تبلیغات آنلاین چیست

طبق یکی از تعاریف که توسط دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است، تبلیغات آنلاین عبارت است از:

هر فعالیتی که از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌­های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده می‌­کند.

طبق این تعریف در تبلیغات آنلاین سعی می‌­کنیم پیامی را به مخاطب مورد نظر برسانیم تا درباره محصول یا خدمت ما آگاه شود یا فعالیتی را انجام دهد که این ارسال پیام یا از طریق اینترنت است یا اینترنت به همراه کانال‌­های دیگری مثل تلویزیون و…

مزایای تبلیغات آنلاین چیست

مزایای تبلیغات آنلاین به طور کلی در 3 دسته خلاصه می‌­شود. این مزایا نسبت به تبلیغات از نوع سنتی است:

کم قیمت‌­تر و پر مخاطب‌­تر است

برای تبلیغات آنلاین نسبت به روش­‌های تبلیغات سنتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال شما برای بیلبورد گرفتن در بزرگراه‌­های شهر تهران ممکن است تا 5 میلیون تومان ماهیانه برای هر مترمربع بپردازید. قیمت‌­های هر دقیقه تبلیغ در صدا و سیما نیز اعدادی بسیار بزرگ است اما در تبلیغات آنلاین محدوده قیمت‌­ها خیلی خیلی متفاوت است.

قابل اندازه­‌گیری است

مزیت خیلی مهم تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در قابلیت اندازه‌­گیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید چگونه می‌­خواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر. نهایتاً تخمین‌­هایی از این دست خواهید داشت که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند. این موضوع را مقایسه کنید با یک کمپین تبلیغات آنلاینی که تبلیغ‌دهنده می‌­تواند به طور دقیق بداند که چند نفر تبلیغ­ را دیده­‌اند، چند نفر روی آن کلیک کرده‌­اند و به سایت مورد نظر ما رفته‌­اند، چند نفر فعالیت مورد نظر ما مثل خرید را کامل انجام داده‌­اند، چند نفر در میانه راه پشیمان شده‌­اند و حتی می­‌توان آن‌­هایی را که در هر یک از این دسته‌­ها قرار گرفته‌­اند شناسایی کرد و تبلیغات مجزایی برای همان دسته نشان داد. حال شما با دانستن چنین اعداد و ارقامی به خوبی می­‌توانید بدانید که تبلیغات شما چقدر موفقیت‌­آمیز بوده است.

قابل شخصی‌­سازی کردن است

مثال مقایسه‌­ای دیگری می­‌زنیم از یک تبلیغات سنتی مثلاً پخش تراکت با تبلیغات آنلاین. پس از اجرای کمپین تبلیغات تراکتی ممکن است عده­‌ای به تبلیغات شما علاقه‌­مند شده و مشتری شما بشوند، عده‌­ای هم بی‌­تفاوت باشند و عده­‌ای هم اصلاً از آن رضایت نداشته باشند. حال شما قصد دارید تا بدانید چه کسانی مشتری شما شده‌­اند تا به آن‌­ها خدمات بیشتری بدهید که به یک مشتری وفادار تبدیل شوند و بدانید چه کسانی بی‌­تفاوت بودند تا بخواهید تخفیفاتی قائل شوید که اولین خرید خود را انجام دهند. در هر صورت شما امکان انجام این کارها را ندارید چرا که شما نهایتاً دو سبک تراکت چاپ خواهید کرد و نمی‌­دانید که مشتریان از غیرمشتریان چگونه جداسازی شوند. اما در تبلیغات آنلاین خیلی ساده می‌­توانید انواع مشتریان خود را بخش‌­بندی (Segmentation) کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. حتی این دسته­‌بندی می­‌تواند جزئی باشد مثل این دسته کاربر: کاربری که از کمپین X به سایت ما آمده و Y ثانیه در صفحه فرود ما بوده است، به صفحه پرداخت هم رسیده اما پرداخت خود را تکمیل نکرده است.حال شما دقیق این کاربر را می‌­شناسید و منحصر به فرد خودش برایش پیامی ارسال می‌­کنید.

مفهوم تبلیغات آنلاین چیست؟

تبلیغات آنلاین هنر استفاده از اینترنت به عنوان وسیله ای برای انتقال پیام های بازاریابی به مخاطبان مشخص و مورد نظر است. برای جذب ترافیک وب سایت و قرار گرفتن در معرض نام تجاری مفید است ، اما اول و مهمتر از همه ، تبلیغات آنلاین برای ترغیب مشتری هدف برای انجام یک عمل خاص ( مانند خرید) طراحی شده است.

نحوه تبلیغات آنلاین

بازاریابان شبکه های اجتماعی بر ایجاد جوامع ، به اشتراک گذاری محتوا و جلب مخاطبان خود متمرکز شده اند. وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوا تلاش خود را برای جستجوی   ارگانیک بهینه می کنند و بر معیارهایی مانند ترافیک و تبدیل متمرکز هستند.

در همین حال ، تبلیغات بر معیارهای عملکردی مانند هزینه هر خرید و بازده هزینه تبلیغات متمرکز هستند. با چنین اهداف متفاوتی ، جای تعجب نیست که بسیاری از بازاریابان محصولات ارگانیک و پرداختی را جدا از یکدیگر می دانند.

سه راه اصلی وجود دارد که تبلیغات دیجیتال می تواند به شما در بهبود عملکرد تلاش های بازاریابی ارگانیک شما کمک کند.

با تبلیغات دیجیتال ، عملکرد ارگانیک می تواند از موارد زیر بهره مند شود:

- افزایش آگاهی از برند با نمایش محتوای شما برای افراد درون و خارج از شبکه های شما.

- با استفاده از هدف گذاری و تجزیه و تحلیل سیستم عامل های تبلیغات ، درک بهتری از مخاطبان خود دارید.

- ایجاد محتوای با عملکرد بالاتر از طریق درک اینکه چه محتوای تبلیغاتی به شما کمک می کند اهداف تجاری خود را محقق کنید و چه چیزی نه.

انواع مختلف تبلیغات آنلاین

انواع مختلفی از تبلیغات آنلاین وجود دارد و دانستن اینکه از کجا شروع می شود دشوار است. برای کمک به شما ، مهمترین انواع تبلیغات آنلاین را برای شما در نظر گرفته ایم:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی
بازاریابی محتوا
بازاریابی ایمیلی
تبلیغات موتور جستجو(SEM) از جمله PPC
نمایش تبلیغات از جمله تبلیغات بنر و بازاریابی مجدد
تبلیغات موبایل

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی تبلیغات در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت تبلیغات حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی تبلیغات را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک تبلیغات حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir