مزایای کارت ویزیت چیست

امروزه دیگر در یک مرکز خرید لباس تا شرکت و موسسات بزرگ، کارت ویزیت هایی وجود دارد که به کمک آن، نام و ادرس کسب و کارشان را معرفی می کنند. کارت ویزیت به کارتی گفته می شود که اطلاعاتی مانند: نام و ادرس کسب و کار مربوطه و نام و اطلاعات یک شخص که از صاحبان یک شرکت یا موسسه است را به نمایش می گذارد. به نوعی شما می توانید به راحتی اطلاعات مد نظرتان را با یک کارت ویزیت به اشتراک بگذارید.

اهمیت استفاده از کارت ویزیت

هر چقدر که ما بتوانیم بهتر خودمان را معرفی کنیم، قطعا در یاد و حافظه مشتری بیشتر جای خواهیم گرفت. نکته ای که اکثر مشتری ها در سفارش کارت ویزیت رعایت نمی کنند، این است که برای طراحی طرح مورد نظر خود بر روی کارت، به یک طراح مراجعه می کنند که معمولا از یک سری طرح های اماده استفاده می شود. این عمل بسیار نا مناسب است چرا که در مرحله اول لازم است تا مشتری و مخاطبان شناسایی شوند و متناسب با آن ها طرح های مختلف، مورد استفاده قرار بگیرند.

حتی در مواردی از کارت های ویزیت مشاهده می شود که در آن ها به صورت هنرمندانه ای علاوه بر متن فارسی، شرکت و برند مورد نظرشان را به صورت انگلیسی هم معرفی می کنند که می تواند تاثیرات بسیار خوبی بر نظرات مشتری بگذارد.

محتوای کارت ویزیت چیست

برای دیده شدن لازم است تا محتوای خلاقانه ای در کارت ویزیت به کار برده شود اما برخی از مواردی که در اکثر طراحی ها قرار می گیرد به شرح زیر است:

آرم روی کارت شرکت

از آرم بیش تر برای برند سازی استفاده می شود و می توان تاثیر موثری در معرفی هویت برند شما بگذارد تا در طول فعالیت کاری، بتوانید بیش تر و بهتر شناخته شوید تا همگام با این موضوع مراجعه شوندگان هم افزایش یابند.

آدرس روی کارت ویزیت

پیشنهاد می شود در کارت ویزیت خود حتما یک آدرس را درج نمایید تا مشتری بتواند از طریق آن با شما ارتباط حضوری برقرار کند چرا که این عمل می تواند کمک شایانی به شما در جذب اعتماد مشتری کند. اگر به صورت سیار مشغول به کار هستید حداقل میتوانید از آدرس ایمیل ،کانال های شبکه های اجتماعی و دیگر موارد مربوطه استفاده کنید.

عکس روی کارت ویزیت

معمولا استفاده از عکس در کارت ویزیت رایج نیست اما افرادی هستند که می خواهند با این کار، چهره خود را در ذهن بیننده هک کنند و خود را فردی موثر جلوه دهند. البته نوع عکس شما به حرفه و کسب و کارتان بستگی دارد و عکستان می تواند به صورت پرسنلی یا در حین انجام کاری که در حوزه ی فعالیت شما است باشد.

ساختار کارت ویزیت

 همانطور که در ذهنتان تصور می کنید کارت ویزیت ها معمولامستطیل شکل هستند که جنس آن ها با توجه به سلیقه ی مشتری متفاوت است.  که به علت تلفیق خلاقیت تولید کننده ها در تولید کارت ویزیت ها دیگر آن ها به صورت مستطیل نیستند و در اشکال دیگر هم قابل تولید و استفاده هستند. با توجه به این نکته که شما با استفاده از کارت تبلیغاتی می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن و به صرفه ترین روش موجود، بازده تبلیغات خود را بالا ببررید، بهتر است از دو سمت کارت مورد نظرتان استفاده کنید.

می توانید در یک سمت آن، لوگو و خلاصه ای از اطلاعات شرکتتان را درج کنید و در سمت دیگر آن، مشخصات شخصی خود مانند: شماره تماس، آدرس و ایمیل را درج کنید تا بتوانید اعتبار زیادی نزد مشتریان شخصی و عمومی خود پیدا کنید.

اهمیت برجسته کردن کارت ویزیت

برجسته کردن کارت ویزیت علاوه بر زیبایی و ظاهر جذاب تر، باعث می شود که بتوانید اطلاعات مهم و ضروری موجود در کارت خود را برای مخاطبین با برجسته کردن قابل لمس کرده و اهمیت ویژه ای به آن ها ببخشید.

برجستگی کارت ویزیت چیست؟

همان گونه که از نام آن مشخص است در کارت های ویزیت برجسته از یک لایه یو وی برای استفاده بر اطلاعات ضروری مشخص شده در کارت ویزیت استفاده می شود. این لایه یو وی باعث می شود که بر روی سطح کارت برجستگی ایجاد شده و به این علت این نوع کارت به کارت های برجسته شناخته می شوند.

طراحی کارت ویزیت برجسته چطور انجام می شود؟

در هنگام طراحی این نوع کارت علاوه بر طراحی اصلی کارت ویزیت به صورت دورو، باید فایل مجزایی برای انجام یو وی موضعی بر کارت هم طراحی کنید. همان طور که ذکر شد کارت ویزیت برجسته از نوع کارت های لمینت است پس اندازه فایل طراحی شده 6*9 سانتی متر می باشد. فایلی که برای برجسته شده طراحی می شود دقیقا هم اندازه با سایز کارت ویزیت است. و هم چنین یک فایل با زمینه تماماً سفید و درج اطلاعات تماماً مشکی است. به این معنی که شما باید بک گراند کلی طرح را سفید در نظر گرفته و قسمت های مخصوص که می خواهید روکش موضعی بر آن انجام شود را به صورت کاملاً مشکی بر آن درج کنید.

برای اطلاع از سایز دقیق کارت ویزیت در ابتدا با چاپخانه منتخب خود مشورت کرده و سایز کارت خود را با ابعاد استاندارد آن هماهنگ کنید.

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت برجسته

در نظر گرفتن حاشیه برش: زمانی که قسمت های لازم برای برجسته شدن را مشخص می کنید این نکته را در نظر داشته باشید که فاصله لازم از اطراف کارت ویزیت رعایت شود تا هنگام برش کارت مشکلی برای برجستگی ایجاد نشود.

منطبق بودن طرح و برجستگی : زمانی که طراحی به اتمام رسید فایل اصلی و فایل مخصوص یو وی را کاملا منترل کنید. اگر این دو فایل دقیقا بر هم منطبق نباشند برجستگی دقیقا بر روی طرح نیفتاده و ظاهر ناخوشایندی برای کارت ویزیت شما ایجاد خواهد کرد.

درصد ناچیزی برای خطا معمولا در نظر گرفته می شود. اما این درصد آنقدر نیست که در ظاهر و کلیت طرح شما مشکلی به وجود بیاورد. درصد این خطا حداکثر 0.5 میلی متر می باشد.
نوشته و اشکال ریز و نازک : اگر از نوشته ها با فونت بسیار ریز یا بدون ضخامت استفاده می کنید هرگز ان ها را برای برجستگی انتخاب نکنید. برجسته شدن این قسمت ها نه تنها زیبایی و جذابیت ندارد بلکه به علت وجود خطا ممکن است برجستگی دقیقا بر نوشته قرار نگرفته و ظاهر کارت کلا از بین برود.

مشکی بودن فایل برجستگی : طرحی که برای یو وی ارسال می شود باید کاملاً به رنگ مشکی باشد. استفاده از گرادیانت، رنگ های ترام و یا طیف رنگی مشکی قابل قبول نیست.

کیفیت قابل قبول طرح : در طراحی کارت ویزیت از عکس و یا لوگوی با کیفیت اصلی استفاده کنید. تصاویر و اشکال بی کیفیت در چاپ ظاهر نامناسبی پیدا خواهند کرد. اعمال روکش یو وی موضعی بر این قسمت ها هم مطمئناً انتظارات شما از یک کارت دلخواه را برآورده نخواهد کرد.

ارسال فایل برای هر موضوع چاپی برای چاپخانه : این نکته را در نظر داشته باشید که هر عاملی که به کارت ویزیت لمینت اضافه شود طرح اضافه تری برای اعمال نیاز خواهد داشت. برای مثال اگر شما کارت ویزیت دو رو لمینت را به صورت برجسته دورو بخواهید باید علاوه بر 2 عدد فایل اصلی کارت 2 عدد هم فایل برای برجسته کردن آماده و ارسال کنید. یا برای مثال اگر انتخاب شما کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب است، علاوه بر 2 فایل طرح اصلی، 2 عدد طرح برای برجستگی و 2 عدد هم برای اعمال طرح طلاکوب نیاز دارید. مجموعا 6 عدد را باید برای چاپخانه ارسال کنید. این نکته بدین معناست که برای مثال، اعمال طلاکوب و برجستگی بر روی یک فایل ممکن پذیر نیست و باید به صورت مجزا طراحی انجام گیرد.

به طور کلی پیشنهاد می کنیم که قبل از سفارش کارت خود با افراد متخصص مشاوره داشته باشید تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را برای کارت ویزیت خود داشته باشید. علاوه بر کارت ویزیت ها برجسته، کارت ویزیت طلاکوب، مخملی و یا ترکیبی از آن ها و یا طرح های دیگر وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

خدمات مجموعه طراحی کارت ویزیت پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی کارت ویزیت در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی کارت ویزیت حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی کارت ویزیت را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir