شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین مرحلهها در راه اندازی یک کسب و کار طراحی لوگو برای آن است. حال این لوگو میتواند از هر یک از انواع لوگو بوده یا حتی از یک لوگو انگلیسی یا هر زبان خارجی دیگری بهره گرفته شود.
خود را نشان میدهد در شرکتها یا کسب و کارهایی است که از وبسایتهای فروش یا ارائهی محصول استفاده میکنند یا در فضای مجازی حضور فعال دارند. این دسته از کسب و کارها میتوانند با لوگوی خود در بستر اینترنت و نیز در فضاهای مجازی خود را به خوبی به مخاطب معرفی کرده و نیز در ذهن آنها ماندگار شوند.
لوگو چیست و انواع آن کدام هستند؟
هر لوگو به کمک رنگهای مختلف، فونتهای متفاوت، نمادها و سمبلهای گوناگون، تصاویر و غیره طراحی میشود. میتوانیم لوگو را به عنوان مشخصهی خاص هر برند یا هویت آن در نظر بگیریم که سعی در انتقال مفاهیم مختلفی که آن برند در پی آنها است دارد.
لوگو ها در 3 دسته ی مختلف طبقه بندی می شوند:
طراحی لوگوی زبان انگلیسی را میتوان در دسته ی لوگوهای متنی یا نوشتاری یا لوگو تایپ قرار داد. یکی از اشتباهات رایج افراد این است که فکر میکنند لوگو حتما باید از طرحها و اشکال درست شده باشد و این قابلیت را ندارد که با حروف یا اسم ساخته شود. در صورتی که برخی از بهترین لوگوها از نوع تایپو گرافی بوده و به خوبی نیز کار خود را به انجام رسانده اند. طراحی لوگوهای نوشتاری یا متنی به وسیله ی یک یا چند حرف یا یک یا چند کلمه انجام می شود. نکته ی مهم در طراحی این لوگوها (logo) این است که فونتی که برای طراحی آنها انتخاب میکنیم به درستی انتخاب شده باشد و با نوع برند یا محصول متناسب باشد.
ویژگی تصویرها این است که به یاد ماندنی هستند و به خوبی در حافظهی مخاطب ثبت میشوند. سمبل یا نماد بکار رفته در لوگو میتواند هر چیزی باشد از یک درخت گرفته تا حیونات و حتی اشکال هندسی. عموما سمبلها از ابتدا وجود داشتهاند و در حال حاضر تمامی نمادهای جدید به نوعی ویرایش شده و تکمیل شدهی همان سمبلهای قدیمی هستند. یکی از مشکلاتی که سر راه طراحی لوگوی سمبلیک وجود دارد. این است که چون سمبل ها شناخته شده هستند ممکن ست طراحی ما منحصر بفرد از آب درنیاید و پیشتر کسی لوگویی با این طرح طراحی کرده باشد.
در این دسته از لوگوها همانطور که نام آنها نیز نشان میدهد از ترکیب لوگوهای سمبلیک و لوگوهای متنی وجود میآید. این نوع از لوگو در مقایسه و نوع دیگر به طراح آزادیهای بیشتری برای طراحی داده و وی میتواند با ترکیب کردن المانها و حروف و بهره گیری از رنگها لوگویی جذاب و فوق العاده طراحی کند. نکتهای که برای این نوع لوگو بسیار اهمیت دارد این است که باید حتما اصل سادگی لوگو در آن رعایت شود. و نباید با توجه به اینکه انتخابهای ما متنوع و گسترده است لوگو را شلوغ و یا پیچیده طراحی کنیم.
طراحی لوگو زبان انگلیسی چگونه است؟
همانطور که در بالا نیز ذکر شد طراحي لوگو زبان انگليسي در دسته ی لوگوهای متنی یا تایپوگرافی
قرار می گیرد. به شکل کلی لوگوی شما می تواند لوگو زبان انگلیسی یا فارسی یا هر زبانی که دوست دارید باشد اما میتوان اینطور گفته که در کشور ما طراحی لوگو حروف انگلیسی و فارسی پرکاربردتر و پر استفاده تر هستند.
انتخاب اینکه طراحي لوگو زبان انگليسي باشد یا فارسی به شدت وابسته به مخاطب و جامعه ی هدفی است که می خواهید لوگو را در نهایت برای آنها طراحی کنید. طراحی لوگو زبان انگلیسی نیز مانند فارسی بوده و در آن طراح طی پنلیی که دارد ابتدا اطلاعات لازم را جمع آوری کرده و سپس اقدام به طراحی و اتود زدن اولیه ی طرح میکند. پس از آن هم لوگو با کمک نرم افزار طراحی لوگو دیجیتالی شده و فایل آن آمادهی ارائه به مشتری میشود. اگر شما تازه کار هستید و این مشکل را دارید که فونت را از کجا پیدا کنید میتوانید با کمک سایت ها و جستجو در اینترنت تعداد زیادی فونت برای طراحی لوگو انگلیسی پیدا کرده و از آنها استفاده کنید

حذف قسمتی از یک حرف در طراحی لوگو
لوگوی حرف k با برداشتن قسمت پایین حرف k طراحی شده است، این لوگو ذهن شما را درگیر می کند تا بخش حذف شده را خودتان تکمیل کنید و همین مسئله به خاطره انگیز بودن آن کمک خواهد کرد. این نوع طراحی لوگو در لتر مارک فارسی چندان کاربرد ندارد.
بریدن حرف برای طراحی لوگو لتر مارک
بریدن حرف در لتر مارک شبیه حذف قسمتی از یک حرف در طراحی لوگوی حرف انگلیسی و فارسی است اما از آن می توان برای طراحی لوگو حرف فارسی ب، م، ج و حروف دیگر مثل حروف انگلیسی استفاده کرد. برای بریدن حروف معمولا از یک خط منحنی شکل در قسمت پایین لتر مارک حرف انگلیسی و قسمت چپ یا راست لترمارک فارسی استفاده می شود.
در هم فرو بردن حروف در طراحی لوگو
تکنیک های در هم فرو رفتن حروف معمولا برای حروف گرد مثل طراحی لوگو حرف G انگلیسی یا طراحی لوگو حرف ج فارسی بیشترین کاربرد را دارد.
تکرار حرف در طراحی لوگو
این لوگو حرف انگلیسی با تکرار حرف i طراحی شده است و طراحی آن کاملا با یک لترمارک ساده متفاوت است.
تفاوت طراحی لوگو حرف فارسی و انگلیسی بر اساس تعداد حروف
طراحی لوگوی حرف الفبا معمولا براساس اولین حرف یا چند حرف که علامت اختصاری نام برند یا شرکت است؛ انجام می گیرد. بیایید نگاهی به نحوه طراحی لوگو با یک، دو یا سه حرف بیندازیم و ببینیم چگونه می توان نام برند را با آن به یاد ماندنی تر کرد:
طراحی لترمارک تک حرف
به عنوان مثال لوگوی شرکت Swannie با طراحی لوگو حرف انگلیسی s به شکل خلاقانه ای درامده است.
در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.
زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.
به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.
طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگیهایی زیر باشد؛
اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند همخوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.
ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرحها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.
انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.
یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وبسایتها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو لاتین در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.