امضا چیست؟

امضاء یا دستخط، یک نمایش دست نویس از نام، لقب، یا حتی یک ضربدر ساده است و افراد روی اسناد می نویسند تا مدرکی باشد برای نیت فرد. نویسندهٔ امضا را امضاکننده می گویند.

لحظه ای که فرد قلم را روی کاغذ قرار می دهد، کاراکترهای نوشته شده هویت پنهان شخص را نمایان می سازند. دست نوشته به هر شکل و فرم (دستخط، امضا، ترسیم اشکال و خطوط، رسم علائم، ...) اثری فردی است که ویژگی های فیزیکی، روحی - روانی و هویت را نمایان می کند. احمد کسروی در کتاب تاریخ مشروطه، دستینه را به عنوان برابر فارسی امضا پیشنهاد کرده است. برای مثال، نقش امضا در بسیاری از قراردادهای مشتریان، تنها وجود مدرکی از طرف قرارداد نیست، بلکه همچنین مدرکی است بر هماهنگی و رضایت آگاهانه. امضا عبارت است از نوشتن نام یا نام خانوادگی (یا هر دوی نام و نام خانوادگی باهم) یا رسم علامت ویژه ای که نشانه هویت صاحب علامت است، در ذیل اوراق و اسناد عادی یا رسمی که متضمن وقوع معامله یا تعهد یا قرار یا شهادت و مانند آنها است یا بعداً باید روی آن اوراق تعهد یا معامله ای ثبت شود.

 

کاربرد سنتی امضا به عنوان مدرکی است برای مشخص کردن:

- یافتگاه سند (همانی)

- قصد (نیت) فرد با توجه به سند

قانون مدنی تعریفی از امضا ارائه نکرده است. ماده ۱۳۰۱ قانون مذکور در مورد امضا مقرر می دارد: امضایی که در روی نوشته یا سندی باشد بر ضرر امضاکننده دلیل است؛ بنابراین، اثر مهم امضا متعهد شدن به تمام آثار جنبه های سند یا قراردادی است که امضا شده باشد. به طور کلی، نوشته منتسب به اشخاص در صورتی قابل استناد است که امضا شده باشد. امضا نشان تأیید اعلام های مندرج و پذیرش تعهدهای ناشی از آن است و پیش از آن نوشته را باید طرحی به حساب آورد که موضوع مطالعه و تدبر است و هنوز تصمیم نهایی دربارهٔ آن گرفته نشده است؛ بنابراین، هر سندی که امضا می شود در واقع اعتبار می یابد و می توان آن را به شخصی منتسب نمود و وی را به مندرجات آن ملتزم ساخت.

 چرا طراحی امضا مهم است؟

افراد به طور ماهیانه، رقم چشمگیری صرف خوردن غذا در رستوران و سایر تفریحات خود می کنند، فارغ از اینکه محاسبه کنند تا به حال چقدر برای شخصیت خود هزینه کرده اند. هزینه ای که فقط یک بار انجام می شود و برای همیشه قسمتی از شخصیت فرد باقی می ماند و موجب قضاوت های حرفه ای و مثبتی می شود.

داشتن سلیقه، اصلی‌ترین تکنیک طراحی امضاست

امضای هر شخص معرف شخصیت اوست و اغلب افرادی که شما را نمی‌بینند از روی امضایتان در مورد شما قضاوت می‌کنند. بنابراین امضای هرفرد همانند اثر انگشت باید منحصر به فرد و مختص همان فرد باشد. امضا میتواند معرف شخصیت درونی شما (درون گرا، برون گرا، احساساتی و ...) باشد. تنها کافی است با کمی فوت‌و‌فن‌های شخصیت‌شناسی آشنا باشید تا بدانید امضایتان درباره شما چه میگوید و از روی صحبت کردن، دست خط، امضا، نقاشی یا هرچیز دیگری شخصیت درونی طرف مقابلتان را بشناسید.

امضا آنلاین چیست و چگونه کار می‌کند؟

امضای دیجیتالی را باید چیزی شبیه به اثر انگشت الکترونیکی دانست، به این معنی که برای هر فرد منحصر به فرد است. در طراحی امضا آنلاین از یک استاندارد همه جا ثابت به عنوان PKI استفاده می‌شود. به لطف آن سطح بالایی از ایمنی و دقت فراهم شده و در سراسر دنیا قابل قبول است.

طراحی امضا آنلاین یک تفاوت بسیار مهم با امضای واقعی دارد. همانند اثر انگشت، انتظار می‌رود امضای هر فرد در سراسر دنیا نیز با دیگر افراد متفاوت باشد، اما در واقعیت امضای تعداد زیادی از افراد شبیه به یکدیگر است. اما این مشکل با امضای آنلاین و دیجیتالی از بین می‌رود، چرا که همواره منحصر به فرد بوده و برای هر فرد متفاوت هستند.

نشانه های امضای اصولی و با کلاس چیست؟

امضاها از شاخص ترین نشانه های فردیت به حساب می آیند. شاید بی اغراق نباشد اگر بگوییم همین علائم کوچک نکته های مهم و عجیبی را در وجودمان آشکار می کنند؛ چیزهایی که حتی خودمان هم فکرش را نمی کنیم از کجای این خطوط برملا شده اند!

با دست خط و امضای خود خاص باشید

در حقیقت این اعتماد به نفس است که آدمها را خاص می کند. مهم ترین شاخصه آدمهای خاص اصالت است. یکی از راحت ترین راه های خاص بودن و اصالت داشتن؛ اصیل نگارش کردن است. همان گونه که به دست خط افراد خوش خط با حس بسیار خوبی خیره میشویم در امضا هم این موضوع صادق است و چه بسیار افرادی که محو امضاهای خاص و دوست داشتنی شده اند و آرزوی داشتن چنین امضایی را هم داشته باشند.

امضای دیجیتال چیست؟

با گذشت زمان فناوری‌های جدید جای روش‌های سنتی را در بسیاری از مشاغل می‌گیرند، یکی از کاربردهای فناوری در امضای اسناد و مدارک است. شرکت‌ها به جای انجام فرآیندهای سنتی و مبتنی بر کاغذ، اسناد و مدارک را به صورت غیرفیزیکی در سیستم‌های نرم افزاری و کامپیوتر نگهداری و رد و بدل می‌کنند بنابراین اهمیت و مزایای امضای الکترونیکی آشکار میشود.

ویژگی‌های یک امضای خوب به کاربردش برمی‌گردد

امضا به طور کلی به شخصیت افراد و شغل و جایگاهی اجتماعیشان در جامعه مرتبط است.

سخن آخر

اگر به دنبال تغییر هستید، از امضای فعلی خودتان راضی نیستید، رمزدار و غیرقابل جعل بودن امضا برایتان اهمیت دارد، میخواهید تاثیر بیشتری بر مخاطبانتان داشته باشید، نمودِ جایگاه اجتماعی و شخصیتتان در امضا برایتان اهمیت دارد، بخواهید امضایی به بهترین دوست، همسر، همکار و یا ... هدیه کنید و یا به امضای فرزندتان اهمیت می دهید فقط کافیست با parysatisdesign.ir سایت ما ارتباط برقرار کنید و ادامه مسیر تغییر امضایتان را به ما بسپارید.

خدمات مجموعه طراحی لوگو پریساتیس

مجموعه پریساتیس به عنوان بهترین مجموعه طراحی امضا در فارس و شیراز و با داشتن نمونه های متعدد ساخت امضا حرفه ای، می تواند باعث دیده شدن هر چه بیشتر برند تجاری شما شود.

ما در پریساتیس، تمامی سفارش های طراحی امضا را در ابتدا بررسی می کنیم و نیاز مخاطب را به خوبی از داشتن یک امضاحرفه ای متوجه می شویم.

این مطالب را از دست ندهید

آدرس ارتباطی ما

آدرس: شیراز ، مجتمع خلیج فارس ، طبقه 4 ، بلوک 4100

شماره تماس دفتر :  07136669561

شماره تماس :  09380329474

واتس آپ :  09380329474

ایمیل : info[at]parysatisdesign[dot]ir