تبلیغات اینترنتی

در دنیای اینترنت نیز مانند دنیای واقعی صرف ساخت یک سایت آنلاین فروش خدمات یا محصولات نمی‌تواند منجر به ورود مشتریان و خرید شود. این فرایند به خصوص در دنیای اینترنت بسیار دشوارتر از دنیای فیزیکی انجام می‌شود؛ چراکه تابلوی مغازه شما در خیابان به خوبی خودنمایی می‌کند، اما فکر می‌کنید مشتریان آنلاین شما چطور می‌توانند از وجود وب‌سایتتان آگاه شوند؟ درست متوجه شدید، فروش آنلاین بدون شک نیاز به تبلیغات اینترنتی بسیار قوی دارد.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات در اینترنت یکی از مؤثرترین روش‌ها برای معرفی تمام مشاغل، یافتن مشتریان جدید و متنوع‌سازی جریان درآمد آن‌ها است. به عبارت دیگر تبلیغات الکترونیکی یا همان تبلیغات در اینترنت هر نوع پیام بازاریابی است که با کمک اینترنت و در بستر وب نمایان می‌شود. تبلیغاتی که می‌تواند در یک مرورگر وب، موتور جستجو، در رسانه‌های اجتماعی، دستگاه‌های تلفن همراه و حتی در ایمیل دیده شود.

انواع تبلیغات اینترنتی

اینترنت فرصت‌های گسترده‌ای را برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه ارائه می‌دهد، بنابراین بیایید برخی از مهم‌ترین انواع تبلیغات در کسب و کار را مرور کنیم.

- تبلیغات موتورهای جستجو

نوار جستجو نقطه شروع سفر کاربران است. با وارد کردن یک کلمه کلیدی، مردم به طور عمده روی نتایج صفحه اول تمرکز می‌کنند. بازاریابی موتور جستجو به قرار گرفتن صفحات سایت شما در بالاترین رتبه‌های گوگل و موتورهای جستجو مربوط است، چه به صورت ارگانیک چه با پرداخت هزینه. Google Ads نتایج پرداخت شده را بر اساس حراج رتبه آگهی نمایش می‌دهد. شرکت‌ها قیمت خود را برای یک کلمه کلیدی خاص ذکر می‌کنند، در حالی که گوگل کیفیت و ارتباط محتوا را تحلیل می‌کند.

فرمول رتبه آگهی به شرح زیر است:

- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ بازاریابی مبتنی بر ارتباط از طریق ایمیل می‌باشد که یکی از قدیمی‌ترین و تطبیق‌پذیرترین روش‌های تبلیغ اینترنتی است. چراکه بازاریابان ایمیل همیشه در جستجوی نوآوری هستند، مانند ایمیل‌های amp تعاملی که به تازگی راه اندازی شده‌اند.

- تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

این روش شامل تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، پینترست، یوتیوب، لینکدین و… است. شرکت‌ها اخبار و تبلیغات خود را از طریق رسانه‌های اجتماعی از دو طریق متناسب با مخاطبان هدف تهیه می‌کنند:

به صورت ارگانیک: در این حالت با تولید محتوای ارزشمند، دعوت از دیگران برای به اشتراک گذاری آن و دیگر اقدامات حرفه‌ای می‌توانید به طور طبیعی و ارگانیک مخاطب جذب کنید.

در ازای پرداخت پول: در این حالت، می‌توانید با نشان دادن پست‌های تبلیغاتی که بر اساس سن، جنس، فعالیت‌های مورد علاقه و سایر موارد مشترک آن‌ها برای مخاطبان شما در نظر گرفته شده است، از عملکرد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اکانت بیزینس را برای کسب و کارها در نظر گرفته‌اند.

- تبلیغات موبایلی

این نوع تبلیغات در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها ظاهر می‌شود. شرکت‌ها می‌توانند پس از انتخاب کاربر یا نمایش تبلیغات در مرورگر بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه، با پیامک تبلیغ کنند. 

- تبلیغات همسان (Native)

در تبلیغات همسان، محتوای آگهی با ساختاری شبیه به محیط نشر آن ساخته می‌شود و در نگاه اول تبلیغ‌ به نظر نمی‌رسد. مردم یاد گرفته‌اند که تبلیغات را نبینند و از کنارشان بی‌توجه بگذرند. 

تبلیغات همسان با این نادیده‌گرفته‌شدن که کوری بنری نام دارد، مقابله می‌کند و به همین‌ خاطر، از اثربخشی و بازدهی خوبی برخوردار است. رپورتاژ آگهی‌ها و لینک‌های تبلیغاتی گوگل‌ در صفحۀ نتایج کاربران از همین جنس به شمار می‌آیند.

- تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting)

در ریتارگتینگ، به سراغ مشتریانی می‌رویم که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند یا با آن تعامل داشته‌اند و تلاش می‌کنیم مجدداً، آن‌ها را به مجموعه برگردانیم. این تبلیغ نرخ تبدیل بالایی دارد و حتی می‌توان گفت برای کسب‌وکار سود خالص محسوب می‌شود؛ چون نتیجۀ آن از دو حالت خارج نیست و به هرکدام که ختم شود برنده خواهد بود:

چون مشتری با برند و محصول آشنایی دارد، با یک تلنگر یا پیشنهاد مناسب برای خرید یا انجام کال‌تواکشن قانع می‌شود. 
مشتری به سایت برنمی‌گردد؛ اما این یادآوری دوباره، نام کسب‌وکار یا محصول را در ذهن او هک می‌کند و افزایش آگاهی از برند رخ می‌دهد.

- تبلیغات کلیکی (PPC)

در این روش، آگهی در رسانه‌های مختلف منتشر می‌شود و کسب‌وکار فقط به‌ازای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کند. تبلیغات کلیکی هزینه‌های بازاریابی را کاهش می‌دهد و مجموعه را به مخاطبان هدفمندتری می‌رساند. 

این تبلیغ محدود به فرمت محتوایی و رسانۀ خاصی نیست و دست کسب‌وکار را برای طراحی و شیوۀ اجرا باز می‌گذارد؛ می‌توان آن را به‌صورت بنری، همسان، پوش‌نوتیفیکیشن، تبلیغات در گوگل و ویدیویی انجام داد.

- تبلیغات بازدیدی (CPM)

این نوع از تبلیغات اینترنتی بر دریافت بازدید متمرکز است و برای برندینگ اهمیت زیادی دارد. محتوای آگهی در سایت‌‌ها، صفحات اجتماعی یا تلگرام قرار می‌گیرد و درنهایت، هزینۀ آن به‌ازای تعداد بازدید دریافتی محاسبه می‌شود. جریان به شما این امکان را می‌دهد که تبلیغات در تلگرام و اینستاگرام را خیلی راحت و سریع اجرا کنید. با کمک جریان، نیاز نیست نگران برقراری ارتباط با ادمین کانال‌های پربازدید تلگرام، صاحبان پیج‌های پربازدید و اینفلوئنسرهای اینستاگرام باشید!

- تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی را می‌توان به شیوه‌های متنوعی انجام داد. در حالت عادی، محتوا در سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تلگرام منتشر می‌شود؛ اما می‌توان آن را به‌صورت همسان، در بین بازی‌های موبایلی (تبلیغات جایزه‌ای) یا در ابتدا، میانه یا انتهای محتوای ویدیوی اصلی (In-stream) هم پخش کرد. 

اگر تبلیغات ویدیویی سناریوی درستی داشته باشد، می‌تواند مخاطب را بیش از سایر روش‌ها تحت تأثیر قرار دهد و به افزایش آگاهی از برند کمک کند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی تبلیغات در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت تبلیغات حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی تبلیغات را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک تبلیغات حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir