طراحی لوگو گردشگری در شیراز

اگر می پرسید که چرا باید برای کسب و کارتان که به مسافرت و گردشگری مربوط است یک لوگو داشته باشید باید بگوییم امروزه حتی یک کسب و کار خوب بدون لوگو در دنیا وجود ندارد! و اگر کارتان را می خواهید جدی بگیرند در همان ابتدا به فکر طراحی لوگو گردشگری باشید. در ادامه از کاربردهای یک لوگو گردشگری می گوییم:

- برای آشنایی مردم با شما

تصور کنید که یک شرکت گردشگری ثبت می کنید و قصد دارید که تور هایی برگزار کنید که برای روحیه دادن به کودکان آنها را به مدت سه روز به شهر های نزدیک می برد شما برنامه ای ساخته اید که کودکان از موزه، کتابخانه های بزرگ، مسجد هایی با بهترین معماری و ادارات بزرگ دیدار کنند و تصور کنید شرکت شما یک اپلیکیشن ساخته است که والدین کودکان با ورود به اپلیکیشن از وضعیت کودک آگاه می شوند.

مثلا می دانند الان دقیقا کجاست یا می توانند بصورت آنلاین با او حرف بزنند مثلا در اپلیکیشن خدماتی برای کودکان نیز در نظر گرفته شده است. مثل نزدیک ترین بوفه ها، مکان های زیبا و ... و تصور کنید که این خدمات فقط بخش کمی از کسب و کار شما را تشکیل می دهند اگر اپلیکیشن شما دارای لوگویتان باشد هم برند شرکت را قوی تر می کند و هم هر کجا این لوگو را مردم دیدند پی می برند که اپلیکشن کار شرکت شما بوده و این تبلیغی عالی است.

این لوگوی رو تابلوی مغازه وجود دارد، روی کارت ویزیت شما وجود دارد حتی روی کاور هایی که برای کودکان دبستانی که به گردش برده اید نیز وجود دارد وقتی کسی کنجکاو می شود که مسئولیت این کودکان با چه کسی است تا او هم کودکش را به چنین گردش های مفید بفرستد لوگو را روی کاوری که بر تن کودکان است می بیند از این طریق شرکت شما را می شناسد.

 لوگو مانند وسیله ای جادویی است که هر لحظه ارزش برند شما را بیشتر می کند هر قدمی که بردارید فقط کافی است لوگو خود را آنجا بگذارید مردم این را به خاطر می سپارند که آن سرویس یا محصول متعلق به شماست و آن را به شرکت دیگری مرتبط نمی دانند!

- نشان دادن خلاقیت

اگر می خواهید یک کسب و کار بسازید مخصوصا در صنعت گردشگری باید بگوییم که خلاقیت برگ برنده شماست و اگر هم صاحب یک کسب و کار هستید اصلا لازم نیست غمزده گوشه ایی بنشینید و به کرونا، نبود بازار و قبض و فاکتور هایی فکر کنید که باید سر ماه پرداخت کنید کمی خلاقیت نیاز دارید البته لازم نیست استیو جابز یا والت دیزنی باشید فقط در عین سادگی سرویس، محصول یا راه جدیدی بسازید.

به عنوان مثال اگر در شهر شما دو آژانس مسافرتی وجود دارید و شما یکی از آنها هستید پس باید به دنبال عرضه چیزی باشید که رقیب شما آن را ندارید و یا تور، امکانات، یا سرویس جدیدی ارائه دهید که مناسب مردم شهرتان باشد و بهترین مکان برای نشان دادن این خلاقیت همان لوگو است در لوگو می توانید تمایزتان را نشان دهید.

به عنوان مثال یکی از فروشگاه های بزرگ چای فروشی نوعی از چای سبز جدید و مرغوب در اختیار داشت که حتی تست آن رایگان بود این کسب و کار لوگوی خود را به شکل یک برگ چای سبز که در کمال زیبایی روی تابلویشان قرار داشت تبدیل کرد و این نشان می داد که محصول اصلی آنها چیست و در چه چیزی متفاوت هستند! یا چرا باید مردم به آنها مراجعه کنند.
البته این فقط یک مثال کوچک بود شما می توانید معنا و مفهوم بسیاری در طراحی لوگو گردشگری خود جای دهید.

طراحی لوگو گردشگری در شیراز

- می تواند باعث شوق مردم برای مسافرت یا بازدید از اماکن زیبا شود

امروزه کسب و کار ها به دلیل رقابت بالا باید دست به هر کاری که می توانند برای بقا یا رشد بزنند و این نه تنها بد نیست بلکه نکته خوبی نیز هست لوگو می تواند در همه جا باشد. این فرصت خوبی است که شور و تمایل مردم را برای مسافرت بالا ببرید مثلا تصور کنید یک کارمند وقتی ساعت 2 ظهر در تابستان گرم لوگوی شما را می بینید که تصویری از یک ساحل زیبا همراه با استخر و وسایل مورد نیاز در آن اطراف وجود دارد چه حالی می شود؟

به احتمال زیاد عزمش را جزم می کند تا با خانواده به یک مسافرت حسابی برود و اگر قرار باشد از خدمات یک کسب و کار استفاده کند به احتمال زیاد آن کسب و کار شما خواهید بود. در لوگویتان باید شور و شوق مردم را کنترل کنید باید آنها هوس سفر به مناطق تاریخی، علمی، طبیعی و هنری کنند شما باید باهوش باشید و به جزئیات توجه کنید چون دیگر کسب و کار ها قطعا با فکر جلو می آیند.
این سه مورد فقط بخش کمی از کاربردهای طراحی لوگو گردشگری بود همه ما می دانیم که لوگو ها تا چه حد در دنیای امروزی مهم هستند آیا یک کسب و کار بزرگ و شناخته شده بدون لوگو می شناسید؟ از دیگر کاربرد های طراحی لوگو گردشگری می توان به مواردی چون حس اطمینان و اعتماد دادن به مشتری، نشان دادن احترام به مشتری و ماندگاری محصول یا سرویس های شما در ذهن مشتری است.

طراحی لوگو؛ بیان کننده یک عبارت یا مفهوم

یکی از اهداف طراحی لوگو، بوجود آمدن سمبلی برای وجود یا حضور شخص یا شرکتی در بازار رقابتی است. شما می توانید رد حضور یا وجود یک کسب و کار را در مکان های مختلف، با دیدن آن لوگو در فضا، دریابید. در کل می توان گفت، لوگو یا آرم یک شرکت در عین سادگی، بیان کننده هویت کاری یک فرد، گروه یا شرکت می‌باشد و باید مفهوم وجودی آن کسب و کار را جلوه دهد.

ویژگی‌های یک لوگوی قدرتمند

هر آنچه که قبلا در ارتباط با مفهوم لوگو و هدف از طراحی آن گفته شد، نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو حرفه ای و با کیفیت آرم است. می توان این مفهوم را این گونه گفت که اگر شما نام فردی را ندانید، او را با توجه به ظاهری که دارد توصیف می کنید؛ مثلا آن دختری که لباس صورتی داشت یا پسری که روی میز جلویی می نشست.
دقیقا کارکرد لوگو در ماهیت کسب و کار‌ها نیز به همین شکل است. زمانی که مخاطبین آرم شرکت شما را می‌بینند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند و توصیفی از کسب و کارتان در ذهن مخاطبین تداعی می‌شود و در نهایت آن توصیف تبدیل به اسم شرکت شما می‌شود. این فرآیند را دقیقا در هنگامی که تیک را دیده و برند نایک یادآوری می شود، می بینیم. یادآوری مک‌دونالد بعد از دیدن حرف “ام” طلایی نیز از دیگر مثال های این پروسه ذهنی است.

برندها و لوگوها

در مجموع، لوگوی کسب و کار شما، نشان دهنده چهره کسب و کارتان است. ولی نکته ای که از آن نباید غافل شد این است که پیش از آن که به طراحی لوگو بپردازید، باید بدانید که پیام اصلی برند شما چیست. وقتی پیام اصلی کسب و کارتان در نماد آن جلوه کند، آن کسب و کار، موجودیتی پیدا می کند که می تواند آن لوگو را در ذهن مخاطبین ماندگار سازد

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو گردشگری در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو گردشگری حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو گردشگری را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو گردشگری حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir