طراحی جعبه

پس از مشخص شدن ابعاد محصول، محتویات و لوازم جانبی که همراه با محصول به مشتری ارائه می‌شوند، می‌توان ابعاد جعبه شامل طول، عرض و ارتفاع را محاسبه کرد. پس از آماده کردن خط قالب  می‌توان برای نرم‌افزارهای دیگر خروجی گرفت. پس از آماده‌کردن ابعاد و خط قالب جعبه حالا نوبت به طراحی ظاهری جعبه می‌رسد که به یک طراح باتجربه نیاز دارد.

پس از طراحی و قبل از ارسال آن جهت چاپ، آماده کردن یک ماکت نمونه از طرح می‌تواند ایرادات کار را به شما نشان دهد.

انواع چاپ جعبه

چاپ جعبه در مدلها، جنس‌ها و افکت‌های پوششی مختلفی قابل تولید و چاپ است که در ادامه به تفکیک به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

چاپ جعبه ارزان:

ارزان‌ترین راه چاپ و تولید جعبه برای محصولات تولیدی، استفاده از مقوای پشت طوسی است. مقوای پشت طوسی به دلیل اینکه از بازیافت کاغذهای پوشال و مقوا تولید می‌شود، نسبت به سایر مقواهای موجود در بازار قیمت کمتری دارد. لازم به ذکر است که مقوای پشت طوسی به دلیل دارا بودن قابلیت بازیافت، برای بسته‌بندی محصولات غذایی و بهداشتی که در تماس مستقیم با مقوا قرار می‌گیرند، مناسب نیست و باید از مقواهای دیگر استفاده کرد.

چاپ جعبه بهداشتی:

برای چاپ جعبه‌های محصولات غذایی و خوراکی، آرایشی_بهداشتی و دارویی باید از مقوای ایندربرد (بهداشتی) و یا پشت سفید استفاده کرد. این نوع مقواها از لحاظ بهداشتی مورد تایید بهداشت جهانی هستند و از لحاظ کیفیت چاپ نیز از مقواهای دیگر کیفیت بالاتری دارند.

نکته دیگری که در مورد مقوای ایندربرد باید گفت این است که این مقوا از لحاظ ضخامت و استقامت (در اصطلاح زیر دست) نسبت به سایر مقواها برتری دارد. برای چاپ مقوای ایندربردِ بالای 300 گرم معمولا از دستگاه‌های رولند استفاده می‌شود.

برای چاپ جعبه بهداشتی می‌توان از پوشش سلفون در داخل جعبه نیز استفاده کرد. به این صورت که بعد از چاپ، پشت مقوا سلفون براق کشیده می‌شود. این تکنیک معمولا برای محصولات غذایی مانند شیرینی، حلوا، کیک و ساندویچ که احتمال پس دادن روغن دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این حالت جعبه دیگر روغنی نشده و حالت خود را از دست نداده و سالم می‌ماند.

معایب استفاده کردن از جعبه های مقوایی چیست ؟

با وجود تنوع گسترده مزایای استفاده کردن از با جعبه های مقوایی، این نوع جعبه ها معایبی نیز دارند. در ادامه به برخی از معایب استفاده کردن از جعبه های مقوایی می پردازیم:

این نوع جعبه ها در صورتی که در معرض فشار شدید یا روی هم قرار بگیرند ، این جعبه ها ممکن است تغییر شکل دهند.
وقتی به جعبه ای ضد آب نیاز دارید، مسلما یک جعبه ی مقوایی بهترین انتخاب شما نخواهد بود. آب و انواع دیگر مایعات می توانند این محصولات را اشباع کنند ، همچنین ممکن است به داخل جعبه ای نفوذ کرده و به محتوای آن آسیب برساند.
جعبه های مقوایی همیشه گزینه خوبی برای بسته بندی وسایل سنگین نیستند و این به این دلیل است که مقاومت آن ها در برابر فشارهای مکانیکی نسبتاً کم است.

جعبه چه کاربردهایی دارد ؟

از مهم‌ترین کاربردهای جعبه می‌توان به حمل و نقل راحت وسایل و بسته‌بندی آن‌ها اشاره کرد. تعدادی از کاربردهای دیگر انواع جعبه‌ها عبارتند از:

 1) از کاربردهای دیگر جعبه‌ها می‌توان برای سالم نگاه داشتن وسایل اشاره کرد. برای مثال از جعبه بیسکوییت‌ها برای سالم ماندن آن‌ها و کمتر خرد شدن آن‌ها در برابر ضربات استفاده می‌شود.

2) از کاربردهای دیگر یک جعبه می‌توان به تمیز و استریل نگاه داشتن مواد داخل آن اشاره کرد. برای مثال از جعبه ماسک برای تمیز و استریل بودن ماسک نیز استفاده می‌شود.

 3) در برخی موارد علت استفاده از یک جعبه برای یک کالا این است که آن کالا مستقیم در عرض نور خورشید نباشد و در یک مکان تاریک قرار داشته باشد.

4) مورد دیگر استفاده از جعبه‌ها، مخفی نگه داشتن کالاهای داخل آن است. برای مثال شما یک هدیه را در داخل یک جعبه قرار می‌دهید؛ تا فردی که هدیه را دریافت می‌کند تا وقتی آن را باز نکرده‌است؛ نتواند حدس بزند که چه هدیه‌ای دیافت کرده است. از طرف دیگر ممکن است شما بخواهید مقداری پول نقد را از طریق پیک یا اسنپ یا هر موردی به یک شخص دیگر ارسال کنید؛ در این وضعیت شما می‌توانید کالای مورد نظر را در یک جعبه قرار دهید و در جعبه را چسب بزنید تا آن فرد (پیک یا اسنپ) متوجه محتویات جعبه شما نشود.

قطعا که جعبه‌ها کاربردهای دیگری نیز دارند. برای مثال برای فروش گوجه‌سبز، نباید باغبان آن را در سبد قرار دهد و حتما باید در یک جعبه آن را قرار دهد تا گوجه‌سبزها زخمی نشوند. به هر حال مهم‌ترین کاربردهای جعبه‌ها را در چهار مورد بالا برای شما بررسی کردیم.

تفاوت بین کارتن و جعبه چیست؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند که جعبه اسم مودبانه و شاید باکلاس برای کارتن است؛ در صورتی که اصلا به این شکل نیست و الان با هم به سراغ بررسی آن‌ها می‌رویم. فرق اصلی جعبه و کارتن این مورد است که برای مثال کارتن دیجی‌کالا را اگر پاره کنید، 2-3 لایه کارتن در آن مشاهده می‌کنید ولی اگر جعبه گوشی موبایل یا دستمال کاغذی را پاره کنید، متوجه می‌شوید که فقط یک لایه مقوا است. پس تفاوت اصلی جعبه و کارتن در متریال ساخته‌شده و ضخامت و لایه‌های سازنده آن‌ها است. البته که به خود کارتن‌ها، جعبه‌های کارتنی نیز گفته می‌شود.

جعبه تبلیغاتی

جعبه تبلیغاتی یکی از ساده ترین و پرفروش ترین هدایای تبلیغاتی میباشد که در رنگها و طرح های مختلف به مشتریان هدایای تبلیغاتی عرضه می گردد و با توجه به سطح صافی که دارند قابلیت چاپ بسیار بالایی داشته و در طراحی و ساخت و سفارش جعبه مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص داده است . جعبه های تبلیغاتی به علت کم هزینه بودن و تنوع زیاد در آنها ، مشتریان فراوانی را جذب خود کرده است . پخش و تولید جعبه یکی از انواع برندهای هدایای تبلیغاتی میباشد که تعدادی از جعبه ها ، قابلیت حک و چاپ اطلاعات تبلیغاتی را نیز دارند که این مورد نیز جهت تبلیغات بهتر کار و حرفه شما نیز موثر میباشد.
جعبه های تبلیغاتی در شکل های مختلف تهیه و تولید میشود که از این نوع جعبه ها برای بسته بندی کالاهای در وزن های مختلف و یا کالاهایی که بسته بندی اولیه را دارا هستند و برای حفظ ظاهر کالا از این نوع بسته بندی استفاده می شود . از موارد مصرف این نوع جعبه می توان به جعبه های تبلیغاتی انواع چای ، پودر ماشین ، جعبه شیرینی ، جعبه های فست فود ، جعبه های دارویی ، جعبه مداد رنگی ، جعبه اسباب بازی و …. اشاره نمود .

انواع مدل ها در سفارش جعبه مقوایی :

جعبه کارتن درب دار از دو جهت
جعبه کیبوردی
جعبه کشویی
جعبه تلسکوپی
جعبه تلسکوپی
جعبه درب دار دارویی
جعبه دسته دار دایکاتی

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی چاپ جعبه و بسته بندی در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت چاپ جعبه و بسته بندی حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی چاپ جعبه و بسته بندی را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک چاپ جعبه و بسته بندی حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir