طراحی لوگو برند تجاری در شیراز

لوگو تجاری باید به نحوی طراحی شود تا مشتریان بتوانند به راحتی با آن ارتباط بگیرند و حس خوبی را به آنها القا کند. علاوه بر این لوگوی تجاری باید به شکلی باشد که معرف و نشان دهنده ی محصول بوده و به نوعی به مخاطب نشان دهد تا در صورت استفاده از این محصول ا خدمات چه مزیت ها و سودهايی نصیب وی می شود. 

طراحی لوگو تجاری چیست؟

طراحی لوگوی تجاری نشان دهنده هویت یک شرکت تجاریست و علاوه بر نشان دهنده هویت و بازرگانی ، مشخصه فعالیت های حرفه ای یک تجارت نیز می باشد . بنابر این داشتن یک لوگوی تجاری برای تجارت مهم است. در واقع یک آرم تجاری به منزله ی سرمایه قدرتمند برای نام شرکت تجاری است به همین دلیل طراحی آن باید با مفهوم و خاص باشد. مهم ترین گام در طراحی لوگوی یک شرکت تجاری ، طراحی اولیه لوگو تجاری است. آرم یک شرکت تجاری موجودیت تصویری سازمان را به تصویر می کشد و در تمامی راه های ارتباطی و تبلیغاتی شرکت کاربرد دارد . به همین دلیل باید ساده و همه فهم باشد تا سریعا پیام را منتقل کند.

لوگو تجاری یک نماد یا نشان گرافیکی است که توسط یک کسب و کار یا سازمان برای شناسایی خود و محصولات یا خدماتش استفاده می شود. اغلب در تبلیغات، مواد بازاریابی و محصولات برای کمک به مشتریان در شناخت و به خاطر سپردن نام تجاری استفاده می شود. یک لوگو تجاری می تواند از متن، تصاویر یا ترکیبی از هر دو ساخته شود و به گونه ای طراحی شده است که از نظر بصری جذاب، به یاد ماندنی و به راحتی قابل تشخیص باشد. یک لوگوی تجاری با طراحی خوب می تواند به ایجاد هویت برند، انتقال پیام یا احساس و متمایز کردن شرکت از رقبای خود کمک کند.

چرا به طراحی لوگوی تجاری نیاز داریم 

داشتن یک لوگوی تجاری که به روش خلاقانه ای طراحی شده باشد باعث می شود تا برند شما نسبت به رقبایتان متمایز باشد و در ذهن مشتریان ماندگار باشد. تمامی برند های تجاری از گذشته تاکنون از لوگوهای مبتکرانه ای استفاده کرده اند و همین باعث شده است تا این برند ها در ذهن های ما ماندگار شوند . در واقع از این روش استفاده کرده اند تا محصولات و خدماتشان را به دیگران معرفی کنند. اگر از شما سوال شود که نام چند برند تجاری را به خاطر دارید قطعا پاسخ شما تعداد اندکی است اما اگر بحث لوگو باشد ، قطعا با دیدن آن کل هویت برند در قالب یک تصویر در ذهنتان نقش می بندد .

پس اگر می خواهید به یاد ماندنی باشید باید به سراغ طراحی لوگو بروید .

شما خرید یا استفاده از محصولات برندی را انتخاب می کنید که هیچ مشخصه ای ندارد یا برندی که دارای لوگو و مشخصات قابل اعتمادی دارد ؟  قطعا برندی را انتخاب خواهید کرد که هویت برندش را نمایش می دهد و واقعی است. بسیاری از شرکت‌ها از تاثیر طراحی آرم خود بر جذب مخاطبین خاص غافل هستند و نمی ‌دانند که لوگوها قادرند مخاطبین هدف را همچون آهن ربایی به سمت برندشان جذب کنند.

لوگوهای تجاری به چند دلیل مهم هستند

 شناسایی برند:

لوگو نمایش بصری یک برند است و به مشتریان کمک می کند تا یک کسب و کار یا سازمان را بشناسند و به خاطر بسپارند. یک لوگو با طراحی خوب می تواند ارتباط قوی با یک برند ایجاد کند که می تواند منجر به افزایش وفاداری و اعتماد مشتری شود.

تمایز:

در یک بازار شلوغ، یک لوگو می تواند به کسب و کار کمک کند تا از رقبای خود متمایز شود. یک لوگوی منحصر به فرد و به یاد ماندنی می تواند به مشتریان کمک کند تا بین برندها و محصولات مختلف تفاوت قائل شوند. حرفه ای بودن: یک لوگوی با طراحی خوب می تواند ظاهر حرفه ای و تثبیت شده ای به یک کسب و کار بدهد. همچنین می تواند به مشتریان کمک کند تا یک تجارت را قابل اعتماد و قابل اعتماد درک کنند.

بازاریابی و تبلیغات:

لوگو اغلب در مواد بازاریابی و تبلیغاتی مانند بروشورها، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی استفاده می شود. یک لوگو با طراحی خوب می تواند توجه را به خود جلب کند و یک کسب و کار را برای مشتریان بالقوه خاطره انگیزتر کند. به طور کلی، یک لوگو تجاری جنبه مهمی از برندسازی است و می تواند به کسب و کارها کمک کند تا حضوری قوی در بازار داشته باشند.

 برای طراحی لوگو باید به چند نکته توجه کنیم :

– استفاده از پس زمینه ساده و رنگ مناسب برای لوگو :

معمولا لوگو هایی که در طراحی آن ها از یک یا دو رنگ استفاده شده باشد از جذابیت بیشتری برخوردار است و هر چه پس زمینه  لوگو ساده تر باشد ، پیام را واضح تر انتقال می ‎دهد .

– استفاده از فونت مناسب :

یکی از مهم ترین اصول در طراحی لوگو تجاری انتخاب فونت درست است . فونتی که برای لوگو در نظر میگیرید باید کاملا خوانا باشد .

– انتخاب شکل های مناسب در لوگو :

هر شکلی که در لوگو استفاده شود دارای مفهوم خاص خودش است ، این موضوع خصوصا در طراحی لوگو تجاری اهمیت بیشتری پیدا می کند . برای مثال دایره نشان دهنده ی جامعه ، وحدت، دوست داشتن و… است . حلقه ها پیوند داشتن و رابطه های همیشگی را به نمایش میگذارند و خط صاف بیانگر قدرت است. مثلث برای نشان دادن علم یا دین یا قوانین و پرخاش هستند و مربع نشانگر متعادل بودن است.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir