کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت در کلامی خلاصه و رسا، وسیله ایست ابتدا برای معرفی شما و سپس ارائه راههای تماس با شما. کارت ویزیت این وظیفه را برعهده دارد و هیچ وظیفه عمده دیگری برای شما به طور مستقیم بازی نمی کند. کارت ویزیت برای تبلیغات و بازاریابی شما به طور مستقیم استفاده نمی شود. اما شاید بتوان گفت به دلیل اینکه اولین مرحله تعامل شما با مشتری یا ارباب رجوع توسط ارائه کارت ویزیتتان می باشد و از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.

تاریخچه کارت ویزیت به آنجا برمی گردد که شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ یا پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده، می فرستادند تا خود را به او معرفی کرده، از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارائه می داده است و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان میدهد.

در ایران کارت ویزیت آخرین چیزی است که تجار و صاحبان مشاغل به آن توجه می کنند و گاهی حتی کارت ویزیت خود را تلفنی و بدون هیچ ایده درطراحی، سفارش می دهند و متوجه اهمیت بازاریابی غیر مستقیم توسط کارت ویزیت نمی باشند. اما ما در اینجا توصیه می کنیم، طراحی کارت ویزیت خود را به یک متخصص گرافیک بسپارید و آن را جدی بگیرید.

ذکاوت در طراحی حرفه ای و خلاقانه کارت ویزیت

به ظاهر، کار ساده ای است، اغلب کسانی که کار چاپ و تبلیغات را شروع کرده اند از طراحی کارت ویزیت شروع کردند. کارت ویزیت، حکم سفیر شما را دارد. طراحی حرفه ای و خلاقانه کارت ویزیت، نتیجه اینکه کارت ویزیت شما دورانداخته شود یا نگهداری شود را تعیین می کند.
کانون های تبلیغاتی حرفه ای به طراحی کارت ویزیت از منظر اقتصادی نگاه نمی کنند بلکه آن را به عنوان نمونه کار خوب و راه کاری برای کشف مشتریان جدید تلقی می کنند. برای همین هم به آن اهمیت داده و یک کار حرفه ای و خلاقانه انجام می دهند.
با توجه به اینکه کانون های تبلیغاتی یکی از پرسوناهای اصلی مجموعه هدایای تبلیغاتی صدرا محسوب می‌شوند سعی کرده ایم به بخش ها و ظرایف کاری مهم شرکت های تبلیغاتی در قالب سلسله مقالات مرتبط با این حوزه، بپردازیم.

چرا به کارت ویزیت با وجود این همه فناوری نیاز داریم؟

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، خواه یک کسب و کار کوچک یک نفره یا یک شرکت بزرگ صد نفره، یا اگر در شرکتی مشغول به فعالیت می باشید، در هر صورت نیاز به معرفی خود و محصولاتتان به مشتریان جدید دارید. روش های گوناگونی برای معرفی کسب و کار به دنیای خارج از آن وجود دارد که یکی از مهم ترین آن، استفاده از کارت ویزیت است. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها شخصا وارد عمل شده و به طراحی کارت ویزیت می پردازند. در حالی که اگر کارت ویزیت از طراحی خوبی برخوردار نباشد، نتیجه ای عکس برای شرکت به همراه خواهد داشت و مشتریان را از شما دور خواهد کرد.

بنابراین لازم است برای طراحی و چاپ کارت ویزیت به شرکت های تبلیغاتی معتبر و با تجربه و یا چاپخانه های مختص چاپ کارت ویزیت مراجعه نمایید تا بتوانند کارت ویزیت درخواستی را طبق نیاز شما طراحی و چاپ نمایند.

نکته مهم در طراحی کارت ویزیت ها خوانایی آن، حرفه ای و جذاب بودن می باشد تا بتوان از طریق آن شغل و حرفه شما را با مشتری در میان گذاشته و مشتریان در صورت نیاز به شما مراجعه نمایند. 

6 دلیل نشان دهنده پر اهمیت بودن کارت ویزیت برای کسب و کارها

وجود کارت ویزیت برای تمامی کسب و کارها امری ضروری است. در واقع قابل لمس بودن کارت ویزیت ها، آنها را برای صاحبان کسب وکارها که علاقه زیادی به ارتباط های شخصی دارند، مفید کرده است. همچنین ملموس بودن کارت ویزیت ها همراه با طراحی خلاقانه آنان باعث می شود مشتری ها کسب و کار را به خاطر بسپارند و در صورت نیاز به محصول یا خدماتی خاص، در ناخودآگاه خود کسب و کار شما را به یاد آورند.

اگر هنوز برای افزودن کارت ویزیت به استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی خود فکری نکرده و به دنبال طراجی و چاپ کارت ویزیت کسب و کار خود نبوده اید، 6 دلیل زیر می تواند شما را ترغیب به استفاده از کارت ویزیت برای معرفی هرچه بیشتر کسب و کارتان به مشتریان آینده و بالقوه نماید.

1- عدم استفاده از موبایل هوشمند توسط بسیاری از افراد
2- مشروعیت بخشیدن به کسب و کار شما
3- توسعه دادن روابط انسانی به واسطه کارت ویزیت
4- تسهیل کردن فرآیند شبکه سازی
5- چهره یا هویت بخشیدن به برند شما
6- طراحی کارت ویزیت خلاقانه مانند تبلیغات موثر عمل خواهد کرد

هدایای تبلیغاتی یک مکمل/جایگزین برای کارت ویزیت

یکی از تکنیک های ارائه کارت ویزیت و حتی یک روش مکمل/جایگزین برای ارائه کارت ویزیت، ارائه هدایای تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار تبلیغاتی، پاوربانک تبلیغاتی، ماگ تبلیغاتی و یا هر کالای تبلیغاتی دیگری که به مشتریان داده می شود و بر روی آن لوگو و آدرس سایت یا تلفن کسب و کار درج شده حکم کارت ویزیت های جدید را دارد که بسیار هم در کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی و ویژگی های کارت ویزیت استاندارد

کارت ویزیت مناسب یکی از روش هایی است که می تواند ارتباط متقابلی بین موسسه یا شرکتی را با مشتری برقرار کند. یک پل ارتباطی که ارزش و اهمیت بسیاری نزد کسب و کارها دارد و در شناساندن خود به مخاطبین بسیار کارساز عمل می کند برای همین است که بسیاری از مدیران شرکت ها یا موسسه ها ساخت وطراحی کارت ویزیت ها را اولین مرحله از مراحل تبلیغاتی انجام می دهند که به صورت مستقیم و دستی به افراد داده میشود و هر چقدر جذاب تر باشد می تواند مخاطبین بیشتری را به خود جذب کند.

مشخصات کارت ویزیت مناسب را بیان می کنیم :

سایز کارت ویزیت:

سایز کارت ویزیت  معمولا 4.8در8.5 هست ولی قرار دادن  سایز 4.5در8.5 نیز مشکلی به وجود نخواهد آورد و هر دو سایز قابل قبول می باشد. گاهی اوقات هم ممکن است استثنائاتی وجود داشته باشد مثلا در مورد کارتهای دو لت این سایز به سایز 9در8.5 یا 9.6در8.5 تغییر میکند. کارتهای دو لت کارتهایی هستند که معمولا از وسط تا میشوند.

فاصله در کارت ویزیت :

توصیه میشود که از هر سمت کارت ویزیت در حین طراحی حدود 3 تا 4 میلیمتر فاصله گذاشته شود. دلیل آن هم این است  که اگر حتی پس از چاپ تیغ دستگاه دچار اشتباه شود نیز قسمتهای اصلی کارت از بین نرود. البته  منظور از فاصله ای که گفته شد و باید مد نظر قرار داد این نیست که حاشیه سفید اطراف کارت ایجاد شود بلکه منظور این است بخشهای اصلی کارت نظیر نام و تلفن و آدرس و … باید حدود 3 میلیمتر فاصله داشته باشند تا آسیبی به قسمتهای اصلی وارد نشود، برای این منظور می توان از خطوط فرضی استفاده کرد .

شیوه رنگ بندی و فرمت:

برای چاپ کارت باید شیوه رنگ بندی حتما بر روی CMYK تنظیم شود تا حالت اصلی رنگها نمایش داده شوند. این مد رنگی مد مخصوص چاپ است و رنگها را به حالت طبیعی و اصلی پس از چاپ نمایش میدهد.  بهترین پسوند برای ذخیره کارت ویزیت و ازسال به چاپخانه ,  پسوند TIFF است که کیفیت و رنگها را کاملا حفظ می کند .

رزلوشن مناسب برای کارت ویزیت :

مقدار رزلوشن مناسب برای چاپ کارت 300 هست . انتخاب پسوند TIFF برای ذخیره کار و همچنین انتخاب رزلوشن 300 برای طراحی و نیز تعداد لایه های ایجاد شده هنگام طراحی می تواند تاثیر زیادی بر روی حجم کلی کار بگذارد.

اهمیت کارت ویزیت

بسیاری از کسب و کارها گرچه اولیت اول در بخش تبلیغات را طراحی کارت های ویزیت می دانند اما نسبت به طرح مورد نظر در اکثر مواقع بی دقتی و نامفهومی دیده می شود که این نه تنها عامل رشد و پیشرفت نیست بلکه باعث کاهش اعتبار یک کسب و کار نیز می شود. سعی کنید در طراحی کارت های خود بسیار دقت کنید و وقت زیادی را صرف طراحی اولیه آن کنید تا مفهوم و هویت اصلی کسب و کارتان را به خوبی به مخاطبین نشان دهد این عامل سبب افزایش مشتریان و جذب مخاطبین متابق میل شما می شود زیرا طرح شما هر چه جذاب تر باشد و مفاهبم اصلی کسب و کارتان را نمایان کند بیشتر در جذب به شما کمک خواهد کرد. 

کارت ویزیت تجاری 

کارت هایی هستند که به معرفی یک شخص می پردازند به عبارتی شخصی که کارهای خارجی یا داخلی یک موسسه را بر عهده دارد برای خود کارت ویزیت هایی طراحی می کند تا مشتریان آن موسسه یا شرکت در صورت سفارشات یا نیاز به راهنمایی با یک شخص تماس بگیرند. این نوع کارت ویزیت ها در بازاریابی به صورت مستقیم تاثیر ندارند اما به صورت غیر مستقیم و از راه ارتباطاتی همچون تلفن می تواند در روند جذب تاثیرات مثبتی از خود برجای بگذارد.

برای طراحی این نوع کارت ویزیت هیچ گاه عجله نکنید زیرا شما شخصی را انتخاب کرده اید که مسئولیت های خارجی و داخلی کسب و کارتان را بر عهده دارد و همچنین باید کارت هایی برای معرفی طرح شود که براستی بتواند باعث ارتباط بین نماینده شما و مخاطب شود، نه اینکه بعد از هزینه های بسیار باز هم تعداد زیادی از مردم برای سوالات و سفارشات مجبور به مراجعه مستقیم به محل کسب و کارتان باشند در این صورت هزینه زمانی و پولی که خرج کرده اید بیهوده بوده است. 

نکاتی مهم در طراحی کارت ویزیت 

در طراحی کارت های ویزیت خود سعی کنید به عوامل و جزییاتی که گفته خواهد شد توجه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرد. هر طرحی در هر زمینه بهتر است سادگی داشته باشد. ساده بودن طرح شما همانند رفتن نصف راه است. اما سوال این است. چه طرحی را یک طرح ساده می نامییم؟ بهتر است توجه داشته باشید که در انتخاب رنگ، متن مورد نظر و تصاویری که قراره بر روی کارت ویزیت حک شود همه مورادی هستند که در ساده بودن بیشترین تاثیر را دارند.

سعی کنید در انتخاب رنگ بسیار دقت کنید زیرا 80% جذب یک مخاطب به رنگ آن بستگی دارد. رنگ را متابق با کسب و کارتان در نظر بگیرید و در طراحی اما هیچ گاه از رنگ ها تند استفاده نکیند و از زیاده روی در استفاده از رنگ های شفاف به شدت خودداری کنید. یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طراحی  و ساده بودن آن حک شدن لوگو در آن است. به گونه ای که نباید نه زیاد کوچک باشد و نه زیاد بزرگ. بیشتر شرکت ها، موسسه و حتی کسب و کارهای کوچک از کارت های دورو استفاده می کنند و 80% مخاطبین به کارت ویزیتی رأی داده اند که دورو و نازک نباشد. به گونه ای که مشتری بعد از دریافت بتواند تا مدت ها از آن استفاده کند. 

انواع کارت ویزیت ها 

در ادامه می خواهیم شما را با تعدادی کارت ویزیت که بسیار پر کاربرد هستند و امروزه بیشتر از آنها در شرکت ها و موسسه ها استفاده می شود معرفی کنیم. 

کارت ویزیت ها بر اساس جنس 

1.جنس کتان 
2.جنس چوب
3.جنس فلز 
4.جنس شیشه ای یا پی وی سی 
5.جنس چرم 

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی کارت ویزیت در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت کارت ویزیت حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی کارت ویزیت را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir