استند چیست

استند یک سازه تبلیغاتی و نمایشگاهی است که در ابعاد بزرگی همراه با پایه نگهدارنده در معرض دید مردم قرار میگیرد وبیشترین توجه را به مردم میرساند.

استند یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر می باشد چون با کمترین هزینه و زمان د رسطح وسیعی در معرض دید مَردم قرار میگیرد.

این امر برای بازاریاب  و سرمایه گذار میتواند خیلی مفید و موثر باشد.

طراحی گرافیکی صفحه و متن استفاده شده در آن تاثیر فوق العاده ای در جذب و جلب توجه  مردم دارد.

چاپ استند های تبلیغاتی

استند ها با توجه به دو فاکتور قابل بررسی هستند: نوع سازه و نوع چاپ آنها.

در چاپ این ابزار تبلیغاتی نیز باید به دو نکته توجه کرد. آن را برای فضای داخلی می خواهید یا خارجی؟

یکی از روش های چاپ استند پلات است، که توسط دستگاه پلاتر بر روی کاغذی خاص انجام می شود. برای مقاوم سازی محصول در برابر خش، پارگی، گرما و سرما پوششی از لمینت بر روی آنها کشیده می-شود. این نوع از چاپ معمولا برای فضای داخلی مناسب است.
نوع لمینت می تواند براق و یا مات باشد. لمینت براق توانایی بیشتری در جلب توجه دارد اما از سویی دیگرباعث انعکاس نور شده و خوانایی را تحت تاثیر قرار می دهد، از این رو در بکار بردن نور در فضا باید دقت کافی داشته باشید و شاید استفاده از لمینت براق برای محیط های پرنور انتخاب درستی نباشد؛ در حالی که در لمینت مات به راحتی می توان مطالب روی استند را خواند.
برای سفارش استند تبلیغاتی در فضای باز باید به عوامل محیطی مانند سرما، گرما، باران و نور خورشید توجه داشته باشید.
برای چاپ این محصول در فضای باز از موادی استفاده می شود که در برابر تغییرات جوی مقاومت خوبی داشته باشد و به راحتی از بین نرود که از آن جمله می توان به بنر مات، بنر معمولی و سولیت اشاره کرد.
در این میان چاپ بر روی سولیت مناسب ترین انتخاب برای فضای باز است، هم به لحاظ ضخامت و هم ماندگاری چاپ.
بنر معمولی براق است و انعکاس نور را به همراه خواهد داشت.

چند مرحله ساده برای طراحی یک استند جذاب

چاپ استند از دریچه چاپ مدرن

در عالم چاپ، کاری ساده تر از سفارش یک بنر و توسعه شناخت یک برند از این طریق نیست. همین سادگی و البته تاثیرگذاری قابل قبول باعث شده تا سفارش بنر استند و سایر چاپ های اینچنینی، بیشترین حجم فعالیت چاپخانه ها را به خود اختصاص دهد. در صورتی که در آغاز راه برندینگ کسب و کار خود قرار دارید یا برای یک تبلیغ اقتصادی برنامه ریزی می کنید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید، زیرا به طور دقیق، فنی و تخصصی چاپ استند را زیر ذره بین قرار داده ایم.
مقدمه؛ چرا چاپ استند محبوب است؟

بهره گیری گسترده از چاپ استند دلایلی دارد و ما در زیر، ذیل چند بند به مهم ترین این دلایل اشاره می کنیم:

· استندها چاپ هایی سبک که حمل و نقل آن ها فوق العاده ساده و سریع انجام می گیرد؛

· از نظر ظاهری، در بازه اقتصادی مشخص شده، هیچ چاپی ظرفیت استند را ارائه نمی دهد؛

· کارایی چاپ استند در نوع خود بی رقیب است و در مدت زمانی ناچیز، تاثیر تبلیغاتی خود را هویدا می سازد؛

· استندها در تمامی ابعاد قابل چاپ هستند. به طور مشخص می توان آن ها را به شکل رومیزی، یا ایستاده به کار گرفت و از ظرفیتی که دارند بهره برد؛

· در صورتی که استند به شکل رول آپ کار شود، این امکان وجود دارد که به مرور و توالی، بنر چاپ شده را تعویض کرد؛

· و برگ برنده نهایی چاپ استند این است که قابلیت برقراری ارتباط با طیف وسیعی از مخاطبان را دارد. به شکل مشخص، می توان آن ها را روی دیوار، روی رول آپ، روی میز، در مسیرهای عمومی و بسیاری دیگر از فضاها نصب کرد.

چگونه یک استند استاندارد طراحی کنیم؟

در این قسمت، ذیل چند عنوان، تمامی نکاتی که با رعایت آن ها می توانید استندی استاندارد و درجه یک در اختیار داشته باشید را ارائه داده ایم.

- لوگو خود را بالا قرار دهید

هدف اصلی چاپ استند این است که برند خود را پروموت کرده و در شرایطی بهتر نگاه داریم. حال، هرچه قدر طرحی زیبا و فریبنده ایجاد کرده باشید اما از نام کسب و کار خود نشانی روی استند قرار ندهید، طرفی از چاپ استند برنخواهید بست. در نتیجه، مهم ترین بخش استند، یعنی قسمت فوقانی آن را به قرار دادن لوگو اختصاص دهید.

- از بالا به پایین، از راست به چپ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید، شیوه خواندن و نوشتن در مدرسه، به طور ناخودآگاه ساختار ذهنی ما را شکل می دهد. در نتیجه، هر فرد ایرانی همان طور که می خواند و می نویسد، به اشیا نگاه می کند، یعنی بنر شما حداکثر تاثیرگذاری را خواهد داشت اگر از بالا به پایین و از راست به چپ چیدمان شده باشد (توجه داشته باشید اگر بنر انگلیسی طراحی می کنید، باید طرح را چپ به راست مدیریت کنید).

- از تصاویر باکیفیت استفاده کنید

دشمن درجه یک استند، تصاویر بی کیفیتی هستند که بزرگ می شوند و روی بنر، حالت پیکسلی پیدا می کنند. علاوه بر این، توجه داشته باشید که لازمه شبیه بودن تصویر درون مانتیور، به چاپ روی بنر این است که سیستم یا حالت رنگی را روی CMYK قرار دهید. بسیاری از افراد این نکته ساده را در نظر نمی گیرند و تصویر خود را در حالت RGB برای چاپ ارسال می کنند.

-  در انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کنید

رنگ پس زمینه بنر باید یکی از مشتقات رنگ سازمانی برند شما باشد. اما در عین حال باید به چند نکته توجه کنید:

· رنگ حداکثر جاذبه را ایجاد کند و بتواند در کسری از ثانیه توجه مخاطب را جلب کند؛

· رنگ لوگو شما را در شرایطی ویژه، بولد یا اغراق شده نمایش دهد؛

· و از همه مهم تر اینکه، رنگ زمینه ای ایجاد کند که نوشته های شما به طور خوانا در اختیار مخاطب قرار بگیرد و فرد برای مشاهده آن چه نگاشته اید به زحمت نیافتد.

- توازن نوشته و فضای خالی را رعایت کنید

این اتفاق زیاد روی می دهد که شخص می کوشد در کمترین فضای ممکن، بیشترین نوشته را قرار دهد. توصیه می کنیم سراغ این کار نروید زیرا به طور قابل مشاهده ای کیفیت کار شما را کاهش داده و در بسیاری موارد استند را به کل فاقد فایده می کند. به بیان دیگر، باید بین نوشته ها، تصویر و فضای خالی استند توازن برقرار کنید. زمانی که به استند خود نگاه کردید و فارغ از مسال جانبی، طرح کلی چشم نواز به نظر آمد، آن زمان است که می توان از استند انتظار اثربخشی داشت.

- دید زیبایی شناسانه یا Aesthetics داشته باشید

مغز انسان یک بانک اطلاعاتی دارد و هر پدیده ای را که مشاهده می کند، بر مبنای تصاویر ذخیره شده، زشت، زیبا یا معمولی طبقه بندی می سازد. برای آنکه برند شما در جان و جهان مخاطب جاری و ساری شود، ناچارید به جنبه های زیبایی شناسانه در طراحی استند توجه داشته باشید. از آنجا که در حوزه طراحی، این مساله کمی تخصصی است، شاید بهتر باشد تمامی پروسه را به یک گرافیست کارکشته بسپارید. یا حداقل در روند طراحی و چاپ، از نیروهای چیره دست و خبره مشاوره دریافت کنید.

به بیان دقیق، راه و روشی خلاصه برای پاشیدن جادوی زیبایی روی طراحی وجود ندارد. کمی تلاش، قدری ذوق با چاشنی تخصص می تواند این امر را میسر سازد.

- ابعاد مناسب کار خود را پیدا کنید

 یکی از ویژگی های مثبت استندها این است که می توان آن ها را در تمامی ابعاد طراحی و چاپ کرد. حال از یک نظر کار شما سخت است، زیرا ناچارید پیش از ثبت سفارش ابعاد مناسب استند را متناسب با نیاز خود شناسایی کنید. توجه داشته باشید مولفه تعیین کننده در این وادی، شناخت مخاطب، ذوق و سلیقه اوست. اگر مخاطب شما در دفتر کاری و جلسات رسمی حاضر می شود، سراغ استندهای رومیزی باشید، اگر در مراکز شلوغ مارکتینگ انجام می دهید، استندهای بزرگ، وسیع یا رول آپ های دوطرفه کارگشا هستند و به همین طریق مساله ادامه می یابد.

انواع مختلف استند:

استند های فروشگاهی

استند های نمایشگاهی

استند های تبلیغاتی

استند رومیزی

استند ایستاده

استند شهری

که برای معرفی کسب و کار میتوان در محیط داخلی و فضای باز ازجمله نمایشگاهها ، هتل ها ، مراکز خرید  ، همایش ها وکنفرانس ها به ویژه کنفرانس خبری..  مورد استفاده قرار میگیرید.

استندها از مواد اولیه مختلفی ساخته می شود و می توان آن را بر مبنای مواد تشکیل دهنده تقسیم کرد:

استند فلزی

استند پلکسی

استند چوبی ( چوب های خاص نظیر : گردو ، راش ، گایاک و…) استفاده از چوب ها ی خاص باعث افزایش قیمت میشود.

استند ام دی اف

استند تزریقی

استند مفتولی

استند بامبو

استند رول آپ

استند پاپ آپ

استند تلسکوپی

استند خرچنگی

استند چرخشی

استند فلکه ای

استند کراس

استند بادبانی

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی استند در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت استند حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی استند را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک استند حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir