قالب سایت چیست؟

زمانیکه می خواهید یک  وب سایت حرفه ای را طراحی کنید برای این کار نیازی نیست که حتما از یک طراح و متخصص استفاده کنید. شما می توانید با قالب هاب آماده ای که برای وب سایت ها در اختیار دارید یک وب سایت مناسب را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید.

اما مسئله ای که بسیاری از مدیران وب سایت ها با آن مواجه هستند این است که باید کدام قالب را برای طراحی وب سایت خود انتخاب نمایند؟!

بعد از اینکه شما هاست مناسبی را برای وب سایت خود انتخاب کردید مرحله بعدی که دارای اهمیت می باشد و در عین جذابیتی که دارد بسیار گیج کننده است قالب وب سایت می باشد. مسئله که در امر طراحی سایت بسیار مهم می باشد دلیل این سردرگمی نداستن نکات اصلی و فاکتورهای انتخاب قالب سایت می باشد.

قالب سایت 

Site Template یا همان قالب سایت را می توان اینگونه تعریف کرد که دکور و قفسه بندی فروشگاه ها در دنیای واقعی می باشد. در حقیقت در تعریف قالب سایت چیست؟ می توان گفت ترکیبی از رنگ، تصاویر و المان هایی است که در سایت ها موجود می باشد مثلا کلمه کلیدی و یا دکمه ای که باعث می شود وب سایت شما مرتبط و منحصر به فرد دیده شود.

زمانیکه شما شروع به استفاده از وردپرس می کنید باید بدانید که یک قالب پیش فرض برای شما در حال فعالیت می باشد. بدون شک برای شما این سوال پیش خواهد آمد که با وجود این حالت پیش فرض چرا باید برای وب سایت خود یک قالب دیگری را انتخاب کنید.

دلیل داشتن قالب سایت

گفتیم که با استفاده از وردپرس برای شما یک پوسته پیش فرض تعیین خواهد شد این قالب در واقع یک قالب ساده برای وبلاگ می باشد که ظاهر سایت شما را برای مخاطبینتان نشان می دهد. باید بدانید قالبی که هیچ جذابتی برای مخاطبین نداشته باشد بدون شک نمی تواند زمان نگهداری مخاطبین در وب سایت را افزایش دهد.

وقتی می خواهید در دنیای کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین گوی سبقت را از رقبای خود ربوده و بهترین باشید سعی می کنید ظاهری زیبا و مخاطب پسند را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. در حقیقت باید بگوییم که سایت شما حکم یک نماینده را دارد که در یک جلسه مهم تجاری شرکت کرده است بنابرین باید ظاهری آراسته و قابل قبول داشته باشد.

معیارهای انتخاب قالب خوب برای وب سایت

قبل از انتخاب قالب برای وب سایت باید معیارهای زیر را در نظر داشته باشید.

تصمیم بگیرید که می خواهید یک قالب رایگان داشته باشد یا بابت قالبی که در نظر دارید می خواهید هزینه پرداخت کنید. البته باید این موضوع را هم به خاطر داشته باشید که استفاده از قالب های رایگان دارای امکانات کمی می باشند و قالب های پولی مزایای غیر قابل انکاری دارند. فراموش نکنید که معیار اصلی در انتخاب قالب سایت کیفیت می باشد این راه بهترین راه برای جلب اعتماد مشتریان می باشد

تمپلیت یا قالب سایت 

معنی تمپلیت در فارسی یعنی الگو و قالب. در پاسخ به پرسش قالب سایت چیست بایستی گفت یک قالب وب (Web template)، صفحه وب از قبل طراحی شده ای است که فاقد محتویات، تصاویر و متن است. استفاده از قالب آماده سایت کاربران عادی را قادر می سازد تا بدون نیاز به دانش تخصصی طراحی وب و کد نویسی، وب سایت خود را با ظاهری مناسب آماده کنند. طراحی قالب سایت در طرح ها و گونه های متفاوتی براساس دسته بندی شغلی صورت می گیرد از جمله

قالب سایت شرکتی
قالب آماده سایت پزشکی
قالب سایت خبری
قالب وب سایت شخصی

بسیاری از قالب های آماده سایت یا تمپلیت ابتدایی به صورت آنلاین و رایگان قابل دسترس می باشند، اما سایر آن ها با مبالغ منطقی به فروش می رسند که این مبلغ به مراتب بسیار کمتر از هزینه استخدام یک طراح و برنامه نویس وب سایت می باشد. مالکین وب سایت می توانند برای یافتن قالب آماده سایت برای سایت خود در اینترنت جستجو نموده و تصویر پیش نمایشی از هر یک از قالب های موجود را مشاهده کرده و مناسبترین آن ها را انتخاب نمایند.

اولین مرحله برای ایجاد یک وب سایت، طراحی یک قالب صفحه بندی مناسب با ظاهری جذاب برای بازدیدکنندگان می باشد. این موضوع شامل انتخاب مناسب فونت ها، چهارچوب ها (Frames)، گرافیک ها و ترکیب رنگ های مناسب می باشد. مرحله بعدی باید این طراحی صفحات وب و ترکیب رنگ ها را به قالب HTML تبدیل نموده که این امر نیازمند تسلط بالایی به زبان HTML و نرم افزارهای مربوطه می باشد. در مرحله آخر نیز پس از طراحی قالب سایت ی مناسب، باید محتویات و متون واقعی و مناسب در وب سایت قرار بگیرد.

نکات مهم در انتخاب قالب سایت

مولفه‌های گوناگونی در انتخاب قالب سایت وجود دارد که کار انتخاب بهترین گزینه را می تواند طاقت فرسا کند. چند نکته وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها به شما کمک می کنند بهترین تمپلیت سایت را برای خود انتخاب کنید.

- نوع وب سایتی که می‌خواهید طراحی کنید را بشناسید

همانطور که پیش‌تر مطرح شد قالب‌ها بسته به دسته شغلی به چند نوع وب سایت طبقه بندی می‌شوند. تعداد زیادی قالب برجسته و حرفه‌ای وجود دارد که اگر شما تازه وارد هستید انتخاب را برای شما سخت می‌کنند. ممکن است وسوسه شوید و یک قالب که ظاهر خیلی زیبایی دارد را انتخاب کنید و قالبی که مخصوص شغل شماست را رد کنید.

هر قالب وب سایت دارای ویژگی‌های خاص خود است. یک قالب سایت فروشگاهی نمی‌تواند در قالب یک وبلاگ شخصی استفاده شود. بنابراین درک ویژگی‌های مورد نیاز وب سایت خود اولین و مهمترین گام در انتخاب قالب مناسب است. اما اغلب این نکته را در نظر نمی‌گیرند.

- کیفیت را قربانی هزینه نکنید

template رایگان در اینترنت کم نیستند. هنگام انتخاب بین قالب‌های رایگان و پولی چندین نکته وجود دارد که باید در نظر گرفت. هزینه قالب‌های پولی به طور قابل توجهی نگرانی اصلی بسیاری از افراد است. در نظر داشته باشید که فقط پول شما نیست که سرمایه گذاری می‌کنید، بلکه در وقت و تلاش خود نیز سرمایه گذاری می‌کنید. این را از خود بپرسید: آیا ترجیح می‌دهم وقت و تلاش خود را برای سفارشی سازی وب سایت خود صرف کنم یا اینکه وقتم بهتر است برای توسعه محصولم صرف شود؟ در حالت دوم ، شما باید به دنبال قالب‌های حرفه‌ای غیر رایگان باشید. این قالبها ممکن است گران‌تر باشند اما مدت مورد نیاز برای ایجاد وب سایت خود را تا حد زیادی می‌توانید کاهش دهید.

- وقت بگذارید

ممکن است از راه اندازی وب سایت خود بسیار هیجان زده باشید. شما ممکن است فقط قالب را راه اندازی نموده و سایت خود را بلافاصله راه اندازی کنید. اگرچه این روش به شما کمک می‌کند سایت خود را زودتر در دسترس عموم قرار دهید، اما به یاد داشته باشید که موفقیت وب سایت ارتباطی با راه اندازی سریع آن ندارد. انتخاب تمپلیت سایت ضعیف و افزودن تدریجی امکانات به آن دشوارتر از چیزی است که تصور می‌کنید. خیلی مواقع بعد از راه اندازی وب سایت متوجه می‌شوید یک قابلیت کلیدی که قرار بود بعدا برای وب سایت فعال کنید توسط قالب شما پشتیبانی نمی‌شود.

- به دنبال قالب با امکان سفارشی سازی باشید

برای ایجاد وب سایت مخصوص خود، باید به نوعی قالب تهیه شده را تغییر دهید. این تغییر و امکان انجام آن فقط به قالب بستگی دارد. بدون سفارش سازی قالب آماده هرگز وب سایت شما در میان هزاران رقیب که همان قالب را استفاده کرده‌اند خودنمایی نخواهد کرد. به علت همین موارد است که توسعه دهندگان قالب گزینه‌هایی را برای شخصی سازی ارائه می‌دهند. برخی گزینه‌های سفارشی سازی بی شماری را در اختیار کاربران قرار داده، در حالی که برخی دیگر گزینه های زیادی را برای تغییر عناصر خاص وب سایت به شما نمی‌دهند. برای اینکه بتوانید وب سایت خود را به بهترین شکل شخصی سازی کنید نیاز است قالب منتخب شما از قابلیت سفارش سازی خوبی برخوردار باشد.

- توسعه دهنده و پشتیبانی قالب خود را بشناسید

هم اکنون توسعه دهندگان بی شماری قالب‌های خود را در اینترنت ارائه می‌دهند. بنابراین، اگر هزینه یک قالب را پرداخت می‌کنید یا آن را به صورت رایگان دریافت می‌نمایید، مطمئن شوید که قالب خود را از یک منبع معتبر و قابل اعتماد دریافت کرده‌اید.

آیا قالب آماده ریسپانسیو از قالب معمولی بهتر است؟

اگر سایت شما واکنشگرا یا رسپانسیو نباشد، قدیمی و منسوخ قلمداد می‌شود. قالب‌های واکنشگرا امکان تنظیم چیدمان سایت‌های شما در اندازه ها و دستگاههای مختلف را فراهم می‌کند.

بخش قابل توجهی از ترافیک وب از طریق تلفن همراه و سایر دستگاه های همراه ایجاد می‌شود. مهم نیست که وب سایت شما به چه بازار هدفی توجه می‌کند، چه تجارت الکترونیکی باشد و چه یک وب سایت خبری، اگر وب سایت خود را در دسترس دستگاه‌های همراه قرار ندهید، همیشه به کسب و کار شما آسیب می رسد.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی قالب سایت و اینستاگرام در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی قالب سایت و اینستاگرام حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی قالب سایت و اینستاگرام را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک قالب سایت و اینستاگرام حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir