گرافیست کیست

هدف اصلی طراحان گرافیک برجسته‌ و قابل شناسایی ساختن نام سازمان‌هایی است که با آن‌ها همکاری می‌کنند. آن‌ها با استفاده از رسانه‌های متنوع، هویتی خاص را برای تبلیغ کردن این سازمان‌ها طراحی می‌کنند. این رسانه‌ها شامل قلم‌ها، اشکال، رنگ‌ها، تصاویر، طراحی چاپ، عکاسی، انیمیشن، آرم و بیلبوردها هستند. طراحان گرافیک اغلب با هنرمندان، انیماتورها و سایر متخصصان در حرفه‌های هنری همکاری می کنند.

بنابراین، هر طراح گرافیک باید توانایی حل مسائل و ایجاد ارتباط میان مخاطب و کارفرما را دارا باشد. وظیفه هر طراح گرافیک حل چالش‌های ارتباطی و دستیابی به نتایج خلاقانه و خاص است.

وظایف گرافیست

طراحان گرافیک برای برقراری ارتباط میان مخاطب و کارفرما، هنر و تکنولوژی را به کار می‌گیرند و تصاویر را با متن ترکیب می‌کنند. آن‌ها ممکن است از عناصر مختلف برای دستیابی به جلوه‌های هنری یا تزئینی استفاده کنند. گرافیست‌ها صفحه‌آرایی، طرح کلی و طراحی بسته‌بندی بروشورها، مجلات و شرکت‌های مختلف را نیز انجام می‌دهند. هنگام استفاده از متن در صفحه‌آرایی، آن‌ها با نویسندگان همکاری نزدیک دارند و تصمیم می‌گیرند که کلمات در کجا قرار گیرند.

اهمیت طراحی گرافیک در فروش و بازاریابی محصولات روز به روز رو به افزایش است. بنابراین، گرافیست‌ها در زمینه تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی با مردم ارتباط نزدیک دارند. اکثر طراحان در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند؛ به عنوان مثال، برخی در زمینه تصاویر متحرک تخصص دارند، برخی دیگر با رسانه‌های چاپی (روزنامه، مجلات و …) همکاری می‌کنند یا علائم و پوستر طراحی می‌کنند.

ویژگی های طراحان گرافیک

طراحان گرافیک باید با تکنیک‌های گرافیکی و نرم‌افزارهای جدید کامپیوتری آشنا باشند و خود را بروز نگه دارند. آن‌ها باید بتوانند طرح‌هایی ارائه دهند که از نظر هنری جالب، خلاقانه و مورد توجه مشتریان و مصرف‌کنندگان باشد. آن‌ها با استفاده از طراحی دستی یا با استفاده از برنامه‌های کامپیوتری، ایده‌های خود را در قالب تصاویر با مشتریان مطرح می‌سازند.
طراحان گرافیک باید برای اطمینان از انتقال پیام مورد نظر و بیان صحیح اطلاعات، با مشتریان و سایر طراحان ارتباط برقرار کنند. بیشتر آن‌ها برای تهیه طرح‌های خود از نرم‌افزارهای تخصصی طراحی گرافیک استفاده می‌کنند. آنها باید بتوانند رویکردهای جدیدی برای انتقال ایده‌ها به مشتریان خلق کنند و طراحی‌های منحصر به فردی را ارائه دهند که معنای مشخصی را به مشتریان منتقل کنند.

طراحان گرافیک اغلب با سایر طراحان و بازاریاب‌ها، نویسندگان و برنامه‌نویسان در پروژه‌های مختلف مانند وب‌سایت‌ها، نشریات و سایر محصولات همکاری می‌کنند. برخی از افراد با سابقه طراحی گرافیک در مدارس طراحی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند. طراحان گرافیک شخصیت‌های خاصی دارند. آن‌ها افرادی خلاق، حساس و برون‌گرا هستند.

مراحل کار طراحان گرافیک

هر طراح گرافیک بر اساس نوع و تخصص اصلی خود در دیزاین مراحلی را باید انجام دهد که معمولا شامل چندین مرحله می‌شود که در ذیل به اختصار آن‌ها را بیان می‌کنیم:

- دریافت سفارش و بریف طراحی

شاید این مرحله جزو اصلی مراحل سفارشات طراحی گرافیک است. در این مرحله پس از اینکه طراح گرافیک کاملا بر خواسته مشتری مسلط شد و بریف (Berif) کاملی از مشتری باب سفارش طراحی مربوطه دریافت کرد. باید بریف را کاملا بررسی کرده و چیز مبهمی قبل از استارت اتودزدن برای او باقی نمانده باشد. وقتی که کاملا با مشتری(کارفرما) صحبت‌های خود را کرد و دیگر سوالی نداشت و از پروژه بریف بسیار کاملی تهیه کرد حال نوبت به ایده پردازی و اتود زدن می‌رسد.

- ایده یابی و اسکچ

در مرحله دوم نوبت به ایده یابی و خلق و پرورش خلاقیت در مورد سفارش مورد نظر فرا می‌رسد. گرافیست باید تمام ایده‌های ذهنی خود باتوجه به بریف کار را بر روی کاغذ بیاورد. معمولا بعد از آن هنرمند طراح اتودها و پیش طرح های متفاوتی را ساخته و در مرحله انجام، بسته به توانایی‌های اجرایی خود آن پیش‌طرح‌ها را می‌پروراند. تمام این فعالیت‌ها مجموعه ای از تخصص را نیاز دارد که برای کسب کردن آن به زمان و ممارست در آموختن احتیاج است.

- نهایی سازی اسکچ و تایید کارفرما

حال که تمامی ایده‌ها روی کاغذ آمدند و ویرایشات لازم را دیدند تا پخته‌تر شوند نوبت آن است که کارفرما بین ایده‌های اتود زده شده یکی را برای نهایی سازی انتخاب کند. در این مرحله امکان دارد شما مجبور باشید دوباره اتود زده و رضایت کارفرما را جلب کنید، ولی فراموش نکنید که این شما هستید که علم و هنر طراحی گرافیک را می‌دانید نه کارفرما. بهتر است با راهکارهای حرفه‌ای و یادگیری اصول فروش و بازاریابی کارفرما را متقاعد کنید که کار سلیقه‌ای برای کسب‌و‌کار مناسب نمی‌باشد. ما فرض می‌گیریم که کارفرما اتود را تایید و نهایی کرده، حال نوبت به ایجاد خروجی با ابزار مناسب است.

- خروجی کار

در زمان‌های قدیم، حدود ۲۰ الی ۳۰ سال پیش تمامی خروجی‌های طراحان گرافیک به‌صورت دستی بود و کامپیوترها در آن نقشی نداشتند. امروزه کامپیوترها نقش بسیار پررنگی در طراحی گرافیک دارند. همین امر باعث شده سالانه سبک‌های متفاوتی در طراحی ظهور کند. در آخر باید گفت وظایف یک طراح گرافیک را می‌توان کامل‌تر کرد و در متن طولانی و بلندی جا داد اما ما به چند مورد بیشتر اکتفاء نمی‌کنیم.
شغل گرافیست اولین رتبه را در میان شغل های پولساز و شاد دنیا به خودش اختصاص داده است. این شغل به شما فرصت می دهد از تمام خلاقیت خودتان استفاده کنید و روز شنبه صبح سرشار از انرژی ساعت ۸ صبح در محل کارتان حاضر شوید.

طراح گرافیست کیست؟

طراح گرافیست هنرمندیست که برای انجام بصری سفارشی مشخص، ابتدا سعی می کند شناخت مناسبی از موضوع سفارش به دست بیاورد، سپس بسته به توانایی های ذهنی خود و یا با مشورت همکاران دیگری که احتمال دارد وجود داشته باشند، به ایده ای در مورد سفارش دست پیدا کند.

مهارت های گرافیست

-مهارت طراحی با کامپیوتر

-مهارت در طراحی محصولات چاپی

-مهارت های ارتباطی

-تحصیلات

-تفکر خلاق

-ارائه پورتفولیو

جدا از مهارت های معمول و عمومی که یک طراح باید از آنها برخوردار باشد، بهتر است از بین مهارت هایی که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد یک یا دو مهارت را دارا باشید تا گنجینه مهارت های شما کامل شود.

-طراحی وب

-تصویر گری و طراحی

-عکاسی

وظایف گرافیست

صحبت درباره نیازها و خواسته های مشتری و مشخص کردن ویژگی های سفارش او

انتخاب بهترین و مناسب ترین روش، مواد و سبک متناسب با سفارش مشتری

ایجاد طرح های اولیه کار برای نشان دادن به مشتری

استفاده از نرم افزارهای تخصصی کامپیوتری برای آماده کردن طرح ها

تولید نسخه نهایی با رعایت کردن ویژگی های دقیق نوشتاری، اندازه و رنگ

انجام کار با در نظر گرفتن بودجه و زمان اختصاص یافته به آن

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت لوگو حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir