طراحی لوگو صنعتی در شیراز

طراحی لوگو صنعت حتی از طراحی لوگو های مربوط به شرکت های نو پا نیز مهم تر است زیرا باعث بوجود آمدن حس اعتماد و اطمینان می شود.

طراحی لوگو صنعت چرا مهم است؟

معمولا لوگو بخش مهمی از کسب و کار محسوب می شود و برای مغازه، موسسه، اداره یا یک انجمن طراحی می شوند اما لوگو های مشهور تری هستند که وقتی از یک صنعت خاص سخن میگوییم فورا تصویری از آرم آنها در ذهن ما ظاهر می شود و صد در صد چندین عدد از آنها را در طول عمرتان دیده اید این لوگو ها دارای مفاهیم عمده هستند و معمولا طوری طراحی می شوند که ارزش های آن صنعت را نشان دهند.

در لوگو های نظامی معمولا شاهد نوعی قدرت نمایی ارتش، سپاه یا دیگر جناح ها هستیم و این مربوط به نظام و نیروی های مسلح تمامی جهان است که سعی می شود لوگویی را انتخاب کنند که برتری و قدرت آنها را نشان دهد و یک مثال دیگر صنعت کشاورزی است که در تمامی لوگوهای زیر مجموعه این صنعت نمادی از محصولی مانند گندم یا خاک و جوانه دیده می شود که به نوعی به ما هشدار می دهد که بدون کشاورزی انسان قادر به زندگی نیست.

طراحی لوگو صنعت حتی از طراحی لوگو

  مربوط به شرکت های نو پا نیز مهم تر و حیاتی تر است، اغلب مردم با نام بردن از یک صنعت فورا تصویری از آرم یکی از شرکت های شناخته شده در آن صنعت یا سازمان دولتی که وظیفه هدایت آن صنعت را دارد به ذهنشان خطور می کند و این باعث بوجود آمدن حس اعتماد، حس ارزش برای مشتری و اطمینان می شود.

حال بیاید به طراحی لوگو برخی از شرکت های بسیار بزرگ از صنایع مختلف بپردازیم و تا حدودی آنها را شرح دهیم:

 شرح لوگوی مایکروسافت

با یکی از شناخته شدن ترین لوگو ها در صنعت تکنولوژی شروع می کنیم که هر زمان نامی از صنعت نرم افزار یا تکنولوژی بیاید مطمئنا یکی از لوگو هایی که به ذهن شما بیاید لوگوی همین شرکت یعنی Microsoft است. در لوگوی مایکروسافت یک مربع را مشاهده می کنید که از ترکیب 4 مربع کوچکتر ساخته شده است .

در نگاه اول این لوگو بی نهایت ساده به نظر می رسد که فقط دارای رنگ هایی شاد و زیبا است اما در واقع این لوگو به محصولات و خدمات اصلی شرکت اشاره دارد. که رنگ قرمز نماد نرم افزار های آفیس، رنگ آبی نماد ویندوز، رنگ سبز نماد محصولات ایکس باکس و رنگ زرد نماد موتور جستجوی بینگ است که بعد از گوگل می توان آن را بهترین موتور جستجو دانست.

شرح لوگوی تویوتا

احتمالا می دانید که Toyota
 برند اول خودروسازی در دنیاست پس یکی از لوگوی های مهم صنعت خودرو لوگوی تویوتاست که تقریبا چندین مفهوم را به این لوگو منتسب می دانند اما واضح ترین آنها که به نحوی زیرکانه در لوگو پنهان شده است ترکیب تمامی حروف کلمه Toyota است

توجه داشته باشید که در طراحی لوگو مانند لوگوی دیگر شرکت های بزرگ تولید کننده خودرو هیچ پیچیدگی گرافیکی وجود ندارد و به نحوی طراحی شده است که به راحتی در حافظه باقی می ماند در واقع این نکته زیرکانه را به یاد داشته باشید که یک لوگوی خوب علاوه بر سادگی باید در ذهن بماند و این یک مسئله بسیار مهم در طراحی لوگو است چرا که لوگویی که به راحتی فراموش می شود فایده ای ندارد چرا که اعتباری به شرکت نخواهد بخشید!

شرح لوگوی آمازون

Amazon بزرگترین شرکت حوزه خرده فروشی است که لوگوی آن به نوعی نماد خرده فروشی آنلاین در دنیاست این لوگو نیز مانند دیگر لوگو های شرکت های بسیار بزرگ و مشهور، ظاهری کاملا ساده با رنگ های کمی دارد اما دارای معانی جالبی است.

در این لوگو از حرف a نام شرکت با یک فلش به حرف z نام شرکت اشاره شده است که بدین معناست هر محصولی که نامش در حروف الفبا از a شروع می شود تا z که آخرین حرف الفبای لاتین است باشد در شرکت آمازون موجود است!

به عبارت ساده تر نشان از این است که به قول خودمان از شیر مرغ تا جون آدمیزاد هست اگر روی لوگو دقیق شوید می بینید که فلش یا پیکانی که از a تا z رفته شکل یک لبخند را نشان می دهد که بدین معنی است که رضایت مشتریان برای این شرکت واجب و از اولویت ها اول آنهاست.

شرح لوگوی گوگل

شاید یکی از جذاب ترین و ساده ترین لوگو های دنیا لوگوی شرکت گوگل باشد که همه ما با آن آشنایی داریم چون امروزه تقریبا هر کسی در اینترنت جستجو انجام داده و به گوگل مراجعه کرده است لوگوی این شرکت شامل نام آن به انگلیسی است که هر حرف یک رنگ دارد که چینش رنگ ها به خوبی این موضوع را نشان می دهد این شرکت هیچ احترامی برای قوانین دست و پا گیر و قاعده ها قائل نیست.

و حتما می دانید شرکتی که دنباله رو نیست و به دنبال قانون برای اجرا نمی گردد چگونه شرکتی است! اگر نمی دانید باید بگویم چنین شرکتی حتما بی نهایت خلاقیت دارد و خود را متعهد به تقلید از گذشتگان نمی داند و لوگویشان این موضوع را به وضوح نشان می دهد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir