اصول طراحی اسم چیست؟

 در طراحی اسم مد نظر قرار دهید که مورد پسند مشتری قرار بگیرد؟ راه رسیدن به این ایده، این است که بفهمید مخاطبان شما چه می خواهند؟

جمع آوری اطلاعات در مورد کاربرد طراحی اسم:. پس از ایده پردازی و قبل از طراحی، پی ببرید که طراحی اسم فارسی مورد نظر در چه قسمتی کاربرد دارد به این معنی که بدانید، برای طراحی پلاک طلا استفاده می شود؟ برای مُهر مد نظر است؟ روی چوب استفاده می شود؟ و یا ساخت اسم پروفایل شبکه های اجتماعی. نکته اصلی که شما برای طراحی اسم، اقدام می کنید، چیست؟

تجزیه و تحلیل. پس از تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد کاربرد طراحی اسم، اکنون داده ها را در اختیار دارید، ولی این اطلاعات خام است. ابتدا باید آن را تجزیه و تحلیل کنید، آیا باید طراحی اسم فارسی به صورت تلفیقی از چند اسم باشد؟ یا فقط یک اسم مد نظر است؟ 

طراحی لوگو اسم چیست؟

 آرم شکلی است تصویری که معرف مشخصات صاحب آن است و به نوعی یک هویت بصری تام در مورد او به شمار می رود و همانطور که باز اشاره شد این تصویر می تواند به صورت نوشتاری یا شکلی و یا تلفیقی از هردو باشد.

آرم های شکلی تصویر نشانه نامیده می شود و آرم های نوشتاری تایپوگرام یا مونوگرام (شامل ابتدا یا اختصار نام است) نامیده میشوند.

تایپوگرام ها شامل حروف و نوشتاری از عنوان صاحب سفارش دهنده آرم هستند . طراح‌ آرم با نظر گرفتن شرایط کار و حرفه سفارش دهنده و آگاهی از انگیزه های دادن سفارش کار طراحی لوگو اسم یا همان تایپوگرام را آغاز می کند. در داخل کشور گاهی ممکن سفارش دهنده آرم خواهان طراحی لوگو اسم خود یا شرکتش با حروف لاتین باشد و گاهی ممکن است این تقاضا برای نوشتار با حروف فارسی صورت گیرد. بنابراین طراح لوگو اسم باید با تمامی جنبه های طراحی حروف لاتین و فارسی به خوبی آشنا باشد و آگاهی کافی از نحوه طراحی حروف را داشته باشد.

در این جا باید بدانید نوشته و خط برای بیان معانی ساخته می شوند و حروف باید جنبه کاربردی خود را در انتقال معانی به درستی بازی نمایند.

طراحی لوگو اسم به طور کلی یعنی کار با حروف تایپی و نوشته در یک کار گرافیکی.

هنر دیزاین با تایپ یک معنای کلی و همه جانبه در مورد طراحی لوگو اسم می باشد. در هنر طراحی لوگو اسم فکر یا پیام یا اطلاعاتی در غالب تصویر که خود از جنبه ای دیگر کار خواندن نام صاحب آن را بر عهده اش است به بیننده منتقل می شود. با دیدن یک لوگو اسم دو اشعه از آن ساطع شده و به سوی مخاطب روانه می شود. یکی خوانش نامی که نوشته شده و دیگری هنر دیزاینی که حاوی پیام و اطلاعاتی خاص می باشد. هنر طراحی لوگو اسم هنری به قاطع تخصصی و خطیر که شخص طراح ضمن آگاهی از جنبه های عناصر گرافیکی باید به  کاربرد حروف و طراحی آن نیست تسلط داشته باشد.

عده ای بر این باورند که الویت در طراحی لوگو اسم انتقال پیام به مخاطب است ضمن حفظ زیبایی بصری لازم و عده ای معتقدند که الویت در زیبایی و انتقال پیام است و چنانچه خوانایی لازم شد می تواند فدای الویت زیبایی و پیام گردد. اما ما براین باوریم هدف و الویت کسب رضایت سفارش دهنده همراه با حفظ هر دو جنبه خوانایی و زیبایی است ضمن این که به درستی پیام خود را به مخاطب ارسال نماید.

چگونه می توان بهترین لوگوی اسم فارسی را طراحی کرد؟

در بهترین حالت شما اشکال و یا طرح هایی را ایجاد میکنید که به نوع فعالیت نزدیک است مثلا برای رستوران میتوان از انواع غذاها (به صورت وکتور ، شیپ، کلیپ آرت و یا شمایی از آن) استفاده نمایید. در طراحی لوگو آرایشگاه میتوان از قیچی، فرم موها، ریش، سبیل و یا فیس کامل استفاده نمایید. در همه تجارت ها حتی آهن آلات، سنگ های زینتی یا طراحی لوگو لباس های فاخر و قیمتی میتوان یک روال و اصول را دنبال کرد، البته در این بین رضایت و سلیقه مشتری را مد نظر قرار دهید.گاها نظر ایشان میتواند به بهتر شدن و زیبا ترشدن طرح کمک نماید و در مواقع نادر هم میتواند اثر بدی را روی پدیده شما بگذارد. سعی کنید توافق سلیقه ای و نقطه اشتراک را با مشتریان خود در اول راه بیابید تا در پایان هم به رضایت شما و هم مشتری ختم شود.

طراحی لوگو اسم فارسی باید به چه صورت باشد؟

همیشه این نکته را بخاطر داشته باشید که در 10 ثانیه ی اول باید بتوانید با طرح های تبلیغاتی مخاطب را جذب کنید. در هر زمینه ای که مشغول به فعالیت هستید سعی کنید طرحی را ارائه دهید که پیچیدگی زیادی نداشته باشد و مخاطبان شما بتوانند در یک نگاه با آن ارتباط برقرار کنند و یا آنقدر اصولی و درست انجام شده باشد که مخاطب را جذب نماید تا بهتر ببیند و بیشتر بخواهد در مورد آن بداند. این هنر شما به عنوان یک طراحی گرافیکی است که میتوانید با کسب تجربه در طول سالها آن را بفهمید و یا از تجارب دیگران به این مهم دست یابید و راه را برای یادگیری و موفقیت های زود هنگام تر هموار سازید.

طراحی لوگو حرفه ای اسم فارسی با طراحی لوگوهای انلاین فارسی چیست؟

در طراحی های آنلاین همانطور که میدانید یک طرح و یا پیشنهاد را همه میتوانند انتخاب نمایند بدون هیچ محدودیتی. این کار همانطور که از نامش پیداست هیچ تعهدی در مورد یونیک و خاص بودن لوگوی شما ندارد. پس در ابتدای امر بدانید لوگویی که شما برای کسب و کار خود انتخاب نموده اید، میتواند لوگوی افراد و یا سازمانهایی باشند که در زمینه کاری شما مشغول به فعالیت هستند و یا نامی هم نام سازمان شما دارند که اتفاق جالبی نخواهد بود. افراد جامعه نام و لوگوی شما را با نام تجاری و یا کسب و کاری دیگر اشتباه بگیرند و همینطور در مورد سایرین بالعکس صدق میکند.

هیچ رایگانی و یا ارزانی بی دلیل نیست. در طراحی لوگو سعی کنید از مهارت کارشناسان و متخصصان حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند استفاده نمایید تا در قدم اول به عنوان یک نام تجاری و کسب و کار خاص بردارید و برای کار و شان خدمات و سازمان خود ارزشی فراتر از آنچه اذهان عموم در نظر دارند قائل شوید.

مواردی که میتوان به لوگو افزود چیست؟

در طراحی لوگو و همینطور طراحی لوگو اسم فارسی میتوان نام سازمان را به صورت فارسی و یا انگلیسی هم در پایین آن ذکر کرد، در بسیاری از مواقع می توان نام سایت، صفحات وب و یا وبلاگی که در آن مشغول به فعالیت هستید را ذکر کنیدو این موارد را میتواند در مواقعی حذف نمود و صرفا جهت اطلاع رسانی و یا راهنمایی مشتریان و یا مخاطبان خود قرار دهید.

رنگ بندی در طراحی لوگو اسم فارسی چگونه باید باشد؟

همانطور که میدانید در مرحله اول سعی کنید رنگی مرتبط با نوع فعالیت، خدمات و یا محصول ارائه شده در نظر بگیرید و استفاده نمایید. رنگ ها را میتوان با جلوه خاص و به تفکیک سردی و یا گرمی مورد استفاده قرار داد. از طرفی رنگ لوگو میتواند کاملا سلیقه ای باشد. در بین طراحی ها از رنگ های سیاه، خاکستری، سفید در انواع کسب و کارها دیده شده و می توان استفاده نمود.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی لوگو اسم در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت طراحی لوگو اسم حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی لوگو اسم را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک لوگو اسم حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir