت و هیئت‌اجرایی شرکت مشتاق افزایش درآمد هستند؛

راهبردها: رزومه‌‌ی شرکت علاوه‌بر اهداف مالی می‌تواند طرح‌های شرکت برای دست‌یابی به آن اهداف را نیز نشان دهد؛

عملکرد گذشته: همچنین شرکت‌ها قادرند در رزومه‌ی خود عملکرد گذشته‌شان را بگنجانند تا سابقه‌ی شرکت را تشریح کنند.

۹. اطلاعات جمعیت‌شناسی را نیز بنویسید

اطلاعات دیگری که می‌توانید در رزومه‌ شرکت بگنجانید اطلاعات مربوط به جمعیت‌شناسی یا دموگرافیک آن است، از جمله:

تعداد کارمندان: گنجاندن تعداد کارمندان در رزومه، اندازه‌ی شرکت را به خوانندگان نشان می‌دهد؛

تنوع کارکنان: شرکت می‌تواند آمار آمیختگی نژادی، سنی و جنسیتی کارمندان خود را در رزومه لحاظ، و درباره اهداف و راهبردهای بهبود این آمار بحث کند.

۱۰. توصیه‌نامه‌ها را فراموش نکنید

بخشی از رزومه‌ را نیز می‌توانید به تستیمونیال یا توصیه‌نامه‌های مشتریان یا کارمندان شرکت خود اختصاص دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا ثابت کنید که کارمندان در فضایی با فرهنگ کاری مثبت کار می‌کنند یا رضایت مشتریان همیشه برای شرکت مهم بوده است. توصیه‌نامه می‌تواند نقل‌قولی ساده از یک فرد درباره‌ی تجربه‌اش با شرکت باشد. این، باید با ذکر نام و عنوان آن فرد همراه باشد. عکس‌هایی را نیز می‌توانید به توصیه‌نامه اضافه کنید.

نکات ساخت رزومه کاری برای شرکت

در ادامه نکاتی برای ساخت رزومه کاری جذاب برای شرکت آمده که می‌توانید از آنها برای نگارش یک متن چشم‌گیر استفاده کنید:

استفاده از سرتیترها: برای هر بخش از رزومه‌ می‌توانید از سرتیترها باهدف سازماندهی اطلاعات به روشی که فهم‌شان برای خواننده آسان باشد، بهره ببرید؛

گنجاندن لوگو: گنجاندن لوگوی شرکت در رزومه منجر به شناخت بهتر برند می‌شود و برای رزومه مانند یک عنصر طراحی عمل می‌کند؛

عناصر طراحی: فونت، رنگ، گرافیک‌ و فضای سفید می‌توانند به طراحی رزومه‌‌ی شرکت مفهوم ببخشند. دنباله‌روی سبک برندینگ (Branding Style) شرکت خود باشید تا به یک طراحی منسجم از رزومه‌ دست یابید؛

ویراستاری رزومه: پیش از انتشار رزومه‌ و با استفاده از نرم‌افزار غلط‌گیر املایی مطمئن شوید که هیچ خطا یا غلطی در رزومه وجود ندارد. این کار به رزومه‌‌ی شرکت شما کمک می‌کند تا در نگاه خوانندگان، بدون اشکال و حرفه‌ای به‌نظر برسد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی رزومه در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت رزومه حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی رزومه را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک رزومه حرفه ای متوجه می شویم.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir