طراحی لوگو شیرینی فروشی و قنادی

شاید کمتر کسی باشد که خوراکی‌های شیرین اعم از کیک‌ها و شیرینی‌ها را دوست نداشته باشد و با دیدن آن‌ها مقاومت خود را از دست ندهد. این خوراکی‌ها عموماً در مناسبت‌های شادی و خوشی مورداستفاده قرار می‌گیرند و حتی سالانه در سراسر دنیا فستیوال‌ها و جشنواره‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود. شیرینی‌پزی خود یک هنر است انسان‌ها هم هیچ‌گاه از دیدن هنر و زیبایی خسته نمی‌شوند. همه‌ی فروشگاه‌ها و کارخانه‌های تولید و پخش مواد غذایی با کمک تبلیغات مختلف قصد دارند تا محصول خود را به عموم معرفی کرده و آن را به بهترین نحو ممکن به فروش برسانند.

البته که شیرینی فروشی‌ها و قنادی‌ها هم از این قضیه مستثنا نیستند و در پی تبلیغاتی خاص و جذاب برای جلب مشتریان هستند. یکی از کارهای مهم در این زمینه طراحي لوگو شيريني فروشي است که باید به نحوی انجام شود که تا حس‌های خوبی در بیننده تحریک شود و خصوصاً حس شیرینی‌خوری به‌شدت تحریک‌شده و فرد را به وسوسه‌ی خرید شیرینی یا کیک بی اندازد. پس مهم است که لوگو شیرینی‌پزی یا لوگو شیرینی فروشی به‌نوعی طراحی شود که چشم‌گیر و وسوسه کننده برای خرید باشد. عموماً در طراحی لوگو کیک خانگی یا قنادی‌ها المان اصلی آن‌ها همان کیک و شیرینی است که باید به نحوی حرفه‌ای و هیجان‌انگیز طراحی شود.

طراحي لوگو شيريني فروشي

برای اینکه طراحي لوگو شيريني فروشي به‌صورت حرفه‌ای صورت پذیرد لازم است تا اصول و نکته‌هایی را به‌عنوان یک طراح رعایت کنید. در ادامه به برخی از این اصول خواهیم پرداخت و چند نکته‌ی کوچک اما مهم برای طراحي لوگو شيريني فروشي هم بیان خواهیم کرد. 

اصول طراحی لوگو کدام هستند؟

برای اینکه لوگو کیک و شیرینی که طراحی می‌کنید با اقبال مواجه شده و به‌خوبی از پس‌کارهایی که از آن انتظار داریم بربیاید لازم است اصولی را رعایت کنیم. اصول طراحي لوگو شيريني فروشي عبارت هستند از:

- نخستین تصویری که مخاطب می‌بینید بسیار بااهمیت است.
- رعایت اصل سادگی بسیار مهم است.
- لوگو باید به‌یادماندنی و خاص طراحی شود.
- لوگو را باید تطبیق‌پذیر طراحی کنید.
- گذر زمان نباید بر روی طراحی لوگو شما تأثیر بگذارد.

لوگو قنادی شما باید تجلی سبک کار شما باشد

به سبک قنادی خود فکر کنید. طراحی لوگو قنادی شما باید با ویترین فروشگاه، وب سایت و خصوصیات شخصی شما همسو باشد. آیا به دنبال ظاهری مدرن هستید که دهان جوان باهوش اینستاگرام را آب بیندازد؟ یا اینکه فروشگاه شما بیشتر جنبه بوهمی به سبک قدیمی دارد که برای همه نسل ها جذاب است؟ به این فکر کنید که چگونه لوگو فروشگاه شما می تواند آن سبک را منعکس کند. لیستی از صفت هایی را که می خواهید لوگو شما مجسم کند، تهیه کنید. در طی مراحل طراحی به این لیست مراجعه کنید.

نوع لوگو را هوشمندانه انتخاب کنید

انواع مختلف لوگو وجود دارد که شما با توجه به سلیقه و گنجایش برند خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. با در نظر گرفتن سبک خود، قدم بعدی این است که به نوع لوگویی که برای کسب و کار شما مناسب است، فکر کنید.

تصویر نخست لوگو

نخستین تصویری که از لوگو قنادی به مشتری ارائه می‌شود باید کاملاً گویا بوده و در نگاه نخست به مخاطب بفهماند این لوگو مربوط به چه کسب‌وکاری است و چه هدفی در سر دارد. برای مثال لوگوی بنز در نگاه اول لوکس بودن را القا می‌کند و لوگوی اسباب‌بازی لگو به‌نوعی شادی و بازی کودکانه را القا می‌کند. لوگو شیرینی خانگی هم از این قاعده استثنا نیست و در نخستین نگاه باید حس خوشمزگی و شیرینی را القا کند.

ساده بودن لوگو

شاید بتوان وجه اشترک کلیه‌ی لوگوهای معروف و ماندگار در سطح جهانی را ساده بودن همه‌ی آن‌ها و پرهیز از استفاده از جزئیات اضافی است. برای درک بهتر این موضوع فقط کافی است چند لوگوی معروف را به خاطر بیاورید: نایکی، اپل، مک دونالد و غیره. می‌بینید تمامی این‌ها چقدر ساده طراحی‌شده‌اند و حتی در سیر تکاملی‌شان کلیه‌ی جزئیات اضافی حذف‌شده‌اند.

ماندگار و به‌یادماندنی بودن لوگو

یکی از طراحان به نام  آمریکایی یعنی پل رند نظریه‌ی جالبی در مورد طراحی لوگو دارد. رند اذعان می‌کند " تنها دستور در طراحی لوگو این است که آن را متمایز، خاص، به‌یادماندنی، واضح و گویا طراحی کرد." لوگویی موفق است که آن‌قدری پیچیده نباشد تا فقط تعداد معدودی بتوانند آن را درک کنند، بلکه باید به‌قدری ساده و گویا باشد که عموم مخاطبان آن را بفهمند و جذب آن شوند. پس همان‌طور که اغراق هیچ کجا خوب نیست در طراحی لوگو هم مناسب نبوده و سبب شکست خوردن آن لوگو می‌شود.

تطبیق‌پذیری لوگو

لوگویی موفق است که بتواند در هر شکل و ابعاد و رنگی منظور خود را به مشتری منتقل کرده و از عهده‌ی اهداف مدنظر برای آن بربیاید. برای لوگو نباید تفاوتی داشته باشد که کوچک آن موردنیاز باشد یا بزرگ، رنگی آن مدنظر باشد یا سفید و سیاه آن و غیره، لوگو باید تحت هر شرایطی قابل‌استفاده باشد. علاوه بر این مهم است که لوگو روی هر پلتفرمی اعم از تبلت، گوشی‌های هوشمند، نمایشگر کامپیوتر و حتی صفحات چاپی قابل‌استفاده باشد. پس‌ازاینکه کار طراحی لوگو به اتمام رسید آن را در ابعاد مختلف و رنگ‌های گوناگون بررسی کنید تا از کارآمد بودن آن مطمئن شوید.

انواع لوگو چیست؟

در ادامه ی موضوع طراحی لوگو چیست به انواع لوگو میرسیم. لوگوها انواع مختلفی دارند اما به صورت کلی در سه دسته ی اصلی گروه بندی می شوند. این سه دسته عبارت هستند از: لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی. در ادامه به توضیح کوتاهی در مورد هرکدام می پردازیم.

- لوگو تصویری

این لوگوها شامل شمایل ها و نمادها می شوند. یعنی در طراحی آنها از یک سری اشکال ساده و تصویرهای مختلف که تداعی کننده ی آن شرکت یا محصول یا کسب و کار هستند استفاده می شود. عموما لوگوهای تصویری در مقایسه با لوگوهای نوشتاری کمی پیچیده تر و غیر مستقیم تر هستند و بیننده نیاز دارد تا آنها را پیش خود تفسیر کند.

- لوگو نوشتاری

که به آن لوگوتایپ یا نماد کلمه ای هم می گویند. در این نوع طراحی لوگو، نام برند یا کسب و کار را به نوعی با کمک ترکیب فونت و تغییر اندازه و نحوه ی چیدمان آن و نیز خلاقیت به یک نماد جذاب بصری تبدیل می کنند. نکتهی مهم این است که این نوشتارها باید کاملا خوانا و قابل تشخیص باشند.

- لوگو ترکیبی

همانطور که از نام آن هم مشخص است از ترکیب نوشتار و تصویر باهم این لوگوها ایجاد می شوند.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو شیرینی فروشی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو شیرینی فروشی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو شیرینی فروشی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو شیرینی فروشی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir