سررسید چیست و انواع آن

سررسید یا سالنامه نوعی دفتر یادداشت تاریخ دار است. انواع سر رسید حاوی اطلاعاتی از روزهای تاریخی و مهم در مورد گذشته و حال جوامع هستند. چاپ سررسید برای استفاده تبلیغاتی توسط بسیاری از شرکت ها و موسسات انجام می شود. با توجه به نوع کسب و کار شرکت می توان اطلاعات عمومی ، اطلاعات آماری و یا موضوعات تخصصی را در صفحات سررسید طراحی کرد. چاپ سر رسید های دستیار، ورزشی، مهندسی و …. در همه نقاط جهان مرسوم است.. سررسید از هدایای تبلیغاتی کاربردی است که مورد استفاده روزانه قرار دارد.

دسته بندی انواع سررسید

طراحی سررسید بسیار متنوع است با توجه به هدفی که از چاپ سر رسید وجود دارد می توان انواع سررسید را از لحاظ کیفیت، محتوا و شکل ظاهری طراحی کرد. به طور کلی دسته بندی سررسیدها به یکی از صورت های زیر انجام می شود.

چاپ سر رسید بر اساس اندازه

از نظر سایز و اندازه می توان هر نوع سالنامه را بنابر سفارش چاپ و طراحی کرد اما به طور معمول سررسیدها در قطع و اندازه های مشخص چاپ می شوند. برخی از رایج ترین سررسیدهای موجود در بازار اینها هستند:

سررسید وزیری در سایز 24×17 سانتی متر
سررسید رقعی در اندازه 21×15 سانتی متر
سررسید رحلی( مدیران) در دو سایز 34×24 (رحلی بزرگ) یا 21×29.7 (رحلی کوچک)
سررسید جیبی در سایز یک هشتم رایج ترین آنها 10×15 سانتی متر و سایز تقریبی 10.5×14.8 سانتی متر
سررسید پالتویی در سایز 17×12 سانتی متر است. و پالتویی بلند 13×22 سانتی متر
سررسید خشتی در سایز مربعی 21×21 ، 16×16 یا 17×17

چاپ سر رسید بر اساس جنس جلد

سررسید سلفون: دارای جلد گلاسه با روکش سلفون که می توانمد مات یا براق باشد. امکان استفاده از خدمات چاپ طلاکوب یا یووی روی جلد سررسید سلفون وجود دارد.

سررسید چرمی: در قیمت ها و تنوع کیفی بالایی چاپ می شود. چرم استفاده شده در طراحی جلد روی قیمت چاپ تاثیر دارد. انواع چرم مصنوعی پی یو و یا پی وی سی در این تکنیک استفاده می شود.

جلد سررسید ترمو نیز از نوعی چرم مصنوعی با کیفیت و لطیف تر ساخته شده که موقع حک داغکوب تغییر رنگ داده است.

انواع سرر سید با جلد چرمی گراتقیمت موسوم به سررسید ارگانایزر نیز در بازار موجود است که از چرم های با کیفیت تر ترمو تولید شده و در عطف آن 6 حلقه کلاسوری و جیب های مخصوص مدارک و نوشت افزار نیز تعیبیه می شود.

سررسید گالینگور: متریال تشکیل دهنده گالینگور کاغذ، مواد پلاستیکی و رنگ است که در کیفیت ها و بافت مختلفی تولید می شود. بیشترین کاربرد جلد گالینگور در چاپ سر رسیدهای نفیس و اختصاصی است.

طراحی و چاپ سر رسید بر اساس داخله

طراحی صفحات داخلی سررسیدها همیشه یکسلن نیست و با توجه به کاربردی که دارد قابلیت تغییرات زیادی را دارد. انواع سررسیدهای رایج به این ترتیب صفحه بندی می شوند:

سررسیدهای روزانه: در 2 نوع جمعه جدا یا پنج شنبه و جمعه با هم چاپ می شوند
سررسید 2 روزه: که به صورت سطری یا ستونی تاریخ های دو روز هفته در یک صفحه چاپ شده است.
سررسید هفتگی: طراحی و چاپ سررسید هفتگی به صورت 2 صفحه ای است و هر هفته در دو صفحه قرار می گیرد.
سررسید ماهانه: در این نوع سررسید هر ماه در یک صفحه و یا در دو صفحه جای می گیرد.
سررسید دستیار: صفحات داخلی به صورت هر هفته در یک صفحه طراحی شده است. اما در انتهای سالنامه اطلاعات مهندسی و تعدادی برگه سفید نیز وجود دارد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی چاپ سررسید در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت چاپ سررسید حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی چاپ سررسید را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک چاپ سررسید حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir