طراحی لوگو اموزشگاه در شیراز

پیش از اینکه به طراحی لوگو چیست برسیم لازم است تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه به وجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره می توان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

جالب است بدانید که برخی از شرکت های مطرح در دنیا گاها اقدام به طراحی دوباره ی لوگوی خود می کنند یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند که این امر کمک می کند تا کار آنها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیایند. این تغییرات می توانند عوض کردن نوع فونت، اندازه ی لوگو، رنگ آن و یا تغییر کلی در شکل لوگو باشد و یا اینکه دوباره لوگو را طراحی کنند و لوگوی جدیدی به بازار ارائه کنند. 

اصول طراحی لوگو 

برای اینکه بتوانید یک لوگوی خوب برای کسب و کار خود داشته باشید لازم است در ابتدا بدانید که اصول طراحی لوگو چیست؟ طراحی لوگو دارای چند اصل است که تعدادی از آنها به شرح زیر هستند:

نخست اینکه لوگوی طراحی شده باید ساده و به دور از اضافه کاری و جزئیات اضافه باشد. همچنین مهم است که لوگویی که برای کسب و کار شما طراحی می شود محدود به زمان خاصی نباشد و بتوان تا مدت ها از آن استفاده کرد بدون اینکه ارزش و اعتبار خود را از دست بدهد. نحوه ی بهره گیری صحیح و به جا از رنگ ها هم از موارد مهمی است که هنگام طراحی لوگو باید به آن دقت شود. بعلاوه وگو باید در حالت سیاه و سفید هم جذاب بوده و کاملا مشخص و خوانا باشد. سعی کنید لوگو کاملا متناسب با موضوع و درونمایه ی کسب وکار شما بوده و از نظر فرهنگی نیز با عرف جامعه همسو باشد. دقت کنید که همانطور که در ابتدا گفته شد اینها تنها برخی از اصول طراحی لوگو هستند.

طراحی حرفه ای و قوی یک لوگو

پس از پاسخ به این سوال که اصول طراحی لوگو چیست به این موضوع می رسیم که ویژگی های یک لوگوی حرفه ای چیست؟  همان گونه که در ابتدا نیز گفته شد لوگو به عنوان هویت یک برند است و به همین دلیل است که طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. بگذارید اهمیت این موضوع را با یک مثال ساده شرح دهیم: اگر شما مشخصات فردی شخصی مانند اسم او را ندانید چگونه از او صحبت می کنید؟ مشخصا به کمک ویژگی هایی ظاهریش، مانند دختری که موهای بلوند و چشم های مشکی داشت، یا پسری که کفشش های قرمز می پوشید. کارایی لوگو هم برای یک کسب و کار دقیقا همین است. یعنی وقتی مصرف کنندگان لوگوی شما را میبینند باید توانایی برقراری رابطه با آن را داشته باشند و بتوانند در ذهن خودشان برند شما را تصور کنند.

مانند اینکه با دیدن یک ببر در حال پریدن عموما برند پوما در ذهن شما تداعی می شود یا به محض دیدن علامت تیک برند نایکی به صورت ناخودآگاه به ذهن شما می آید. برای اینکه طراحی لوگو قدرتمند باشد باید حتما خاص بوده و به نوعی نام و یا نشان تجاری آن برند در آن بکار رفته باشد. رنگ لوگو هم بسیار مهم بوده و باید متناسب با نوع برند مورد نظر باشد. مثلا رنگ قرمز نشانگر انرژی زیاد و جسارت است در حالی که رنگ سبز القا کننده ی طبیعت و رشد است و رنگ آبی سمبل آرامش.

انواع لوگو

در ادامه ی موضوع طراحی لوگو چیست به انواع لوگو میرسیم. لوگوها انواع مختلفی دارند اما به صورت کلی در سه دسته ی اصلی گروه بندی می شوند. این سه دسته عبارت هستند از:

لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد هرکدام می پردازیم.

 لوگو تصویری:

این لوگوها شامل شمایل ها و نمادها می شوند. یعنی در طراحی آنها از یک سری اشکال ساده و تصویرهای مختلف که تداعی کننده ی آن شرکت یا محصول یا کسب و کار هستند استفاده می شود. عموما لوگوهای تصویری در مقایسه با لوگوهای نوشتاری کمی پیچیده تر و غیر مستقیم تر هستند و بیننده نیاز دارد تا آنها را پیش خود تفسیر کند.

  لوگو نوشتاری:

که به آن لوگوتایپ یا نماد کلمه ای هم می گویند. در این نوع طراحی لوگو، نام برند یا کسب و کار را به نوعی با کمک ترکیب فونت و تغییر اندازه و نحوه ی چیدمان آن و نیز خلاقیت به یک نماد جذاب بصری تبدیل می کنند. نکتهی مهم این است که این نوشتارها باید کاملا خوانا و قابل تشخیص باشند.

  لوگو ترکیبی:

همانطور که از نام آن هم مشخص است از ترکیب نوشتار و تصویر باهم این لوگوها ایجاد می شوند.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

اعتبار و سنخیت:

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.

باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.

ماندگار و پایدار:

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.

انعطاف پذیر:

یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.

 یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.

 باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو اموزشگاه در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی لوگو اموزشگاه حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو اموزشگاه را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو اموزشگاه حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir