طراح لوگو به انگلیسی در شیراز

طراحی لوگو حرفه ای باعث شخصیت‌ بخشیدن به برند شما می‌شود. از آنجا که این لوگو در کارت ویزیت ، چاپ فولدر و به طور کلی در چاپ ست اداری شما دیده می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شود که اصالت شرکت و ماهیت فعالیت شما را به نمایش بگذارد. 

در اینجا لیستی وجود دارد که چند مورد از مهم‌ترین مواردی را که هنگام طراحی یک لوگو پیچیده باید در نظر بگیرید جمع‌آوری کرده است.

طراحی لوگو به انگلیسی، مناسب برای جذب مخاطب امروزی

وقتی به عنوان " طراحی لوگو به انگلیسی" نگاه می‌کنیم با دو مفهوم کنار هم برخورد داریم. اولین مفهوم طراحی لوگو و مفهوم دوم انگلیسی بودن آن است. از این رو به نظر می‌رسد که برای بررسی طراحی لوگو به انگلیسی بهتر است دو مفهوم طراحی لوگو و انگلیسی را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم و سپس وارد بررسی مفهوم طراحی لوگو به انگلیسی شویم.

طراحی لوگو، طراحی زبان گویای یک برند

تا کنون به این فکر کرده‌اید که چرا داشتن لوگو و طراحی آن یکی از با اهمیت ترین و البته واجب‌ترین کارهایی است که هر برند و کسب و کاری دست به طراحی و اجرای آن می‌زند؟
لوگو یک مفهوم ساده یا یک شکل و نماد معمولی نیست. لوگو تا زمانی که در بین مخاطبین زنده باشد و نفس بکشد به معنی زنده بودن برند و کسب و کار است. در کلام بهتر لوگو حکم نماینده یک برند در بین آحاد مردم محسوب می‌شود. طراحی خوب و درست یک برند می‌تواند در زنده ماندن آن و جا افتادن برند در بازار کمک کند. اما نبودنش مسلماً می‌تواند حکم مرگ لوگو را امضا کند.
اگر بخواهیم لوگو را به طور دقیق‌تر توصیف کنیم، لوگو مجموعه از اطلاعاتی است که یک مخاطب باید در طی چند ثانیه آن را نسبت به شرکت یا کسب و کار شما دریافت کند. از این رو هر نوع طراحی لوگو اعم از حروف، شکل، عدد و حتی رنگ می‌تواند جز به جز معنا و مفهوم خاصی داشته باشد.
از این رو به نظر می‌رسد که طراحی لوگو یک نوع بازی با اطلاعات و اجزای طراحی است. یک طراح حرفه‌ای می‌داند که چرا خطی را به صورت مورب کشیده است و به خوبی درک می‌کند که چرا این خط مورب را به شکل بولد طراحی کرده است و در دل آن تنها از ترکیب رنگ سفید و سیاه استفاده کرده است. هر کدام از این موارد مفهوم خاصی با خود همراه دارد و مهم این است که ذهن مشتری این مفاهیم را درک کند.
شاید در این جا این سوال به ذهن شما برسد که در صورتی مشتری می‌تواند این مفاهیم را درک کند که خودش بداند چرا خط به صورت مورب کشیده شده است، پس باید تمام مخاطبین خودشان طراح باشند تا عمق طراحی را درک کنند. اما این نظر به یک علت رد می‌شود و آن علت این است که طراحی لوگو با ذهن منطقی مخاطب کاری ندارد. او تنها می‌خواهد ذهن ناخودآگاه مخاطب را هدف قرار دهد. از این رو تمام طراحی‌ها و ترکیب‌هایی که استفاده می‌کند در جهت رسیدن به ذهن غیرمنطقی یا همان ناخودآگاه مخاطب است. ولی چگونه به این مهم می‌رسند؟ بگذارید دراین‌باره بعد از مفهوم انگلیسی بودن نماد صحبت کنیم.

طراحی لوگو به انگلیسی یا فارسی؟

این که طراحی لوگو به صورت انگلیسی یا فارسی و یا هر زبان دیگری باشد و یا اصلا در طراحی لوگو از حروفات استفاده شود بیشتر به طراح، نوع کسب و کار و گروه مشتریان برند دارد. اما به طور کلی و بر اساس جو عمومی جامعه ایران و جهان اگر بخواهیم در مورد این مسئله صحبت کنیم باید بگوییم که امروزه زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی و در واقع زبان اول دنیا محسوب می‌شود. هر چیزی که بخواهد پای خود را از منطقه و مرز مشخص شده فراتر بگذارد باید به این زبان بیان شود تا مورد توجه و فهم دیگران قرار بگیرد.

از طرف دیگر اگر کمی دقیق‌تر به دنیای اطراف خودتان نگاه کنید متوجه می‌شوید که خروج از مرزهای سیاسی و میهنی مشخص شده دیگر تنها به صورت فیزیکی نیست. همین که شما اینترنت خودتان را فعال می‌کنید و وارد دنیای اینترنت می‌شوید در واقع از مرزهای خودتان خارج شده‌اید و وارد فضای جدیدی شده‌اید. در این فضای جدید تشخیص مرزبندی‌ها کمی دشوار است.

به هر ترتیب همچنان به نظر می‌رسد که استفاده از زبان انگلیسی به عنوان زبان برتر و اول دنیا در فضای اینترنت نیز لازم و ضروری است. توجه داشته باشید که در فضای اینترنت مهم نیست مخاطب شما از کدام کشور با کدام ملیت است. مهم این است که صفحه برند شما بازدید خوبی داشته باشد. این بازدید به نوعی اعتبار شما را در این دنیا فراهم می‌کند. از این رو اگر حتی به مشتری‌های خارج از ایران هم فکر نمی‌کنید، جذب این مخاطبان می‌تواند اعتبار صفحه اینترنتی شما را افزایش دهد.
از طرف دیگر در داخل ایران نیز بسیاری علاقه‌مند به زبان و فرهنگ غربی هستند. این دسته از افراد غالبا هر چیزی که رنگ و بویی از غرب و انگلیسی داشته باشد را بیشتر دوست دارند و به زبان عامه‌تر آن را با کلاس تر می‌دانند. پس یک برند که از طراحی لوگو به انگلیسی استفاده کرده در برابر برندی که از طراحی لوگو فارسی استفاده کرده است می‌تواند برد بیشتری داشته باشد. البته این یک قطعیت نیست و مهم‌ترین عامل در این بین همان‌طور که گفته شد، شناسایی درست مخاطبان و کسب و کار است.

بنابراین به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، طراحی لوگو به انگلیسی یک امتیاز مثبت در فضای کسب و کاری ایران کنونی و البته جهان محسوب می‌شود که به نظر استفاده از آن می‌تواند بسیار مفید و قابل توجه هم باشد.

طراحی لوگو به انگلیسی و نفوذ به ذهن مخاطب

تا اینجای کار با دو مفهوم لوگو و طراحی انگلیسی آن آشنا شدیم. حال سوال اصلی که در بالاتر مطرح کردیم را باید پاسخ بدهیم. شما وقتی می‌خواهید به ذهن مخاطب خود نفوذ کنید باید بتوانید اعماق ذهن او را بشکافید و در واقع خودتان را درون ذهن او قرار دهید.

این کار از همان ابتدا سخت و غیر ممکن به نظر می‌رسد. زیرا مخاطبان از صبح تا شب و از شب تا صبح تحت بمباران شدید اطلاعات قرار دارند. بخشی از این اطلاعات به شکل عمدی و بخشی دیگر به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد. از این رو ذهن مخاطب به طور مشخص نمی‌تواند اجازه ورود به همه اطلاعات را بدهد. بنابراین در قدم اول باید با نحوه گزینش ذهن آشنا شویم.

در کلام بهتر بیایید بدانیم که ذهن چگونه اطلاعات مورد نیاز خود را از بین تمامی اطلاعات موجود گزینش می‌کند و به آن‌ها اجازه تجزیه و تحلیل می‌دهد. دانستن این موضوع می‌تواند ما را در طراحی لوگو به انگلیسی بسیار راهنمایی کند و کاری کند که ما بتوانیم به ذهن مخاطب با لباسی که مورد پذیرش ذهن است وارد شویم.
به طور کلی می‌توانیم بگویم که ذهن چندین فاکتور برای پذیرش یا عدم پذیرش اطلاعات مورد استفاده قرار می‌دهد. اول این که ذهن به چیزی که قبلا پردازش کرده و آن را وارد ذهن نموده است، توجه می‌کند اما این توجه یک حالت کلی دارد و جزئیات را در نظر نمی‌گیرد. اگر تفاوت‌های زیادی میان اطلاعات جدید و قدیم در مورد یک مفهوم وجود نداشته باشد، اطلاعات جدید دیده نمی‌شود یا بهتر بگوییم ذهن فرقی میان اطلاعات جدید و قدیم نخواهد دید، جلوی آن را نمی‌گیرد اما تحلیلش هم نمی‌کند.

به طور کلی بسیاری از برندهای نه چندان حرفه‌ای از این موضوع استفاده می‌کنند. آن‌ها معمولا به دنبال برندهایی می‌گردند که بسیار مشهود و محبوب هستند و سعی می‌کنند که لوگوی خودشان را بر اساس تغییرات جزئی روی لوگوی آن‌ها ایجاد کنند.

در این حالت ذهن دقت زیادی نمی‌کند و متوجه حضور آن‌ها نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که برند مذکور تا مدتی زنده بماند اما این زنده ماندن تنها برای مدتی خواهد بود. برندهای حرفه‌ای‌تر دنبال چیزهایی می‌گردند که برای ذهن مخاطب بدیهی و شاید خاطره انگیز است و سعی می‌کنند که بر اساس تغییرات جزئی در آن‌ها هم وارد ذهن مخاطب شوند و هم ذهن منطقی او را تحت اختیار خود داشته باشند. به طور کلی شناخت مخاطب حرف اول را چه در طراحی لوگو به انگلیسی و هر نوع طراحی دیگری می‌زند.

 

- از یک نقشه ذهن برای سریع‌تر انجام دادن ایده‌های خود استفاده کنید

نقشه ذهن نموداری است که برای سازمان‌دهی بصری ایده‌های شما استفاده می‌شود. یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. من معتقدم که هیچ ایده درست و غلطی تا زمانی که شما آن را عملی نکنید وجود نخواهد داشت. ارزش ایده‌های شما با اقداماتی که انجام می‌دهید تعیین می‌شود.

شما می‌توانید به جای قلم و کاغذ از نرم‌افزارها استفاده کنید و همچنین می‌توانید با تیم خود همکاری کنید و ایده‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

فقط سعی کنید ذهن خود را کاملا خالی کنید و تمام ایده‌های احمقانه، بیمار، وحشتناک، نبوغ و عالی خود را روی نقشه ذهن پیاده کنید تا بتوانید بعدا بین آن‌ها اتصال برقرار کنید.

- قلم و کاغذ بهترین دوستان یک طراح هستند

ابتدا ایده‌های خود را روی کاغذ تجسم کنید. اگر تمایل دارید به جای کاغذ این کار را دیجیتالی انجام دهید، این کار را میلی‌متری انجام ندهید چراکه این کار در اعمال کردن تصویر بزرگ‌تر شما را دچار مشکل خواهد کرد. هدف از طراحی این نیست که همه چیز زیبا به نظر برسد. نکته این است که با جوهر ایده‌های خود ارتباط برقرار کنید. طراحی یک ابزار بسیار ارزشمند در فرایند خلاقانه است بنابراین هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنید.

- به جای فتوشاپ از Adobe illustrator استفاده کنید

از فتوشاپ استفاده نکنید چراکه فاقد فکر است. لوگوی شما باید مقیاس‌پذیر باشد. کنترل اشکال و مسیرها در Adobe illustrator بسیار ساده‌تر است. بی‌پرده می‌توان گفت که فتوشاپ برابر با پیکسل است و Adobe illustrator برابر با بردار.

- تابلوهای حالت ایجاد کنید و از آن الهام بگیرید

هدف در اینجا ایجاد یک سبک یا مفهوم خاص با جمع‌آوری کلمات و تصاویری است که به بهترین شخص هویت برند را ایجاد می‌کند. نقشه ذهن می‌تواند در روشن کردن آنچه در جستجوی آن هستید به شما بسیار کمک کند. به الگوها، بافت‌ها، رنگ‌ها، اشکال، قلم‌ها، افراد، اشیا، محصولات و غیره فکر کنید. اما تصاویر را فقط به صورت تصادفی ایجاد نکنید، به مشتری خود نیز توجه داشته باشید. بعضی از اوقات شما به کل تصویر به عنوان مرجع احتیاج ندارید و تنها می‌توانید به بخشی از آن که خیلی دوست دارید بپردازید. بنابراین می‌توانید این قسمت را ذخیره کنید، برش دهید و از آن استفاده کنید.

- لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید

استفاد از رنگ ذهنی و درونی است. بنابراین اجازه ندهید در مرحله شروع قرار گیرد. به عنوان مثال اگر از شما بازخورد خواسته شود برخی افراد با استفاده از رنگ لوگوی شما را قضاوت می‌کنند اما طرح سیاه و سفید تنها همان چیزی را که هست نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است در ابتدا با سیاه و سفید طراحی را شروع کنید و در مراحل بعدی به آن رنگ بیفزایید.

- لوگو را منعکس کنید

انعکاس لوگو به صورت عمودی یا افقی به شما  کمک می‌کند که ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به آن را مشاهده کنید. غیر از این مغز شما  تنها مجبور به دیدن اشکال می‌شود. حتی گاه به گاه سعی کنید لوگوی خود را بچرخانید تا بتوانید آن را از زوایای درست بررسی کنید.

- اگر ایده خود را تمام نکرده‌اید به خود فشار نیاورید و کمی به خود استراحت دهید

هنگامی که نقش ذهن خود را پیاده می‌کنید و در اصطلاح سر خود را از ایده‌ها خالی می‌کنید ممکن است مغزتان به بن‌بست برسد. نگران نباشید این یک موضوع عادی است فقط سعی کنید در آن لحظه کمی به خود استراحت دهید. کافی است فقط مدتی ذهن خود را از آن جدا کنید. به موسیقی گوش کنید، پیاده‌روی کنید و یا دوچرخه سواری کنید. سپس با ایده‌های تازه به سمت طراحی خود برگردید. در اینجا چیزهای خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

لوگو ها در 3 دسته ی مختلف طبقه بندی می شوند:

- لوگوی متنی

طراحی لوگوی زبان انگلیسی را می‌توان در دسته ی لوگوهای متنی یا نوشتاری یا لوگو تایپ قرار داد. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که فکر می‌کنند لوگو حتما باید از طرح‌ها و اشکال درست شده باشد و این قابلیت را ندارد که با حروف یا اسم ساخته شود. در صورتی که برخی از بهترین لوگوها از نوع تایپو گرافی بوده و به خوبی نیز کار خود را به انجام رسانده اند. طراحی لوگوهای نوشتاری یا متنی به وسیله ی یک یا چند حرف یا یک یا چند کلمه انجام می شود. نکته ی مهم در طراحی این لوگوها (logo) این است که فونتی که برای طراحی آن‌ها انتخاب می‌کنیم به درستی انتخاب شده باشد و با نوع برند یا محصول متناسب باشد.

- لوگوی تصویری

ویژگی تصویرها این است که به یاد ماندنی هستند و به خوبی در حافظه‌ی مخاطب ثبت می‌شوند. سمبل یا نماد بکار رفته در لوگو می‌تواند هر چیزی باشد از یک درخت گرفته تا حیونات و حتی اشکال هندسی. عموما سمبل‌ها از ابتدا وجود داشته‌اند و در حال حاضر تمامی نماد‌های جدید به نوعی ویرایش شده و تکمیل شده‌ی همان سمبل‌های قدیمی هستند. یکی از مشکلاتی که سر راه طراحی لوگوی سمبلیک وجود دارد. این است که چون سمبل ها شناخته شده هستند ممکن ست طراحی ما منحصر بفرد از آب درنیاید و پیشتر کسی لوگویی با این طرح طراحی کرده باشد.

- لوگوی ترکیبی:

در این دسته از لوگوها همانطور که نام آن‌ها نیز نشان می‌دهد از ترکیب لوگوهای سمبلیک و لوگوهای متنی وجود می‌آید. این نوع از لوگو در مقایسه و نوع دیگر به طراح آزادی‌های بیشتری برای طراحی داده و وی می‌تواند با ترکیب کردن المان‌ها و حروف و بهره گیری از رنگ‌ها لوگویی جذاب و فوق العاده طراحی کند. نکته‌ای که برای این نوع لوگو بسیار اهمیت دارد این است که باید حتما اصل سادگی لوگو در آن رعایت شود. و نباید با توجه به اینکه انتخاب‌های ما متنوع و گسترده است لوگو را شلوغ و یا پیچیده طراحی کنیم.

طراحی لوگو زبان انگلیسی چگونه است؟

همانطور که در بالا نیز ذکر شد طراحي لوگو زبان انگليسي در دسته ی لوگوهای متنی یا تایپوگرافی
 قرار می گیرد. به شکل کلی لوگوی شما می تواند لوگو زبان انگلیسی یا فارسی یا هر زبانی که دوست دارید باشد اما می‌توان اینطور گفته که در کشور ما طراحی لوگو حروف انگلیسی و فارسی پرکاربردتر و پر استفاده تر هستند.

انتخاب اینکه طراحي لوگو زبان انگليسي باشد یا فارسی به شدت وابسته به مخاطب و جامعه ی هدفی است که می خواهید لوگو را در نهایت برای آنها طراحی کنید. طراحی لوگو زبان انگلیسی نیز مانند فارسی بوده و در آن طراح طی پنلیی که دارد ابتدا اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس اقدام به طراحی و اتود زدن اولیه ی طرح می‌کند. پس از آن هم لوگو با کمک نرم افزار طراحی لوگو دیجیتالی شده و فایل آن آماده‌ی ارائه به مشتری می‌شود. اگر شما تازه کار هستید و این مشکل را دارید که فونت را از کجا پیدا کنید می‌توانید با کمک سایت ها و جستجو در اینترنت تعداد زیادی فونت برای طراحی لوگو انگلیسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.


ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.


انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.


 یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
 باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو انگلیسی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو انگلیسی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو انگلیسی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو انگلیسی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir