بروشور چیست؟
بروشور شامل اطلاعات کسب و کارها، خدمات یا محصولات در قالب صفحات کاغذی تا شده است. بروشور کارکردی مشابه کاتالوگ دارند اما بصورت مختصر شده با هدف ارائه اطلاعات به مشتریان و ترغیب مخاطب به خرید محصولات یا خدمات می باشد. بروشورها ابزارهایی موثر در بازاریابی فیزیکی و فروش ملموس هستند. این ابزارها در درجه اول اسنادی تبلیغاتی هستند که برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات، خدمات و اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه استفاده میشوند.
بروشور تبلیغاتی با چه کاربردها و اهدافی تولید می شوند؟
بروشور تبلیغاتی با یک هدف اصلی و چند منظور کلی طراحی و تولید می شود. هدف اصلی از طراحی بروشور تبلیغاتی افزایش اطلاعات مخاطبان در مورد یک کسب و کار یا محصول است. اما اهداف کلی از ارائه بروشور شامل بازاریابی، تبلیغات، شناسایی و معرفی به جامعه هدف و آموزش موضوعی به مخاطبان است.
اهداف اصلی بروشورها گسترش درک و افزایش اطلاعات خواننده از یک موضوع خاص است.
مزایای بروشور ها برای کسب و کارها:
طراحی بروشور تبلیغاتی مزایای متعددی برای کسب و کارها به همراه دارد.
بروشورها به شکلی مختصر حامل اطلاعات جامعی از کسب و کارها، محصولات یا خدمات هستند.
جذابیت بصری بروشورها باعث می شود اطلاعات ارائه شده در ذهن مخاطب ماندگار باشد.
بروشورها ابزاری فیزیکی برای بازاریابی هستند که تاثیر بیشتری بروی مخاطب هدف دارند.
انتشار بروشور باعث اعتبار خدمات یا محصولات شما و اعتماد جامعه هدف می شود.
بروشورها ابزاری مقرون به صرفه نسبت به سایر روشهای تبلیغات هستند.
طراحی بروشور چه اهمیتی برای کسبوکارها دارد؟
بروشور یک ابزار بازاریابی موثر بوده که توسط بسیاری از شرکتها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. اهمیت طراحی بروشور تبلیغاتی به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر به شرح زیر است:
جلب توجه بیشتر: سازمانها بر روی طراحی حرفه ای و جذاب بروشور تمرکز دارند. از آنجایی که ابزارهای تبلیغاتی ملموس تاثیر ماندگار تری دارند، یک بروشور کمک می کند مخاطبان محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را در اوقات فراغت بررسی کنند.
تسریع در خرید آفلاین و آنلاین: بروشورها هم مثل کاتالوگ ها می توانند در فضای آنلاین منتشر شده و بازاریابی دیجیتال را به ارمغان بیاورند.
تکمیل کانالهای بازاریابی: با اینکه بازاریابی دیجیتال تاثیرات بسیار خوبی برای کسب و کارها دارد اما همچنان استفاده از بروشورها بعنوان کانال های مکمل نیاز می شود.
نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی
برای طراحی بروشورها به نکات و الزاماتی باید توجه داشت. از موارد مهمی که باید در طراحی بروشور تبلیغاتی رعایت شود شامل:
فونت زیبا و خوانا: متن خوانا و استفاده از فونت زیبا میتواند بر روی نحوه خوانش اطلاعات موجود در محتوای یک بروشور توسط کاربران تاثیر گذار باشد.
عکسهای باکیفیت: استفاده از عکسهای با وضوح بالا میتواند یک بروشور را از نظر بصری لذتبخش کرده حس اعتماد را در بیننده ایجاد کند. در یک بروشور عکسها باید با رزولوشن ۳۰۰ دی پی آی استفاده شوند و توضیحی تصویری برای نوشته ها باشند.
صفحه آرایی مناسب: صفحه آرایی جذاب بروشور تبلیغاتی میتواند منجر به معرفی عالی یک کسبوکار شود. بروشورها میتوانند دید مخاطب را افزایش دهند و اینکار باید با گرافیک جذاب انجام شود.
استفاده از یونیفورم برای صفحات: وجود یونیفورم نشان از برنامهریزی و نظم در مدیریت صفحات داشته و هویت بصری بروشور را نشان میدهد.
استفاده از کد رنگهای استاندارد: رنگها میتوانند موجب ایجاد ایدهها، انتقال پیامها، برانگیختن علاقه و احساسات خاص شوند. برای نسخه های چاپی بروشور باید به رنگهای استاندارد CMYK در طراحی توجه داشت.
رعایت استانداردهای چاپ: برای طراحی بروشور باید استاندارهای چاپ به لحاظ انتخاب رنگ، سایز کاغذ، خطوط تا و برش، فاصله ی اطلاعات تا خط تا و برش را رعایت کرد.
چه اطلاعاتی در بروشور محصولات درج میشود؟
بروشور از طریق بازاریابی آفلاین و آنلاین کمک کند تا مشتریان جدیدی جذب کنید. برای بازاریابی و تبلیغات از طریق بروشور باید اطلاعاتی را به مخاطبان ارائه کنید. اطلاعاتی که در یک بروشور تبلیغاتی درج می شود شامل:
لوگوی برند: لوگو مهمترین عنصر طراحی هر نوع تبلیغاتی است. لوگو نشان دهنده شخصیت و معرف هر کسب و کاری است که در طراحی بروشور تبلیغاتی هم بسیار الزام آور است.
اطلاعات متنی محصولات یا خدمات: توضیحات بروشور نباید پیچیده باشد. اطلاعات ارائه شده باید به گونهای باشد که مخاطب بتواند به سرعت درک کنند. برای این منظور باید قبل از طراحی متن های اصولی، خوانا و مختصر تهیه شود.
استفاده از تصاویر باکیفیت و متقاعد کننده: عکسها ابزارهایی بصری و جذاب در تبلیغات مختلف هستند. برای تاثیرگذاری بیشتر بروشور باید از عکسهای با کیفیت و واقعی استفاده کنید. عکسهایی حرفه ای که جزئیات بالا داشته که کمک می کند مخاطب اعتماد بیشتری به برند و کسب و کارتان کند.
شعار تبلیغاتی: شعار تبلیغاتی یکی از فاکتورهای مهم برای بازاریابی و فروش محصولات است. اسلوگان یا شعار کمک می کند پیام کسب و کارها به شکلی خلاصه و قابل درک به مخاطب منتقل شود.
اطلاعات تماس: استفاده از اطلاعات تماس یکی از نکات مهم در طراحی بروشور تبلیغاتی است. درج اطلاعات تماس ضمن ایجاد ارتباط بین کسب و کار و مخاطب باعث اعتمادسازی خواهد شد. تلفن، آدرس ایمیل و وب سایت، آدرس پستی و گاهی اوقات آیدی شبکههای اجتماعی از جمله موارد قابل درج در بروشورها است. محل درج اطلاعات تماس معمولا آخرین صفحه بروشور است.
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بروشور در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت بروشور حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بروشور را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بروشور حرفه ای متوجه می شویم.