بروشور چیست؟

بروشور کتابچه ای چند صفحه ای یا اگر دقیق بخواهیم بگوییم چند لتی است که برای آموزش استفاده از کالا و خدمات از طرف تولید کنندگان و یا کسانی که میخواهند جنسی را به مشتری معرفی کنند تولید و چاپ می شود. طراحی بروشور اغلب بر روی راهنمایی بهتر مشتری برای استفاده از کالا مانور میدهد و چاپ بروشور اغلب جنبه تبلیغاتی خیلی کمتری نسبت به چاپ کاتالوگ می توان داشته باشد.

بروشور در واقع یک کتابچه یا مجله است که صفحات مختلف آن حاوی تصاویر و شرحی بر ویژگی‌­های محصولات و خدمات شماست. تعریف گفته شده، ساده‌­ترین تعریفی است که می­‌توان از بروشورهای تبلیغاتی داشت. اما نکته مهمی که در تعریف بالا وجود دارد، این است که هدف اصلی از چاپ بروشور معرفی محصولات و خدمات شماست.

یک بروشور دارای چهار هدف است

اطلاعات: معمولا از بروشور برای اطلاع دادن به مشتریان خود، در مورد شرکت استفاده می شود. این اطلاعات مربوط به محصول یا خدماتی است که شرکت شما ارائه می دهد.

تبلیغات: یک بروشور ابزار تبلیغاتی مهمی است که به طور قابل توجهی به شما اجازه می دهد یک یا چند محصول یا خدمات را تبلیغ کنید.

شناسایی: بروشور باعث می شود که شرکت شما به طور خودکار شناسایی شود و شان و اعتبار کسب و کار را نشان می‌دهد.

آموزشی: بروشور، نحوه استفاده صحیح، بهره برداری و کاربرد یک موضوع خاص را به مخاطبان انتقال می دهد.

بروشور چه کاربردهایی دارد؟

- استفاده از بروشور به عنوان معرف محصول

شاید رایج‌ترین نوع استفاده از بروشور در معرفی کالا باشد. بارها به هنگام باز کردن درب جعبه‌ی دارو برگه‌ی کوچکی را درون آن مشاهده کرده‌ایم. این برگه حاوی اطلاعات جامع و کاملی درباره‌ی نحوه‌ی مصرف، میزان مصرف، اثرگذاری و همه اطلاعات مربوط به محصول می‌باشد؛ و یا هنگامی که قصد نصب تلویزیون، ماشین لباسشویی و …. را داریم ناگزیر جهت آشنایی با نحوه‌ی نصب و استفاده از آن به بروشورهایی که درون جعبه‌ی محصول است مراجعه می‌کنیم. شاید هرگز به این موضوع دقت نکرده باشیم اما وجود این‌گونه بروشورها همراه محصولات، برای ما بدیهی است و همواره مورد استفاده قرار می‌گیرد.
حال تصور کنید محصولی را خریداری کرده که نسبت به عملکرد آن هیچ آگاهی ندارید اگر در این حالت هیچ بروشوری همراه آن نباشد نوعی دلزدگی از محصول برایتان ایجاد می‌شود که برای تولیدکننده آن اصلا اتفاق خوبی نخواهد بود. بنابراین استفاده از بروشور به عنوان معرفی کننده‌ی محصول از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

- استفاده از بروشور جهت معرفی شرکت یا مؤسسه

این نوع بروشورها معمولا در حاشیه‌ی سمینارها و نمایشگاه‌ها کاربرد دارند و حاوی رزومه و معرف سوابق شرکت یا مؤسسه هستند. رویکرد این‌گونه بروشورها بیشتر تبلیغاتی است.
وجود تصاویر چشم‌نواز و طراحی حرفه‌ای و خلاقانه در آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. اطلاعاتی را که قصد داریم در این‌ بروشورها به مخاطب انتقال دهیم باید هدفمند، جامع و کامل باشد تا حداکثر تأثیرگذاری را بر روی افراد مختلف داشته باشد.

- استفاده از بروشور با محتوای آموزشی

حتما بروشورهایی که در بیمارستان‌ها و مراکز مشاوره در دسترس مراجعین قرار دارند را دیده‌اید. این بروشورها راه‌های مقابله با یک بیماری، یک مطلب روانشناسی، یک مسئله حقوقی و موضوعاتی از این قبیل را به ما آموزش می‌دهند.
این نوع بروشورها از جنبه‌ی تبلیغاتی کمتری برخوردار بوده و اصولا اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، اگرچه همواره اهمیت آنها بسیار بالاست. به طور مثال اگر شما مدیر یک موسسه حقوقی هستید با تهیه‌ی این‌گونه بروشورها و آموزش به افراد از طریق آن می‌توانید مقبولیت بیشتری نزد مراجعین خود پیدا کنید و اعتماد آنها را برانگیزید.

- استفاده از بروشور به عنوان منو

این بروشورها بیشتر برای رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مشاغلی مشابه، کاربرد دارند. به این صورت که منو به عنوان بروشور چاپ می‌شود تا مشتری بتواند در صورت تمایل آن را همراه خود ببرد. این بروشورها برای رستوران‌هایی که خدمات بیرون‌بر دارند بسیار مناسب است.

 - استفاده از بروشور به عنوان راهنمای گردشگری

این بروشورها را در اماکن گردشگری و شهرهای گردشگرپذیر بسیار دیده‌ایم. معمولا به صورت برگه‌های چند لتی حاوی اطلاعات جامعی درباره‌ی محل مورد بازدید و یا لیست کاملی از اماکن دیدنی شهر هستند و بعضا نقشه‌ی شهر در طرف دیگر آنها چاپ می‌شود. هتل‌ها، شرکت‌ها و موسساتی که در حوزه‌ی گردشگری فعالیت می‌کنند می‌توانند از این نوع بروشورها جهت تبلیغات خود بهره ببرند.

 - استفاده از بروشور به عنوان کارت دعوت

از این بروشورها برای دعوت افراد به نشست‌ها، کنگره‌ها، سمینارها و رویدادهای خاص استفاده می‌شود. باید توجه داشت که ثبت اطلاعات کامل راجع به آن رویداد بسیار مهم خواهد بود. به طور مثال برای یک سمینار، باید موضوع مورد نظر، محورهای کلی مورد بحث، سخنرانان، زمان و مکان برگزاری در بروشور مربوطه ذکر گردد.

انواع بروشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟ 

بروشور تك برگي

اين بروشور معمولا در يك برگ كه ممكن است اندازه هاي مختلفي داشته باشد گاهي يك رو و گاهي دو رو چاپ ميشود و به اين بروشور تك لتي گفته ميشود .

بروشور دولتي

اين بروشور از دو برگ (لت) پيوسته تشكيل ميشود كه به آن بروشور دولتي ميگويند. اين بروشور نيز در اندازه هاي مختلف چاپ ميشود .

بروشور تبلیغاتی كتابي

اين بروشور با بيش از ۲۱ صفحه و صحافي بروشور تبلیغاتی و داراي ته چسب و در اندازه هاي كوچك و متوسط و بزرگ چاپ بروشور تبلیغاتی انجام می شود و معمولا با جلد شوميزي و گلاسه پوشيده شده. زيرا بعضي از آنها حتي يك بار هم مطالعه نميشود، به همين دليل كمتر هزينه ميشود . كه معمولا در لوازم خانگي و طريقه استفاده آن را به عنوان رايج ترين نوع اين بروشورها در جامعه ديده مي‌شود كه طريقه راه اندازي وسيله و جزئيات هر قطعه را به طول كامل توضيح داده. اطلاعات یک بروشور ميتواند اقتصادي، تجاري، صنعتي، اجتماعي، سياسي، حزبي و يا فرهنگي و هنري باشد.

همچنين در تنظيم يك بروشور تبلیغاتی اعم از بروشور تبلیغاتی تك برگ ، بروشور تبلیغاتی آكاردئوني و يا ديگر اشكال خالقانه بايستي به موضوع مخاطب، امكانات و كاربرد آن توجه شود. زيرا اطلاعات ارائه شده در بروشورها، كلي، جامع و مشروح هستند كه با مطالعه آنها ميتوان اهداف، روشها ، عملكرد و سمت و سوي موضوع بروشور را فهميد .

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی بروشور در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت بروشور حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی بروشور را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک بروشور حرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، خیابان قصردشت ،بین کوچه 38 و 40 ،ساختمان تفرشی ، طبقه سوم ، واحد 7

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir