طراحی کارت ویزیت خاص در شیراز

معنایی که خاص برای ما دارد بنابراین ما وقتی می‌گوییم طراحی کارت ویزیت خاص، یعنی طراحی که تقریباً منحصر به فرد باشد و مانند کمتری در دنیای واقعی داشته باشد.

کارت ویزیت خاص چیست؟

یک کارت ویزیت برای خاص بودن حتما نباید بسیار فانتزی و عجیب غریب باشد، حتما نباید شلوغ و رنگارنگ و بولد باشد گاهی خاص بودن در حفظ سادگی و متانت است، گاهی در یک طراحی جسورانه خود را نشان می دهد و گاهی ترکیبی از هر دو می تواند کارت شما را خاص کند. مهمترین عامل برای خاص بودن یک کارت ویزیت رعایت کامل هارمونی و هماهنگی بین طراحی، بافت کاغذ و سایز آن است. در صورت رعایت این هماهنگی می توانید در هر سبکی چه رسمی و اداری و چه فانتزی و رنگارنگ کارتی خاص، منحصربفرد و شیک داشته باشید.

طراحی

مهم ترین عامل برای داشتن کارت ویزیتی فوق العاده طراحی آن است. اگر از بهترین کاغذ و بهترین کیفیت چاپ استفاده کنید اما طرح شما جذاب نباشد تمام هزینه و زمان شما برای چاپ کارت ویزیت بیهوده خواهد بود. استفاده از یک طراح حرفه ای با نمونه کارهایی که سلیقه شما به آن ها نزدیک است می تواند بهترین راه برای داشتن طرحی عالی و زیبا باشد

جنس کاغذ

پس از طراحی و حتی پیش از طراحی بایستی به کاغذی که می خواهید طرح شما روی آن چاپ شود فکر کنید. انتخاب کاغذی ساده و صیقلی، کاغذی براق و درخشان، بافت دار و فانتزی در جلوه نهایی کارت شما بسیار مهم و تاثیر گذار است. توصیه ما این است قبل از ارسال طرح خود برای چاپ آشنایی نسبی با انواع کاغذ داشته باشید مقاله آشنایی با انواع کاغذ می تواند برای این مورد بسیار مناسب باشد.

تناسب طراحی و جنس کاغذ در حس اولیه ای که کارت شما به مخاصب خواهد داد بسیار مهم است. طرحی رسمی و کلاسیک با کاغذی فانتزی جور در نمیاید، یا طرح های فانتزی و رنگارنگ با لمینت مات ساده جلوه خود را از دست خواهند داد.

به طور کلی در انتخاب جنس کاغذ برای چاپ مهم ترین عامل بافت کاغذ است:

کاغذ ساده (بدون بافت):

محبوب ترین و پر استفاده ترین کاغذ در صنعت چاپ کاغذ گلاسه است. این کاغذی سطحی صیقلی، صاف و بدون بافت دارد و تمام ظرافت های طرح شما را نشان می دهد. این کاغذ می تواند با انواع پوشش های سلفون(مات، براق و مخملی) و لمینت (مات و براق) مستحکم و مقاوم شود. به نوعی اگر قصد دارید از پوشش های سلفونی (نازک و ظریف) و یا لمینت (مستحکم و ضخیم) بر روی کارت خود استفاده کنید بهترین کاغذ در این زمینه کاغذ گلاسه است.

کاغذ بدون بافت دیگر که جزو کاغذ های فانتزی و بسیار محبوب دسته بندی می شود کاغذ کرافت است. در اکثر مواقع این کارت بدون پوشش استفاده می شود و ترکیبش با طرح های فانتزی منجر به خلق کارت های بسیار زیبایی می شود. کاغذ کرافت در دو نوع ایرانی و سوئدی استفاده می شود که تفاوت اندکی در نوع بافت و رنگ دارند به طوری که کرافت سوئدی روشن تر و یک دست تر است.

کاغذ های بافت دار

کاغذ های بافت دار که به عنوان کاغذ های فانتزی نیز شناخته می شوند و در سایت ما نیز در این دسته قرار می گیرند در حقیقت چیزی فراتر از دسته فانتزی محسوب می شوند. با این کاغذ ها می توان طرح های بسیار رسمی و کاملا کلاسیک چاپ کرد و نتیجه عالی در بر خواهد داشت. محدود کردن کارت های بافت دار به طرح های فانتزی دست شما را برای خلق کارت ویزیت هایی خاص و استثنایی می بندد.

این کاغذ ها در کنار طرح های فانتزی نتیجه ای بی نظیر خواهند داشت و در عین حال با طرح های کلاسیک نیز نتیجه فوق العاده ای خواهند داشت.

کارت ویزیت های دو لایه

کارت ویزیت های دولایه یا همان اتیکت دولایه دقیقا با هدف هرچه بیشتر خاص کردن کارت های شما خلق شده اند. در این نوع از کارت ویزیت ها شما می توانید لایه اول کارت خود را از هر کاغذی که می خواهید انتخاب کرده و برای لایه دوم از کاغذ کالک نیمه شفاف استفاده کنید. در صورتی که کمی خلاقیت به خرج دهید با این شیوه می توانید نتایجی استثنایی و بی نظیر خلق کنید.

 کارت ویزیت های سه لایه

این نوع از کارت ویزیت ها برای افزایش ضخامت و زیبایی هر چه بیشتر کارت های شما خلق شده اند. این کارت ها با نام کارت ویزیت مغز رنگی نیز شناخته می شوند و روند ساخت آن ها به این گونه است که پشت و روی کارت شما روی دو برگ کاغذ جدا چاپ می شود و از دو طرف به مقوایی ضخیم چسبانده می شود. بدین صورت کارتی بسیار ضخیم و محکم، با مغزی رنگی و زیبا و کاملا خاص چاپ و ساخته می شود.

سایز و نوع برش

قبل از شروع طراحی برای کارت ویزیت خود واجب است سایز دقیقی که قرار است به آن اندازه چاپ شود را بدانید تا طراحی خود را متناسب با آن سایز و ابعاد انجام دهید. مرسوم ترین سایز کارت ویزیت مستطیل است که 5.5 در 8.5 در این بین محبوب ترین است. با این حال کارت ویزیت های مربعی نیز بسیار رواج یافته و برای بسیاری از طرح ها بسیار چشمگیر و زیبا می شوند. همانطور که در تصاویر بالا اکثر طرح های خاص و زیبا در سایز مربع 5 در 5 چاپ شده اند.

ضخامت کارت

یکی از روش های خاص کردن کارت ویزیت شما استفاده از ضخامت بیشتر از کارت های عادی برای آن است. کارت ویزیت های عادی در گرماژ 300 گرمی تولید می شوند (یعنی یک متر مربع از کاغذ آن ها 300 گرم وزن دارد) این گرماژ موجب می شود کارت نسبتا نازک و با انعطاف پذیری بالا باشد. گاهی افزایش ضخامت و استحکام کارت می تواند آن را چندین برابر شکیل و خاص کند. ضخامت بالا کارت شما را مقاوم نموده و هنگام دست گرفت حس خوبی به مخاطب انتقال می دهد.

یکی از راه های افزایش ضخامت کارت ویزیت استفاده از پوشش لمینت برای کارت ویزیت های بدون بافت است. این پوشش در دو مدل شفاف و مات میتواند ضخامت و استحکام کارت شما را به میزان زیادی افزایش دهد. اما در صورتی که کار بافت دار انتخاب کرده اید برای افزایش ضخامت آن می توانید از گرماژ 600 گرمی برای کارت خود استفاده کنید، یعنی 2 برابر ضخامت عادی و کاملا ضخیم، خاص و مقاوم.

کارت ویزیت های 600 گرمی در اصل از بهم چسباندن 2 کارت 300 گرمی بوجود می آیند بنابر این بایستی با چسب صحافی بهم چسبیده و 1 روز زیر پرس بمانند تا کاملا صاف و یکدست شوند. در هنگام سفارش این افزایش زمان چاپ را در نظر داشته باشید.

راهکار دیگر برای افزایش ضحامت کارت ویزیت شما انتخاب کارت ویزیت 3 لایه یا همان مغز رنگی است که در بالا به آن اشاره شد. کارت های مغز رنگی بسیار بسیار ضخیم اند و ضخامتی تقریبا معادل 5 عدد کارت ویزیت روی هم را دارند.

خدمات مجموعه طراحی کارت ویزیت پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی کارت ویزیت در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی کارت ویزیت حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی کارت ویزیت را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir