طراحی لوگو ترکیبی در شیراز

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.
لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و غیره

انواع لوگو

طراحی لوگو را می‌توان براساس استفاده از عناصری مانند نوشتار، شکل و غیره به سه گروه کلی تقسیم نمود:

استفاده از تصویر(آیکون، سمبل، پیکتوگرام) مثل شرکت اپل
استفاده از نوشتار: لوگوتایپ، وردمارک: استفاده از نام شرکت و ارائه آن خارج از فونت‌های مرسوم مثل: لوگوی دیسنی و یا توییتر / مونوگرام،طراحی با یک حرف یا حروف اختصاری برند / تایپ بیس: طراحی با نام شرکت یا برند که شکلی گرافیکی را بسازد
ترکیب نوشتار و تصویر(لوگوی ترکیبی): مثل پیتزاهات

لوگو چیست؟

“نشان‌واره” یا “لوگو” یا “آرم” عنصری گرافیکی از علائم دیداری است به‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شده‌است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه دیگر متفاوت باشد.

نشان‌واره طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگی‌ها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمی‌نمایاند. ویکی پدیا – نشان واره

به زبان ساده، لوگو یک نماد مختصر از نام به همراه اشاره به حوزه کسب و کار، برای حک شدن در ذهن مخاطبان است. دقت کنید در ایجاد لوگو حداقل ها مهم هستند زیرا قرار است در زمان کوتاه در ذهن مخاطب (بیننده) جذابیت، زیبایی و مفهومی را انتقال دهد.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

برای طراحی لوگو فارسی آنلاین لازم است به چه نکاتی توجه شود؟

برای اینکه بتوانید به‌خوبی از پس طراحي لوگو فارسي آنلاين بربیایید لازم است تا به تعدادی از نکات توجه داشته باشید و آن‌ها را به‌کارگیرید. این نکته‌ها عبارت هستند از:

اتود اولیه‌ی طرح را فراموش نکنید

سعی کنید تعادل را در طراحی خود حفظ کنید

ابعاد لوگو و مقیاس‌پذیری آن بسیار بااهمیت است

انتخاب درست رنگ‌ها

انتخاب سبک مناسب و متناسب با نوع کسب‌وکار

انتخاب درست فونت و سایز آن

ماندگاری لوگو

خاص و متفاوت بودن لوگو

سادگی در طراحی

استفاده از پالایه‌ها و افکت‌های نرم‌افزارهای طراحی

طراحی و بهره‌گیری از یک پلان طراحی

بررسی سایر لوگوها

اتود اولیه‌ی طرح

برای طراحی آرم و لوگو لازم است طرح اول به ای که در ذهن دارید را ابتدا به‌صورت دستی روی کاغذ پیاده کنید، یا می‌توانید این کار را در نرم‌افزارهای طراحی لوگو اسم که بردار محور هستند مانند ادوبی ایلوستریتور انجام دهید. عموماً باید چندین و چند طرح اولیه طراحی کنید ت به طرح دلخواه خود دست پیدا کنید. این طرح ممکن است از ادغام چند تا از این طرح‌ها به دست آید یا یکی باشد که بیشتر به طرح نهایی مدنظرتان نزدیک باشد. عموماً وقت‌گیرترین بخش طراح لوگو فارسی آنلاین همین بخش اتود اولیه‌ی آن است.

حفظ تعادل در طراحی

تعادل را یک توان به‌عنوان یکی از ارکان مهم طراحی در نظر گرفت چراکه انسان‌ها به‌صورت ذاتی از بی‌نظمی گریزان هستند و تعادل و تقارن را می‌پسندند. به همین دلیل یک طراح باید حتماً عنصر تعادل و تقارن را در طراحی‌های خود حفظ کرده و سبب بهتر و چشم‌گیر شدن طراحی خود شوند.

ابعاد لوگو و مقیاس‌پذیری آن

لوگویی که برای یک برند طراحی می‌شود باید به‌گونه‌ای باشد که در همه‌ی ابعاد قابل‌استفاده بوده و عامل مهم خوانایی را از دست ندهد و سطح کیفی خود را حفظ کند. این به این مفهوم است که لوگو هم باید روی کارت ویزیت یا سربرگ‌ها و غیره به‌خوبی قابل‌استفاده باشد و هم‌روی آگهی‌نماهای بزرگ تبلیغاتی و غیره. به این ویژگی مقیاس‌پذیری  گفته می‌شود که رعایت آن در طراحی از اهمیت .ویژه‌ای برخوردار است.

انتخاب درست رنگ‌ها

رنگ‌ها تأثیر زیادی در طراحی حرفه‌ای لوگو داشته و کمک می‌کنند تا لوگویی که طراحی می‌شود مفهوم را بهتر برساند. بهتر است در انتخاب رنگ‌ها و تناسب داشتن آن‌ها با یکدیگر دقت کرده و همچنین رنگ‌ها را بر اساس چرخه‌ی رنگ‌ها انتخاب کنید. علاوه بر این دقت کنید لوگویی که طراحی می‌کنید در حالت سیاه‌وسفید هم به‌خوبی قابل‌استفاده باشد. یک طراح باید در مورد روانشناسی رنگ‌ها هم مطالعه داشته باشد و آن را در طراحی خود استفاده کند.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.


ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.


انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.


 یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
 باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو ترکیبی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو ترکیبی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو ترکیبی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو ترکیبی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir