لوگو را می توان به نوعی هویت یک برند در نظر گرفت. عموما برای طراحی لوگو از ویژگی های بارز آن شرکت یا کسب و کار بهره گرفته می شود و سعی می کنند به کمک گرافیک آن ویژگی را به نوعی به تصویر بکشند یا نام شرکت را به صورتی خاص و منحصر بفرد طراحی می کنند.
طراحی لوگوی صنعتی، از دیگر خدمات گروه طراحان لوگو است. طراحی لوگوی صنعتی یکی از پر متقاضیترین ردههای طراحی است که به دلیل استقبال گسترده، دقت، تخصص و ظرافت بیشتری را میطلبد؛
برای تحقق این خواسته، گام اول را خود متقاضی طراحی لوگوی صنعتی بر میدارد. این گام مهم و تعیین کننده، گزینش طراح مجرب و کار آزموده و آشنا با پیچ و خمهای طراحی تخصصی است.
در طراحی لوگوی صنعتی، شما با تبیین اهداف و ارزش های شرکت خود برای ما، و ذکر موارد کلیدی که در طراحی باید در نظر گرفت، باقی امور را به تیم طراحی لوگو واگذار میکنید. توجه داشته باشید که هر گروه صنعتی، پیام تجاری خاصی دارد که شما قصد دارید این پیام را به نحوی تأثیر گذار و ماندگار به مخاطبتان انتقال دهید.
داشتن یک لوگوی صنعتی حرفهای، پیام شما را با صدایی رسا به مخاطب می رساند. لوگوی صنعتی را معمولاً با نام شرکت و نوع خدمات آن طراحی میکنند. در کنار آن، طراحی با هدف نمایش اعتبار و مهارت شما در بازار هدف، فقط به کسب جایگاه برند شما در زمان حاضر بسنده نمیکند.
بلکه با در نظر گرفتن اهداف طراحی را به گونهای انجام میدهد که لوگوی صنعتی شما از امروز تا مادامی که فعالیت خود را به طور حرفهای ادامه و گسترش میدهید، همراه و نماد خاص شما باشد.

کارکردهای مختلف لوگوی صنعتی
یکی از اموری که در طراحی لوگوی صنعتی، باید مد نظر گرفته شود، مسألۀ مقیاس پذیری طراحی لوگوست. لوگوهای صنعتی با کارکردهای متنوعی از قبیل چاپ بر روی کارت ویزیت، تجهیزات اداری و سازمانی، وسایل حمل و نقل جادهای و حتی وبسایت شرکت شما، در مقیاسهای مختلفی عرضه میشوند.
به همین دلیل اعمال جزئیات لازم در طرح باید به شیوهای باشد که با تغییر مقیاس، این جزییات به ویژه در زمینههای سیاه و سفید ضایع نگردند. انتخاب رنگ مناسب نیز امری تخصصی است که یک طراح ماهر می تواند بسته به نوع سفارش و احتساب چگونگی بازرا هدف، رنگ یا رنگهای مناسب را به شما پیشنهاد دهد.
رنگهای خاص طراحی لوگوی صنعتی
عمده رنگهایی که مناسب فضای طراحی لوگوی صنعتی است، شامل قرمز، آبی، سبز، قهوهای و طرح رنگ سیاه و سفید اند. در روانشناسی رنگها، قرمز نماد شور و سرزندگی است. با انتخاب رنگ آبی، ثبات و امنیت و اعتماد القا می شود.
سبز رنگی است که حس تعادل و سازگاری با محیط زیست را جلوه می دهد. اگر رنگ قهوهای برگزیده شود، بدین معنی است که شما قصد دارید، تجربه و کمال کاری خود را به رخ بکشید، و طرح سیاه و سفید اعتبار و جدیت شما را گوشزد خواهد کرد. طراحی لوگوی صنعتی با رعایت تمامی این جوانب، سادگی، ماندگاری و برجستگی طرح را از یاد نمی برد.
در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.
زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.
به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگیهایی زیر باشد؛
اعتبار و سنخیت:
یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند همخوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.
ماندگار و پایدار:
یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرحها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
انعطاف پذیر:
یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.
یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وبسایتها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو صنعتی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو صنعتی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو صنعتی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو صنعتی حرفه ای متوجه می شویم.