طراحی بنر تبلیغاتی در شیراز

 طراحی بنر تبلیغاتی در تبلیغات بنری اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نتوانید طراحی خوبی داشته باشید، قطعا نمی‌توان انتظار نتایج مطلوب را داشت. برای طراحی بنر تبلیغاتی نکات مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

- از مؤثرترین اندازه‌های استاندارد برای طراحی استفاده کنید

شما می‌توانید تبلیغات بنری خود را در اندازه‌های مختلف طراحی و پیاده‌سازی کنید و این سایز به فضای تبلیغاتی سایت ناشر تبلیغات نیز بستگی دارد. مانند شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات کلیکی و بنری هم سایزهای استاندارد مختلفی دارد، ولی باید ببینید کدام موارد بیشتر جواب می‌دهد.

ایزهای زیر بهترین نتیجه را دارد:

۱۲۰ در ۶۰۰ پیکسل (عمودی)
۷۲۸ در ۹۰پیکسل (افقی)
۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
۹۷۰ در ۲۵۰ پیکسل (افقی)
۳۰۰ در ۱۰۰ پیکسل (افقی)

- ترتیب زیر را حفظ کنید

طراحی بنر تبلیغاتی برای هر تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که در آن تعادل متن تبلیغی حفظ شود؛ بنابراین به ترتیب زیر توجه کنید. بنرهای تبلیغاتی کارآمد که برای افزایش آگاهی از برند (Brand Awareness) و افزایش ترافیکِ وب‌سایت‌تان طراحی شده‌اند شامل سه جزء اساسی هستند:

لوگوی شرکت‌

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در طراحی بنر وجود داشته باشد، لوگوی شرکت‌تان است زیرا برای افزایش آگاهی از برندتان حضور لوگو ضروری است. حتما باید آن را طوری در طراحی بگنجانید که برجسته‌تر از سایر اجزای بنر دیده شود، البته نه آن‌قدر که از اهمیت پیشنهاد ویژه یا دکمه ورود به سایت کاسته شود.

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی منافعی است که خدمات یا محصولات شما به مشتریان می‌رساند. شما با دادن شرایط استثنایی به آن‌ها می‌توانید مشتریان را جذب کنید. کیفیت بالا، قیمت‌های جذاب، پیشنهادهایی مانند ۵۰ درصد تخفیف یا محدودیت زمانی برای خرید و… از جمله مواردی هستند که توجه مشتریان احتمالی را جلب می‌کنند. این بخش باید فضای بیشتری از بنر تبلیغاتی‌تان را پر کند و اولین چیزی باشد که مخاطبان می‌بینند. برای نوشتن ارزش پیشنهادی خوب مطلب تیتر جذاب تبلیغاتی هم می‌تواند به شما کمک کند.

دکمه فراخوان عمل (Call To Action)

دکمه فراخوان عمل (CTA) یا دعوت به اقدام دکمه یا متنی است که کاربر با کلیک روی آن می‌تواند به صفحه فرود مورد نظر شما وارد شود. عبارت‌هایی مانند «شروع کنید»، «بیشتر بدانید» یا «همین حالا ببینید» مثال‌های خوبی از فراخوان‌ها هستند. این دکمه باید در نقطه واضح و کانونی تبلیغات شما باشد. (اگر تمایل دارید بدانید که cta چیست مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد  می‌کنیم)

- هر چه ساده‌تر باشد بهتر است

تمام زیبایی، جذابیت و جلب توجه بیشتر در سادگی است. به همین دلیل هیچ کس به تبلیغات شلوغ و شلخته توجهی نمی‌کند و قطعا نتیجه مطلوب نیز حاصل نمی‌شود. برای اینکه بتوانید نظر مخاطبان را جلب کنید، فرصت زیادی ندارید و خیلی ساده و سریع باید کاری کنید که ترغیب شوند روی بنر شما کلیک کنند. بنابراین بهتر است محتوا و تصاویر کاملا واضح، گیرا و ساده باشند تا بلافاصله بتوانید کلیک مخاطب را بگیرید. 

-از دکمه‌ها به درستی استفاده کنید

یکی از مهمترین المان‌های موجود در ساخت بنر تبلیغاتی دکمه‌هایی هستند که با یک کال تو اکشن مناسب می‌توانند نرخ کلیک بالایی بگیرند. اینکه بخواهید از هر دکمه‌ای با هر طراحی و هر محتوایی استفاده کنید مشکلی ندارد، اما تجربه نشان داده است که برخی از دکمه‌ها در کنار یک سری از محتوا و جایگاه‌های مختلفی که برای دکمه در نظر می‌گیرید بهتر جواب می‌دهد و نسبت به موارد دیگر نرخ کلیک بیشتری دارد.

-  چارچوب مشخصی برای بنر ایجاد کنید

چشم‌های افراد به‌شکل طبیعی چیزی را که درون کادر مشخصی قرار دارد می‌بینند. بنرهای تبلیغاتی کارامد باید کادر واضح با گرافیک مناسب داشته باشند که تا لبه‌ها ادامه پیدا کند. به‌عنوان مثال، اگر تبلیغ‌تان سفید رنگ است به دلیل بک‌گراند سفید غالب سایت‌ها، معمولا بهتر است از حاشیه طوسی رنگ به اندازه ۱ پیکسل در اطراف تبلیغ‌تان استفاده کنید.

- متن تبلیغ باید در یک نگاه خوانده شود

باید اندازه فونت عنوان و متن اصلی با هم متفاوت و متن چند سایز کوچکتر باشد. کل متن باید چهار خط یا کمتر باشد
نباید از فونت‌هایی استفاده کنید که بسیار ریز هستند. نوشتن مقدار زیادی متن یا گنجاندن مواردی چون آدرس دفتر، شماره تماس و اینماد، آدرس شبکه‌های اجتماعی و… بسیار اشتباه است. اشتباه‌تر آن است که همه این اطلاعات را با اندازه فونت کمتر از ۱۰ بنویسید.

- از تصاویر متحرک استفاده کنید

استفاده از بنرهای تبلیغاتی متحرک در طراحی بنر تبلیغاتی تأثیرگذارتر هستند؛ اما نباید پیام اصلی تبلیغات را منحرف کنند. انیمیشن‌های ساده در حد ۱۵ ثانیه و کمتر بسیار مؤثر هستند و البته نباید بیشتر از سه بار پخش شوند. آخرین چیزی که در این انیمیشن نشان داده می‌شود باید دکمه فراخوان یا ورود به صفحه فرود سایت‌تان باشد؛ 

- بنرتان باید سازگار با محیط سایت و در عین حال برجسته باشد

اگر تبلیغات‌تان با ساختار سایت پذیرنده سازگار باشد و به نوعی آن را تکمیل کند، بینندگان بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. اما در عین حال نباید آن‌قدر در آن محو شود که به راحتی قابل رؤیت نباشد. بنر تبلیغاتی باید همیشه قابل مشاهده و قابل کلیک کردن باشد. با نگاهی به سایت‌هایی که قصد تبلیغ در آن‌ها را دارید، بنری طراحی کنید که با الگویی که از این سایت‌ها دیدید سازگار باشد و برجسته.

- لینک به صفحه فرود فراموش نشود

فراموش نکنید که حتما بنر شما به لینک صفحه فرودی که برای این کمپین خاص طراحی کردید لینک شود و نه صفحه اصلی سایت یا صفحه تماس با ما. اگر مشتریان را به صفحه اصلی سایت راهی کنید در اکثر موارد او را دچار سردرگمی می‌کنید و ترجیح می‌دهد سریع‌تر آن صفحه را ترک کند.

- حس فوریت را در کاربر ایجاد کنید

کاربران معمولا خیلی زود به پیام‌های حاوی حس ضرورت، اورژانسی بودن، عقب ماندن از دیگران، محدودیت زمانی، محدودیت کالایی، محدودیت امتیازات ویژه و مواردی از این دست خیلی سریع واکنش مثبت نشان داده و به دنبال ادامه ماجرا می‌روند. بنابراین این موضوع را در هم در پیام و هم در کال تو اکشن خود به شکل کاملا برجسته و متفاوت در نظر بگیرید تا کاربر فورا روی بنر شما کلیک کند. 

- از تصاویر به درستی استفاده کنید (اگر واقعا به تصویر نیاز است)

تصاویر و گرافیکی که استفاده می‌کنید باید به انتقال پیام‌تان کمک کنند و دقیقا با محصول و خدمات‌تان ارتباط داشته باشند. مفاهیم انتزاعی در اینجا چندان کارساز نیستند، بهتر است از مفاهیم بومی استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید از پس هزینه‌های عکاس یا مدل‌های حرفه‌ای بربیایید، از تصاویر آماده استفاده کنید (بهتر است با مجوز باشند). میلیون‌ها عکس با کیفیت در اینترنت وجود دارد، بااین‌حال بهتر است تصاویر یا گرافیکی که در تبلیغ‌تان قرار می‌دهید را کسی فقط مخصوص تبلیغ‌تان طراحی کرده باشد. درباره پیدا کردن عکس مناسب می‌توانید مطلب عکس تبلیغاتی اثرگذار را مطالعه کنید. در هر صورت، لازم نیست همیشه از تصاویر در طراحی بنر تبلیغاتی استفاده کنید. یک متن فوق‌العاده و تایپوگرافی می‌تواند به همان اندازه اثربخش باشد.

- از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

هر رنگی پیام خاصی را منتقل می‌کند. این که با هر رنگ چه حسی را در مخاطب‌تان ایجاد می‌کنید از اهمیت زیادی برخوردار است. رنگ اولین چیزی است که در بنر توجه کاربران را جلب می‌کند.

رنگ‌ها با احساس درونی انسان سروکار دارند و بسته به فرهنگ‌های مختلف پیام متفاوتی را منتقل می‌کنند. به‌همین‌دلیل هنگام انتخاب رنگ بهتر است درباره مخاطبان مطالعه کنید. فهرست زیر را ببینید:

قرمز: احساسات پرشور، خشم، هیجان و عشق. این رنگ قدرتمند برای بسیاری از مخاطبان جذاب است اما بهتر است در حد متعادل از آن استفاده کنید. برای بنر کلاسیک و جدی از قرمز استفاده نکنید.

نارنجی: احساس سرزندگی و نیرو بخشی. اگر چه به اندازه قرمز قوی نیست باز هم از رنگ‌های دیگر متمایز است و نوعی انرژی از خود ساطع می‌کند. این رنگ برای دکمه فراخوان عمل عالی است.

زرد: خوشی، درخشش آفتاب‌گونه و صمیمیت. زرد چشم‌ها را خیره می‌کند و حاکی از جوانی و سرزندگی است. برای پیشنهاد‌ِ چیزی با قیمت مناسب عالی است.

سبز: سلامتی، طراوت، ثروت، محیط زیست، رشد و بالندگی و شروعی دوباره. سبز ملایم و چشم‌نواز است.

آبی: امنیت، اعتماد، شفافیت، بلوغ، آرامش، هوش، تازگی، سردی و مردانگی. در بیش از نیمی از لوگوهای شرکت‌ها از رنگ آبی استفاده می‌کنند. برای تبلیغات رسمی عالی است.

بنفش: لوکس، سلطنتی، ولخرجی، خِرد، رویایی، زنانگی و خلاقیت. اثری تسکین‌دهنده و آرام‌بخش بر بیننده می‌گذارد.

صورتی: عشق، شیرینی، زنانگی، جوانی و کودکی. رنگ صورتی معمولا با هر چیز زنانه‌ای در ارتباط است، اما طیف گسترده‌ای از روشنی و لحن را دربرمی‌گیرد.

مشکی: انحصار، راز، نوگرایی، قدرت، پرستیژ، لوکس و رسمی بودن. این رنگ سنتی است و متن مشکی در زمینه سفید بهترین و خواناترین ترکیب رنگ است.

سفید: خلوص، پاکیزگی، نوگرایی، بی‌حاصلی، سادگی، صداقت و معصومیت. سفید حسی از هوش اقتصادی و جوانی را در خواننده ایجاد می‌کند.

قهوه‌ای: طبیعت، چوب، چرم، جدیت، مردانگی، سختی و تواضع. قهوه‌ای به رنگ‌های قوی‌تر تعادل می‌بخشد و برای پس‌زمینه و بافت مناسب است.

خاکستری: این رنگ خنثی است و نشانه بی‌طرفی و کارآمدی است. از آن می‌توانید به عنوان پس‌زمینه استفاده کنید تا رنگ‌های دیگر را پررنگ‌تر نشان دهد.

توجه: بهتر است رنگ‌های بنر تبلیغاتی با رنگ‌های خود برند هم‌خواهی داشته باشند.

خدمات مجموعه طراحی بنر پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بنر تبلیغاتی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی بنر تبلیغاتی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بنر تبلیغاتی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بنر تبلیغاتی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir