طراحی لوگو دوربین مدار بسته در شیراز

پیش از اینکه به طراحی لوگو چیست برسیم لازم است تا اندازه ای با پیشینه ی لوگو یا آرم آشنا شده و ببینیم اصلا لوگو چگونه به وجود آمده و چگونه از آن استفاده می شده. می توان اینطور گفت که تاریخچه ی لوگو به زمانی برمی گردد که انسان های نخستین با حکاکی کردن بر روی سنگ ها و نیز نقاشی کردن روی آنها سعی بر رساندن مقصود و مفهوم خود به دیگران داشتند. خود واژه ی آرم از زبان یونانی گرفته شده و به زبان ما وارد شده است. انواع مختلف آرم ها و لوگوها را می توان روی سکه های قدیمی به جا مانده از آن دوره ها، نشان هایی که رو حیوانات وجود داشتند و فیره می توان دید. امروزه نیز می توان گفت عموم کسب و کارها برای خود لوگوی منحصر بفرد دارد که به نوعی معرف آنها محسوب می شود.

جالب است بدانید که برخی از شرکت های مطرح در دنیا گاها اقدام به طراحی دوباره ی لوگوی خود می کنند یا تغییراتی روی آن اعمال می کنند که این امر کمک می کند تا کار آنها بهتر دیده شده و دوباره به چشم بیایند. این تغییرات می توانند عوض کردن نوع فونت، اندازه ی لوگو، رنگ آن و یا تغییر کلی در شکل لوگو باشد و یا اینکه دوباره لوگو را طراحی کنند و لوگوی جدیدی به بازار ارائه کنند. 

انواع لوگو

طراحی لوگو را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:

استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات

لوگو چیست؟

“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند. ویکی پدیا – نشان واره

به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است. دقت کنید در ایجاد لوگو حداقل ها مهم هستند زیرا قرار است در زمان کوتاه در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

طراحی لوگو؛ بیان کننده یک عبارت یا مفهوم

یکی از اهداف طراحی لوگو، بوجود آمدن سمبلی برای وجود یا حضور شخص یا شرکتی در بازار رقابتی است. شما می توانید رد حضور یا وجود یک کسب و کار را در مکان های مختلف، با دیدن آن لوگو در فضا، دریابید. در کل می توان گفت، لوگو یا آرم یک شرکت در عین سادگی، بیان کننده هویت کاری یک فرد، گروه یا شرکت می‌باشد و باید مفهوم وجودی آن کسب و کار را جلوه دهد.

ویژگی‌های یک لوگوی قدرتمند

هر آنچه که قبلا در ارتباط با مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد، نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت آرم است. می توان این مفهوم را این گونه گفت که اگر شما نام فردی را ندانید، او را با توجه به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ مثلا آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.
دقیقا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کار‌ها نیز به همین شکل است. زمانی که مخاطبین آرم شرکت شما را می‌بینند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند و توصیفی از کسب و کارتان در ذهن مخاطبین تداعی می‌شود و در نهایت آن توصیف تبدیل به اسم شرکت شما می‌شود. این فرآیند را دقیقا در هنگامی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، می بینیم. یادآوری مک‌دونالد بعد از دیدن حرف “ام” طلایی نیز از دیگر مثال های این پروسه ذهنی است.

برندها و لوگوها

در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، نشان دهنده چهره کسب و کارتان است. ولی نکته ای که از آن نباید غافل شد این است که پیش از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست. وقتی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن جلوه کند، آن کسب و کار، موجودیتی پیدا می کند که می تواند آن لوگو را در ذهن مخاطبین ماندگار سازد

طراحی لوگو حرفه ای اسم فارسی با طراحی لوگوهای انلاین فارسی چیست؟

در طراحی های آنلاین همانطور که میدانید یک طرح و یا پیشنهاد را همه میتوانند انتخاب نمایند بدون هیچ محدودیتی. این کار همانطور که از نامش پیداست هیچ تعهدی در مورد یونیک و خاص بودن لوگوی شما ندارد. پس در ابتدای امر بدانید لوگویی که شما برای کسب و کار خود انتخاب نموده اید، میتواند لوگوی افراد و یا سازمانهایی باشند که در زمینه کاری شما مشغول به فعالیت هستند و یا نامی هم نام سازمان شما دارند که اتفاق جالبی نخواهد بود. افراد جامعه نام و لوگوی شما را با نام تجاری و یا کسب و کاری دیگر اشتباه بگیرند و همینطور در مورد سایرین بالعکس صدق میکند.

هیچ رایگانی و یا ارزانی بی دلیل نیست. در طراحی لوگو سعی کنید از مهارت کارشناسان و متخصصان حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند استفاده نمایید تا در قدم اول به عنوان یک نام تجاری و کسب و کار خاص بردارید و برای کار و شان خدمات و سازمان خود ارزشی فراتر از آنچه اذهان عموم در نظر دارند قائل شوید.

مواردی که میتوان به لوگو افزود چیست؟

در طراحی لوگو و همینطور طراحی لوگو اسم فارسی میتوان نام سازمان را به صورت فارسی و یا انگلیسی هم در پایین آن ذکر کرد، در بسیاری از مواقع می توان نام سایت، صفحات وب و یا وبلاگی که در آن مشغول به فعالیت هستید را ذکر کنیدو این موارد را میتواند در مواقعی حذف نمود و صرفا جهت اطلاع رسانی و یا راهنمایی مشتریان و یا مخاطبان خود قرار دهید.

رنگ بندی در طراحی لوگو اسم فارسی چگونه باید باشد؟

همانطور که میدانید در مرحله اول سعی کنید رنگی مرتبط با نوع فعالیت، خدمات و یا محصول ارائه شده در نظر بگیرید و استفاده نمایید. رنگ ها را میتوان با جلوه خاص و به تفکیک سردی و یا گرمی مورد استفاده قرار داد. از طرفی رنگ لوگو میتواند کاملا سلیقه ای باشد. در بین طراحی ها از رنگ های سیاه، خاکستری، سفید در انواع کسب و کارها دیده شده و می توان استفاده نمود.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو دوربین مدار بسته در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی لوگو دوربین مدار بسته حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو دوربین مدار بسته را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو دوربین مدار بسته حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir