آیا شما قصد دارید تا کسب و کار جدید خود را آغاز کنید یا فقط می خواهید یک تلفن هوشمند جدید خریداری کنید؟
آیا شما به دنبال بهترین دانشگاه برای تحصیلات عالی خود هستید؟ یا فقط به دنبال شکارکردن حرفه ی مشاوره برای یک موسسه هستید ؟
آیا برای ازدواج خود به دنبال یک عروس یا داماد هستید یا فقط بدنبال یک محل برای گذراندن تعطیلات خود هستید ؟
هر چه مورد نیاز شماست (ازهرنوع)، پاسخش این است:
در دنیای امروز همه ما تحت تاثیر تبلیغات هستیم. خرید مواد غذایی یا لوازم آموزشی کودکان، پیدا کردن تعطیلات برای تماشای یک فیلم، انتخاب رستوران برای شام، برای رزرو یک سالن ضیافت برای رویدادهای خاص و جستجوی موسسات آموزشی ، شکار یک شرکت برای پیدا کردن شغل، تقریبا هر عمل توسط تبلیغات هدایت و تصمیم گرفته می شود.
تبلیغات چیست؟
تبلیغات ( تبلیغ ) یک تکنیک کارآمد و موثر برای ترویج کالا، خدمات و ایدهها است. این یک شکل و روشی از ارتباطات غیر شخصی است که در آن اطلاعات کسب وکار برای مشتریان بالقوه در دسترس قرار میگیرد.
تبلیغات ، از واژه لاتین " Advertere " گرفته شدهاست که به معنای " چرخاندن ذهن … نسبت به … " است . آگهی تا حد زیادی مکمل فروش محصولات، خدمات و ایدهها است. جالبترین بخش یک تبلیغ این است که اطلاعات واقعی را با جذبه عاطفی هیجان انگیز همراه میکند. از این رو، بدون یک تبلیغ مناسب ، هیچ تجارتی نمیتواند موفق باشد .
باز (Buzz) چیست ؟(بازاریابی کلامی)
معنای تحتاللفظی " Buzz " ، " صدای آهسته، پیوسته ویا صدای زمزمه " ،است. در مفهوم تبلیغاتی، این یک تکنیک بازاریابی است که این روزها دارد ویروسی و همگانی میشود. تکنیک بازاریابی Buzz متکی بر قدرت یک پیام شخصی است.
این باور وجود دارد که ارتباط کلامی با مصرف کنندگان رابطه بهتری برقرار میکند. بازاریابی Buzz به عنوان یک شکل منصفانه از افراد بازاریاب تلقی میشود که به توصیههای ارائه شده توسط بستگان و دوستان آنها اعتماد دارد. وب سایتهای ارتباط جمعی پر انرژی ترین وسیله بازاریابی Buzz است.
ایده اساسی در تبلیغات افزایش کسبوکار با فروش کالا / خدمات است. علاوه بر این، اهداف دیگری از تبلیغات وجود دارد که قابلتوجه است .
برای ترویج محصولات تازه وارد شده در میان مشتریان بالقوه.
برای ترویج برنامه فروش شخصی.
برای ایجاد آگاهی در مدتزمان کوتاهی بین حداکثر افراد در مورد کسبوکار خود.
برای ورود به بازار ملی یا حتی بین المللی و ایجاد گروه جدید از مشتریان.
برای بالا بردن حسن نیت و ایجاد اعتبار در میان مشتریان با وعده ارائه کیفیت بهتر محصولات و خدمات.
فرآیند تبلیغات:
تبلیغاتی که در روزنامه ها، مجلات و جاده ها دیده می شود و یا در تلویزیون و اینترنت تماشا می کنید، تاثیر زیادی روی شما دارد . تبلیغات شامل مراحل مختلفی است از مرحله برنامه ریزی اولیه تا مرحله اجرا .
علاوه بر این، گروه تبلیغاتی شامل افرادی است که در زمینه های مختلف تخصص دارند. به عنوان مثال، کارشناسان مدیریت، ویرایش کپی، نوشتن خلاق، عکاسی، فیلمبرداری، بازیگری و غیره
در زیر مراحل بنیادی برای توسعه و اجرای یک تبلیغ وجود دارد.
بخشهای تبلیغاتی:
تبلیغات به سه بخش تقسیم می شود:
سازمان تجارت یا هر فرد دیگری که مایل به تبلیغ محصولات، خدمات یا ایده های خود است.
نمایندگی مجاز ( Ad ):
یک شرکت مبتنی بر خدمات که ایدههای جدید خلق میکند و یک تبلیغ جذاب و معنیدار ایجاد میکند.
رسانه:
یک پلتفرم ارتباطی که رسانه اساسی و موثر را برای تبلیغات پیشنهاد میدهد.
برخی از تبلیغات منتشر شده در یک روزنامه و یا تبلیغات نشان داد هشده در تلویزیون ، مردم را فورا جذب میکند، با وجود اینکه آنها به این محصول نیاز ندارند. چرا
این تنها به خاطر طرح زیبای آن، قدرت ارتباطی، واجرای شگفتانگیز آن است. بنابراین طراحی یکی از اساسیترین ویژگیهای یک تبلیغ است.
نه یک فرمول جادویی و نه قوانین از قبل تعریف شده برای ترکیب خطوط، رنگ، تصاویر، تایپ و دیگر عناصر گرافیکی برای ایجاد آگهی چشمگیر وجود دارد. با این حال، طراحی بستگی به نیاز مشتری و ویژگی ها، عملکرد، ظاهر و ماهیت محصول دارد.
اجرای یک طراحی خوب، تأثیر چشمگیری بر مصرف کنندگان دارد. یک طراحی هوشمندانه افراد را وادار به خرید محصول میکند.
در طراحی مهمترین نکته ایده خلاق است و ایده خلاقانه صرفا وابسته به درک روشنی از هدف پروژه است. هنگامی که هدف پروژه روشن است، باید یک تحقیق کوچکی در بازار انجام دهید تا رفتار مشتریان بالقوه را درک کنید.
در حقیقت، هدر چشم گیر، بدنه ی محتوای مختصر باید از پیش تعیین شود. اگر همه تجهیزات را آماده داشته باشید، میتوانید یک طراحی خلاقانه ایجاد کنید.
استراتژی طراحی خلاق
یک ایده روشن و یک استراتژی مشخص، بخش جدایی ناپذیر از طراحی خلاقانه است. استراتژی شامل برخی از اجزای اساسی است مانند:
سادگی :
سعی کنید چیدمان طرح را ساده نگه دارید. تصاویر بزرگ را در بالای صفحه قرار دهید، عنوان در زیر آن، محتوا در وسط، در حالی که لوگو و آدرس در سمت راست در پایین
تعادل :
برای تمرکز بر روی برخی از نقاط، شما نیاز به ایجاد تقارن در طراحی دارید. بخش اصلی طراحی خلاق، سازماندهی تمام عناصر شامل تصاویر، بلوک ها، سرفصل ها، محتوا و تصویر است تا متعادل به نظربرسند.
تناسب :
اندازه و رنگ همه عناصر گرافیکی باید با اهمیت و محیط تصویر آنها تعیین شود. به عنوان مثال، ایده، تصویر، یا طراحی باید بزرگتر، روشنتر، و جسورانه تر باشد به طوری که از المانهای دیگر متمایز به نظر برسد
اتحاد :
اول نقطه کانونی آگهی که میخواهید مردم روی آن تمرکز کنند را پیدا کنید. زمانی که انجام شد، آن را به عنوان یک نقطه مرکزی با تضعیف طرح و رنگ پسزمینه و رنگ روشن کنید. یک نکته که همیشه در ذهن داشته باشید این است که همه عناصر طراحی شما - زبان و ارائه تصویری باید در وحدت باشند.
کنتراست :
کنتراست ایجاد کنید تا بتواند توجه مردم را جلب کند. به عنوان مثال، در میان یک دسته از انبه، وجود یک سیب جلب توجه میکند.
سازگاری :
حفظ سازگاری، هماهنگی صفحات با صفحه ی آگهی چشمگیر ضروری است. این به مردم کمک می کند تا معنای عناصر مختلف یک آگهی را درک کنند.
طراحی عکس :
به طور کلی، عکس ابتدا افراد را جذب میکند. انتخاب یک عکس خوب و قرار دادن آن با زیرکی در یک تبلیغ یک روش هوشمندانه دیگر برای جلب توجه مردم است
مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی تبلیغات در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت تبلیغات حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.
ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی تبلیغات را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک تبلیغات حرفه ای متوجه می شویم.