طراحی جعبه

برخی از کسب‌وکارها صرفاً به دنبال بسته‌بندی معمولی نیستند و می‌خواهند محصولاتشان در میان اجناس دیگر خاص و متمایز به نظر برسند. در این شرایط است که طراحی جعبه می‌تواند کارآمد باشد. قیمت طراحی جعبه و بسته بندی آن ‌چنان که به نظر می‌رسد بالا نیست و می‌توان آن را با توجه‌ به بازدهی‌اش، بسیار مقرون‌به‌صرفه دانست.

طراحی جعبه بسته بندی شاید سابقه چندان طولانی‌ای نداشته باشد، اما در همین مدتی که میان چندساله هم توانسته میان کسب‌وکارهای مختلف طرفداران بسیار زیادی جلب کند. به‌ طور کلی جعبه‌های مقوایی را می‌توان انتخاب‌های خوبی برای بسته بندی دانست، حال به این موضوع طراحی جعبه مقوایی هم اضافه کنید. در این شرایط کمتر جعبه‌ای را می‌توان یافت که در این حد کاربردی، مقاوم و زیبا باشد.

اهمیت طراحی جعبه بسته بندی

توجه داشته باشید که در وهله اول این جعبه‌های برای محافظت از محصولات شما ساخته شده‌اند، پس باید طراحی انواع جعبه بسته بندی روی مقواهایی باکیفیت بالا انجام شود تا نتیجه خوبی داشته باشد. در ادامه می‌توان به طور خاص به طراحی جعبه محصول و اهمیت آن پرداخت.

هدف از اجرای طراحی روی این بسته‌بندی‌ها این است که میان برند شما و دیگر برندهای بازار تمایز ایجاد شود. در واقع طراحی‌های خلاقانه می‌توانند شما را بهتر معرفی کنند و باعث جذب مخاطب شوند؛ اما باید اصل مهم برای این کار را رعایت کنید. زیبایی بصری طراحی جعبه مهم‌ترین موضوعی است که باید در این پروسه به آن توجه شود؛

اما چگونه باید زیبایی بصری ایجاد کنیم؟

خوشبختانه دنیای طراحی و نرم‌افزارهای آن به شما اجازه می‌دهند در گستره وسیعی بتواند تغییرات مختلف را اعمال کنید. برای ایجاد زیبایی بصری باید از فونت‌هایی متناسب با ماهیت برند، رنگی مطابق با رنگ برند و البته طرح‌هایی همخوان با کلیت محصول و برند داشته باشید. طراحی جعبه بسته بندی تنها زمانی می‌تواند موفق عمل کند که همه این موارد را به‌صورت یکجا داشته باشد.

ویژگی های طراحی جعبه خلاقانه و حرفه ای

احتمالاً شما هم با خواندن همه این توضیحات سؤالات زیادی خواهید داشت. سؤالی که در ذهن بیش‌تر شما ایجاد شده، این است که طراحی جعبه و استفاده از چنین بسته‌بندی‌، چه ویژگی‌هایی دارد که تا این حد محبوب شده است؟

 جنبه تبلیغاتی

شاید طرحی به نظر یک راه تبلیغاتی نباشد، اما این بسته‌ها در واقع یکی از مؤثرترین روش‌های تبلیغاتی غیرمستقیم هستند که بازدهی بالایی خواهند داشت. طراحی خلاقانه و حرفه‌ای می‌تواند برند شما را یک ‌سروگردن از دیگر برندها بالاتر نشان دهد. در واقع از طریق این طراحی شما خود را به تک‌تک مشتریانتان معرفی می‌کنید. پس اهمیت زیادی دارد که از چه نوع طراحی‌ای استفاده شود.

جلب نظر خریدار

برای درک بهتر این موضوع دو جعبه را مقابل خود قرار دهید که یکی با طراحی جذاب و حرفه‌ای و دیگری تنها یک جعبه ساده و بدون طرح باشد.

حال این سؤال را از خود بپرسید که کدام یک از آن‌ها را ترجیح می‌دهید؟

بی‌شک پاسخ جعبه‌ای است که دارای طرحی و رنگ خواهد بود. این موضوع طبیعی است؛ چرا که انسان‌ها به طور ناخودآگاه به دنبال زیبایی هستند و شما از طریق طراحی می‌توانید این زیبایی را با معرفی برند و محصولاتتان همراه کرده و در دسترس افراد قرار دهید. در این شرایط مطمئن باشید که آن‌ها بیش‌ازپیش برای خرید ترغیب خواهند شد.

جنس و شکل جعبه‌ها

اگر کمی دقت کرده باشید، بسته‌بندی‌هایی که طراحی دارند به نسبت آن‌هایی که به شکل ساده عرضه می‌شوند، جنس محکم‌تری دارند. این موضوع نشان می‌دهد این جعبه‌ها از نظر استحکام در رتبه بهتری قرار می‌گیرند و می‌توانند راحت‌تر از محصولات شما مراقبت کنند. نکته مهم دیگر این است که عموماً طراحی جعبه بسته بندی روی جعبه‌هایی انجام می‌شود که اشکال جدید و نوآورانه دارند. این موضوع به‌تنهایی می‌توان عامل جذب مشتری باشد.

قیمت طراحی جعبه و بسته بندی

هزینه طراحی بسته بندی شاید به نظر گران به نظر برسد، اما شما باید مزایای و بازخوردهایی که از این طریق به دست می‌آورید هم در نظر بگیرید. با توجه‌ به این موضوع تعرفه طراحی بسته بندی بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود و حتی می‌تواند به‌عنوان یکی از روش‌های تبلیغاتی ارزان برای شما باشد. در نهایت هم باید اشاره کنیم قیمت طراحی بسته بندی با توجه‌ به شکل آن، جنس مقوای به‌کاررفته، پیچیدگی طراحی و تیراژ چاپ متفاوت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بسته بندی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی بسته بندی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بسته بندی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بسته بندی حرفه ای متوجه می شویم.

 

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir