طراحی بسته بندی چیست 

طراحی بسته بندی، ساختار، مواد، رنگ، تصویر، تایپوگرافی و اطلاعات نظارتی با عناصر طراحی فرعی است تا محصولی مناسب برای بازاریابی باشد. هدف اصلی آن ایجاد وسیله ای است که به منظور مهار، محافظت، حمل و نقل، توزیع کالا، ذخیره، شناسایی و تمایز محصول در بازار انجام می گیرد

طراحی بسته بندی 

طراحی بسته بندی یک ابزار بسیار کاربردی در حال حاضر است، گرچه می‌توان مفهومی فراتر از آن برای بسته بندی در نظر گرفت زیرا: طراحی خوب و چشم نواز بر روی بسته بندی محصول می تواند میزان فروش آن را چندین برابر افزایش دهد. طراحی بسته بندی از این قاعده ی افزایش نرخ و سود مالی  مستثنی نیست. در حقیقت بسته بندی یک تجربه احساسی می باشد و حس بینایی را تحریک می کند.

طراحی بسته بندی شامل چیست ؟

طراحی بسته بندی، جعبه، پکیجینگ و یا به انگلیسی (Packaging Design) ترکیبی کاملا هوشمند و هنری از شکل، ساختار، متریال، متون، تصاویر، رنگها و المان های دیگر یک بسته بندی بوده که علاوه بر محافظت از بسته بندی، هویت مشخصی را از برند و کمپانی به تصویر می‌کشد. بسته بندی تنها یک “جعبه زیبا” نیست بلکه یک ابزار مهم بازاریابی است که می‌تواند مشتری های زیادی را به خود جذب کند و فروش محصول را به طرز شگفت انگیری بیشتر کند. توجه به طراحی بسته بندی چیست و چگونه است؟ با توجه به طراحی بسته بندی و جزئیات آن می توانید به ماهیت محصول درون بسته بندی پی ببرید و بفهمید که چگونه می توان آن را به کار بست و محتوی داخل بسته شامل چه مواد و ادویه هایی می باشد و اینکه این محصول برای چه افرادی تولید شده است.

پرسش هایی که باید پرسیده شوند البته قبل از پرسش طراحی بسته بندی چیست ؟

سه سوال اساسی که باید مدنظر بگیرید البته قبل از پرسش طراحی بسته بندی چیست ؟ این سه سوال به ترتیب زیر است:

- چه کالایی را می فروشید؟

- قرار است این کالا را به چه کسانی بفروشید؟

- این کالا را از چه طریقی می خواهید به مشتریان عرضه کنید؟

پرسش اول چه کالایی را می فروشید؟

پرسش دشوار و بغرنجی نیست بسیار ساده است. طراح بسته بندی باید از محتوی بسته بندی کاملا آگاه باشد زیرا با توجه به محتوی بسته بندی باید طراحی متناسب با آن را طراحی کند.  چه می‌فروشید؟ کالایتان بزرگ است یا کوچک؟ مایع است یا جامد؟ در ساختار آن چه موادی به کار رفته؟ کالایتان ظریف و شکننده است یا محکم و بادوام می باشد؟ با پاسخ دادن به این پرسش ها، طراح به سطحی از آگاهی میرسد که به چه صورت باید طراحی متناسب انجام دهند. به عنوان مثال اگر محصول شما طریف و شکننده است، بسته بندی شما باید محکم و بادوام باشد.

پرسش دوم قرار است این کالا را به چه کسانی بفروشید؟

طرف حساب شما آقایان هستند یا خانم ها؟! طراحی بسته بندی چیست که قرار است برای کودکان انجام شود با طراحی بسته بندی که قرار است برای افراد میانسال باشد کاملا متفاوت است. پیش از کلید زدن پروژه طراحی بسته بندی باید به خصوصیات و علایق مشتریان کاملا آگاه باشید. اگر با افراد مسن و سالخورده سر و کار دارید، باید متن های نوشته شده بر روی بسته بندی کالایتان درشت و خوانا باشد. اگر مشتریان شما افرادی متمول و ثرتمند هستند باید بکوشید تا بسته بندی هایتان نمادی از تجمل گرایی و اشرافی باشد.

پرسش سوم این کالا را از چه طریقی به مشتریان عرضه می‌کنید؟

اگر کاملا عمیق به این قضیه نگاهی بیندازیم باید بدانیم که این مورد سلامت محصول را تعیین می کند. آیا این محصول  قرار است در سوپرمارکت های بزرگ به فروش برسد یا در یک سوپر مارکت کوچک یا فروشگاه های اینترنتی؟ آیا این محصول قرار است داخل فریزر نگهداری شود؟ این سوالات فهم بیشتری را برای طراح باز می کند. بسته بندی محصولی که قرار است به صورت آنلاین فروخته و ارسال شود، با بسته بندی کالایی که می خواهید در قفسه فروشگاه و در کنار انبوهی از محصولات رقیب به فروش رسد، کاملا متفاوت است. وجود فضای خالی و اضافی در بسته بندی محصولات فروخته شده در فروشگاه اینترنتی باعث می شود کالا درون آن حرکت کرده و محصول و بسته بندی آن آسیب ببینند. بسته بندی کالایی که باید در قفسه فروشگاه ها به فروش رود، باید زیبا و شکیل باشد و نگاه های خریداران را به سوی خود جذب کند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بسته بندی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی بسته بندی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بسته بندی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بسته بندی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir