طراحی لوگو رنگ در شیراز

مارتین کریستی از طراحی لوگو لندن می گوید: درک روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو ی تاثیر گذار بسیار حیاتی است.

ذهن انسان به محرک های بصری بسیار پاسخگو است و رنگ یکی از عوامل اصلی تعیین کننده در این واکنش است. در هر دو سطح خودآگاه و ناخودآگاه، رنگ ها نه تنها در جهان طبیعی، بلکه در فرهنگ تصنعی ما نیز، معنی را انتقال می دهند .
 طراحان گرافیکی به مهار قدرت روانشناسی رنگ و اعمال رزونانس در طرح های خود نیاز دارند و این موضوع در هیچ زمینه ای به اندازه ی طراحی لوگو نیست.

استفاده از رنگ می تواند لایه های چندگانه معنا از واکنش های بدوی بر اساس میلیون ها سال از غریزه تکامل یافته تا انجمن های پیچیده ما بر اساس مفروضات آموخته احیا کند. 

شرکت ها می توانند از این واکنش ها برای تاکید بر پیام نام تجاری خود استفاده کنند. موفقیت شما به عنوان یک طراح لوگو نیز با درکی کامل از روانشناسی رنگ ها افزایش خواهد یافت.

معنی رنگ های متفاوت چیست؟

هر رنگی، از جمله سیاه و سفید، دارای پیامدهایی برای طراحی لوگو است. به عنوان طراحان شما نیاز دارید تا به منظور افزایش عناصر خاصی از لوگو و آوردن نکات دقیق و ظریف به پیام خود، با استفاده از سایه ها و تن ها، رنگ های خود را با دقت انتخاب کنید.

به طور کلی، رنگ های روشن و جیغ بیشتر مورد توجه قرار می گیرند، اما می توانند عجول و بی پروا به نظر برسند. تن های خاموش پیام های تصویری پیچیده تری را منتقل می کنند، اما خطر نادیده گرفته شدن را به همراه خود دارند. به طور ویژه ای، معانی خاصی به رنگ های مختلف در جامعه نسبت داده می شود .
قرمز به معنی شور، انرژی، خطر و یا خشونت، گرما و حرارت است. همچنین برای تحریک اشتها نیز به کار می رود و به همین دلیل از آن در بسیاری از رستوران ها و آرم محصولات غذایی استفاده می کنند.

بنفش

از اعضای خانواده سلطنتی و لوکس بودن صحبت می کند. این رنگ به مدت طولانی با کلیسا همراه بوده است و دلالت بر عقل و دانش و کرامت دارد و در طول تاریخ رنگی از ثروت و جلال بوده است.

سفید

به طور کلی با درجه خلوص، تمیزی، سادگی و ساده لوحی همراه است. عملا، لوگوی سفید همیشه نیاز به یک میدان رنگی دارد، تا در یک پس زمینه سفید دیده شود. بسیاری از شرکت ها یک نسخه رنگی و یک نسخه سفید از لوگوی خود تهیه می کنند. 

به عنوان مثال،در آرم کوکا کولا کلمه کوکا کولا با رنگ سفید در قوطی قرمز رنگ و بطری های قهوه ای رنگ آن حک شده است، اما به زمانی که در یک پس زمینه سفید قرار می گیرد، با رنگ قرمز استفاده می شود.

صورتی

می تواند سرگرم کننده و لوند باشد؛ اما با توجه به معانی فمینیستی آن ، اغلب از استفاده ی آن در محصولات فقط زنانه پرهیز می شود.

البته هیچ کدام از این قرارداد ها، مقررات سفت و سختی نیستند؛ اما ارزش این را دارند که برای انتخاب رنگ لوگو آن ها را به خاطر بسپارید. به یاد داشته باشید که تاثیر کلی طراحی لوگوی شما فقط به رنگ ها بستگی ندارد، بلکه بر چگونگی ارتباط آن ها با اشکال و متن ها وابسته است.

 قرمز

روانشناسی رنگ قرمز: برخلاف آبی آرام بخش، قرمز شدت توجه و اشتها را تحریک می کند. شاید به همین دلیل است که هویت سازمانی مک دونالدز به رنگ قرمز است. همچنین قرمز فوریت را نشان می دهد، مثلا برای اعلام حراج، یا ایجاد انگیزه برای خریدهای فوری

 آبی

روانشناسی رنگ آبی: آبی ایجاد احساس اعتماد و امنیت می کند. همچنین این رنگ طول موج بلندی داشته و از فاصله های بسیار دور نیز دیده می شود. به همین دلیل اکثر چراغ های فرود فرودگاه ها آبی رنگ است.

 زرد

روانشناسی رنگ زرد: رنگ زرد توجهات را به خود جلب می کند به همین خاطر ماشین های تاکسی را به رنگ زرد در می آورند. زرد برای نام تجاری شما یک انرژی ارزان و قدرتمند را به ارمغان می آورد. 

سبز

روانشناسی رنگ سبز: این را دیگر همه می دانند، رنگ سبز طبیعت را به یاد می آورد. این رنگ در میان برند های مربوط با محیط زیست محبوب تر است. این رنگ می تواند احساس صلح، امید، اعتماد و آرامش را به همراه بیاورد.

نارنجی

روانشناسی رنگ نارنجی: نارنجی خریداران را به طور ناگهانی مجذوب می کند و یک فراخوان به حرکت را ایجاد می کند مانند خرید ، فروش یا متعهد شدن . نارنجی شوید تا از جمعیت بیرون کشیده شوید.

مشکی

روانشناسی رنگ مشکی: هرچیزی که در مورد لباس پوشیدن درست است در مورد برند سازی هم صدق می کند

قهوه ای

روانشناسی رنگ قهوه ای: رنگ قهوه ای نشانی از طبیعت است، این رنگ در لوگوهایی به کار می رود که مربوط به ساخت وساز می باشد و سادگی، گرما و طبیعی بودن را در ذهن انسان تداعی می کند

سفید

 سفید به معنی عدم وجود رنگ است. سفید جوان و مقرون به صرفه است، و تقریبا می تواند برای هر برندی بکار گرفته شود. از آنجایی که سفید رنگی خنثی است، آن را به عنوان رنگی تاکیدی و ثانویه در نظر بگیرید.

خاکستری

روانشناسی رنگ خاکستری: رنگ خاکستری کاملا تیره نیست،کاملا روشن هم نیست. خاکستری در میانه ی کمال، کلاسیک و جدی است. برای اضافه کردن رمز و راز، تیره تر شوید برای دسترسی بیشتر به سمت رنگ های روشن حرکت کنید.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.


ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.


انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.


 یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
 باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir