طراحی لوگو پیچیده در شیراز

طراحی لوگو حرفه ای باعث شخصیت‌ بخشیدن به برند شما می‌شود. از آنجا که این لوگو در کارت ویزیت ، چاپ فولدر و به طور کلی در چاپ ست اداری شما دیده می‌شود باید به گونه‌ای طراحی شود که اصالت شرکت و ماهیت فعالیت شما را به نمایش بگذارد. 

در اینجا لیستی وجود دارد که چند مورد از مهم‌ترین مواردی را که هنگام طراحی یک لوگو پیچیده باید در نظر بگیرید جمع‌آوری کرده است.

- از یک نقشه ذهن برای سریع‌تر انجام دادن ایده‌های خود استفاده کنید

نقشه ذهن نموداری است که برای سازمان‌دهی بصری ایده‌های شما استفاده می‌شود. یک قلم و کاغذ بردارید و شروع به نوشتن کنید. من معتقدم که هیچ ایده درست و غلطی تا زمانی که شما آن را عملی نکنید وجود نخواهد داشت. ارزش ایده‌های شما با اقداماتی که انجام می‌دهید تعیین می‌شود.

شما می‌توانید به جای قلم و کاغذ از نرم‌افزارها استفاده کنید و همچنین می‌توانید با تیم خود همکاری کنید و ایده‌های خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

فقط سعی کنید ذهن خود را کاملا خالی کنید و تمام ایده‌های احمقانه، بیمار، وحشتناک، نبوغ و عالی خود را روی نقشه ذهن پیاده کنید تا بتوانید بعدا بین آن‌ها اتصال برقرار کنید.

- قلم و کاغذ بهترین دوستان یک طراح هستند

ابتدا ایده‌های خود را روی کاغذ تجسم کنید. اگر تمایل دارید به جای کاغذ این کار را دیجیتالی انجام دهید، این کار را میلی‌متری انجام ندهید چراکه این کار در اعمال کردن تصویر بزرگ‌تر شما را دچار مشکل خواهد کرد. هدف از طراحی این نیست که همه چیز زیبا به نظر برسد. نکته این است که با جوهر ایده‌های خود ارتباط برقرار کنید. طراحی یک ابزار بسیار ارزشمند در فرایند خلاقانه است بنابراین هرچه سریع‌تر از آن استفاده کنید.

- به جای فتوشاپ از Adobe illustrator استفاده کنید

از فتوشاپ استفاده نکنید چراکه فاقد فکر است. لوگوی شما باید مقیاس‌پذیر باشد. کنترل اشکال و مسیرها در Adobe illustrator بسیار ساده‌تر است. بی‌پرده می‌توان گفت که فتوشاپ برابر با پیکسل است و Adobe illustrator برابر با بردار.

- تابلوهای حالت ایجاد کنید و از آن الهام بگیرید

هدف در اینجا ایجاد یک سبک یا مفهوم خاص با جمع‌آوری کلمات و تصاویری است که به بهترین شخص هویت برند را ایجاد می‌کند. نقشه ذهن می‌تواند در روشن کردن آنچه در جستجوی آن هستید به شما بسیار کمک کند. به الگوها، بافت‌ها، رنگ‌ها، اشکال، قلم‌ها، افراد، اشیا، محصولات و غیره فکر کنید. اما تصاویر را فقط به صورت تصادفی ایجاد نکنید، به مشتری خود نیز توجه داشته باشید. بعضی از اوقات شما به کل تصویر به عنوان مرجع احتیاج ندارید و تنها می‌توانید به بخشی از آن که خیلی دوست دارید بپردازید. بنابراین می‌توانید این قسمت را ذخیره کنید، برش دهید و از آن استفاده کنید.

- لوگوی خود را به صورت سیاه و سفید طراحی کنید

استفاد از رنگ ذهنی و درونی است. بنابراین اجازه ندهید در مرحله شروع قرار گیرد. به عنوان مثال اگر از شما بازخورد خواسته شود برخی افراد با استفاده از رنگ لوگوی شما را قضاوت می‌کنند اما طرح سیاه و سفید تنها همان چیزی را که هست نشان می‌دهد. بنابراین بهتر است در ابتدا با سیاه و سفید طراحی را شروع کنید و در مراحل بعدی به آن رنگ بیفزایید.

- لوگو را منعکس کنید

انعکاس لوگو به صورت عمودی یا افقی به شما  کمک می‌کند که ناهماهنگی‌ها و مشکلات مربوط به آن را مشاهده کنید. غیر از این مغز شما  تنها مجبور به دیدن اشکال می‌شود. حتی گاه به گاه سعی کنید لوگوی خود را بچرخانید تا بتوانید آن را از زوایای درست بررسی کنید.

- اگر ایده خود را تمام نکرده‌اید به خود فشار نیاورید و کمی به خود استراحت دهید

هنگامی که نقش ذهن خود را پیاده می‌کنید و در اصطلاح سر خود را از ایده‌ها خالی می‌کنید ممکن است مغزتان به بن‌بست برسد. نگران نباشید این یک موضوع عادی است فقط سعی کنید در آن لحظه کمی به خود استراحت دهید. کافی است فقط مدتی ذهن خود را از آن جدا کنید. به موسیقی گوش کنید، پیاده‌روی کنید و یا دوچرخه سواری کنید. سپس با ایده‌های تازه به سمت طراحی خود برگردید. در اینجا چیزهای خوبی به ذهنتان خواهد رسید.

- سایز لوگو اهمیت دارد

هنگام طراحی لوگو چیزی که باید در نظر گرفته شود سازگاری آن است. اما این به چه معناست؟ به عبارت ساده‌تر مشتری ممکن است در بسیاری از برنامه‌ها از آیکون یک برنامه گرفته تا فاویکون از لوگو استفاده کند. چگونه می‌توانید اطمینان دهید که در هر سایزی لوگوی شما خوب به نظر می‌رسد؟

- لوگو باید معنا‌دار باشد

ما هرروز تصاویر زیبایی می‌بینیم که طراحی لوگوی شما باید یکی از آن‌ها باشد. به عنوان مثال به چراغ جادوی علاءالدین، جایی که یک جن بیانگر داستان تجاری، ارزش‌ها، احساسات و مردم است فکر کنید. بنابراین در پشت هر لوگوی زیبا باید داستانی وجود داشته باشد زیرا این داستان است که می‌تواند باعث فروش محصول یک برند شود. شما باید این داستان را به مشتری بفهمانید تا او را ترغیب به خرید کنید.

- طراحی لوگو را با برندسازی اشتباه نگیرید

بین این دو یعنی طراحی لوگو و برندسازی تفاوت وجود دارد. این یک بحث قدیمی است .فقط کافی است کمی در گوگل درمورد آن سرچ کنید. کلمه برندسازی کلمه بسیار جذابی است اما لطفا آن را در جای درست استفاده کنید. یک طراحی هیچگاه اقدام به برندسازی نمی‌کند.

هدف لوگو چیست؟

در یک جمله کوتاه می توان گفت هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد.

زمانی که مخاطبین با طراحی لوگویی جذاب رو به رو می شوند در زمان کوتاهی متوجه مفهوم کلی در طراحی آن می شوند که طرح و پیام لوگو را به خاطر میسپارند.

چرا به لوگو نیاز داریم؟

به تجربه و البته نتایج آماری ثابت شده است که افراد (مخاطبین) به شرکتی که لوگوی خوب و استانداردی داشته باشد، بیشتر اعتماد می کنند. همچنین روابط تجاری بهتر در میان رقبا یا شرکای همسوی بازار از مزایای داشتن یک لوگوی مناسب است. به هر حال نام نیک و ظاهری فاخر، همیشه در یاد می ماند.

ویژگی‌های طراحی یک لوگو خوب و موفق :

طراحی خوب و موفق باید دارای ویژگی‌هایی زیر باشد؛

اعتبار و سنخیت: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو (نام تجاری و برند) و تجارتی که به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
باید با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند هم‌خوانی داشته و معنای خود را به سرعت به مخاطب انتقال دهد.


ماندگار و پایدار: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و ماندگاری خود را با تحمل طرح‌ها و مدهای مختلف در طول زمان از دست ندهد.


انعطاف پذیر: یک طراحی خوب و موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید (تکرنگ) و تمام رنگی چاپ و در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. بدون تغییر در ظاهر و معنی و مفهوم آن.


 یک طراحی خوب و موفق را باید بتوان به صورت آنلاین در وب‌سایت‌ها و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
 باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد یعنی منحصر به فرد و قابل ثبت باشد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو پیچیده در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir