طراحی بیلبورد تبلیغاتی – اصول مهم برای تاثیرگذاری بر مخاطب

طراحی بیلبورد تبلیغاتی یا تبلیغات محیطی یکی از روش‌های موفق بازاریابی و برندینگ برای کسب و کارها بزرگ شناخته شده است. بیلبورد‌های تبلیغاتی ابزاری تاثیرگذار در فروش و اطمینان بخش به مخاطب هستند.

برندها و شرکت های بزرگ تولید کننده با کمک این ابزار تبلیغاتی مخاطبان خود را با ایده های مختلف تحت تاثیر قرار می دهند. برای بهره گیری از پتانسیل های این روش تبلیغاتی باید با کاربردها و تاثیرات آن آشنا باشید. در ادامه با مبحث بیلبورد و تأثیرات آن بر بازاریابی و فروش و همچنین نکات مهم در طراحی بیلبورد تبلیغاتی آشنا می‌شوید.

بیلبورد تبلیغاتی چیست؟

بیلبوردها تابلوهای تبلیغاتی در سایز بزرگ هستند که به شکلی بولد در معرض دید جامعه قرار می گیرند. طراحی بیلبورد تبلیغاتی با هدف تقویت کمپین های تبلیغاتی و بازاریابی انجام می شود. بیلبوردها در فضای محیطی و معابر شهری و برون شهری در معرض دید جامعه قرار می گیرند. اصولاً بیلبورد‌ها را در ابعاد بزرگ و در میادین، اماکن تجاری، بزرگراه ها و اتوبانها یا هر محلی که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد نصب می‌کنند.

بیلبورد‌های تبلیغاتی با چه اهدافی استفاده می‌شوند

مهمترین هدف استفاده از بیلبورد ارائه تصویری جذاب، به یاد ماندنی و روشن از محصولات یا برند است. گاهی اوقات یک بیلبورد است که باعث می شود محصولی جدید به بخشی از جامعه معرفی شود. مهمترین نکته در مورد طراحی بیلبورد تبلیغاتی زمان انتقال پیام تبلیغاتی است. از آنجا که بیلبوردها در کنار اتوبان ها و بزرگراه ها قرار می گیرند فرصت کوتاهی برای انتقال پیام تبلیغاتی به بیننده دارند. محتوای تبلیغاتی بیلبورد باید در مدت زمان ۷ تا ۱۰ ثانیه دیده شود. ناخوانایی محتوای بیلبورد یا نامفهوم بودن تبلیغ باعث می شود این ابزار تأثیرگذاری خود را از دست بدهد.

بیلبوردهای تبلیغاتی با اهداف مختلفی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند. کمپین های تبلیغاتی، بازاریابی گسترده، تبلیغات محصولات جدید و اطلاع رسانی در مورد یک ایونت بخشی از کاربردهای بیلبورد است.

بیلبورد‌ مناسب تبلیغات چه مشاغلی است؟

تقریباً می‌توان گفت که همه کسب و کارهای تولیدی و خدماتی امکان استفاده از بیلبورد‌های تبلیغاتی را دارند. اما هزینه های بالای اجاره بیلبورد باعث شده بخش محدودی از کسب و کارها توانایی استفاده از آن را داشته باشند. بیزینس هایی که معمولا شناخته شده و برند هستند توانایی تقبل هزینه های این نوع تبلیغات را دارند. طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی و در معرض دید قرار دادن تبلیغات محصولات تاثیرات زیادی در جذب مشتریان جدید و افزایش فروش این برندها دارد.

هزینه اجاره بیلبوردها

تعرفه بیلبوردهای تبلیغاتی متغیر بوده و با توجه به فاکتورهای مختلفی تعیین می شود. تعرفه نصب و اجرای بیلبوردها بر اساس ابعاد آن، مکان نصب بیلبورد، نوع چاپ یا ساخت تعیین می شود. هرچه سایز بیلبورد بزرگتر باشد تعرفه اجاره آن و به همان میزان تأثیرگذاری آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین مهمترین نکته در تأثیرگذاری یک بیلبورد تبلیغاتی مکانی است که در آن نصب می‌شود.

معابر پرترافیک و پر رفت و آمد مناسب‌ترین مکان برای نصب بیلبورد‌های تبلیغاتی است. در این مکان ها چون بیلبورد بیشتر در معرض دید قرار می گیرد تعرفه بالاتری نسبت به مکان های دیگر دارند. البته غیر از مکان پردد رعایت اصول طراحی و استفاده از خلاقیت هم باعث بیشتر دیده شدن تبلیغاتی بیلبوردی می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

در طراحی بیلبوردها از چه عناصر بصری استفاده می‌شود

در طراحی بیلبورد اجزاء مختلفی وجود دارد که تک تک آنها اهمیت ویژه ای دارند. استفاده از عناصر طرح بیلبورد باید با دقت و اصولی استفاده شود. در ادامه با مهمترین المان‌های موجود در طراحی بیلبورد تبلیغاتی آشنا می‌شوید.

لوگو

از مهمترین المان‌های به کاربرده شده در طراحی بیلبورد، لوگوی برند است. طراحی بیلبورد با هر هدفی که باشد نیاز به استفاده از لوگو برای معرفی برند یا کسب و کار خواهد بود. استفاده از لوگو در سایز متناسب با ابعاد بیلبورد یکی از نکات مهم در طراحی بیلبورد است. مطمئناً هرقدر متن یا تصویر جذابی ارائه کنید در صورتی که لوگوی شما در ذهن مخاطب ماندگار نشود، تبلیغات شما به هدف نمی‌رسد.

برای این که لوگوی شما در ذهن مخاطب بیشترین ماندگاری را داشته باشد باید سایز مناسبی برای آن در نظر بگیرید. لوگو نه باید انقدر بزرگ  و اغراق آمیز باشد و نه باید آنقدر کوچک باشد که مخاطب آن را در نگاه اول نبیند. محل قرار گیری لوگو در طراحی بیلبورد هم بسیار مهم است. معمولا بهترین مکان برای قرار دادن لوگو در طرح بیلبورد بالا و سمت چپ طرح است.

شعار تبلیغاتی بیلبورد

شعار تبلیغاتی در واقع هدف و آرمان برند شما را در بر می‌گیرد. با استفاده از شعار تبلیغاتی باید مزیت رقابتی محصولات یا خدمات خود را بیان کنید. این که چه چیزی شما را از دیگران متمایز می‌سازد دقیقاً همان نکته‌ای است که باید در شعار تبلیغاتی خود به آن اشاره کنید. شعار تبلیغاتی باید واضح و روشن، خلاقانه و تأثیرگذار باشد. ضمن این که یک شعار تبلیغاتی باید کوتاه و صریح باشد و بتوانید در ذهن مخاطب جای گرفته و ماندگار شود. انتخاب فونت و رنگ مناسب برای شعار تبلیغاتی و محل قرارگیری آن هنگام طراحی بیلبورد نیز نکته‌ای بسیار مهم است.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی تبلیغات در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت تبلیغات حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی تبلیغات را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک تبلیغات حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir